Retro / oudere fietsen
Wat een reacties allemaal na mijn vraag over velgen, super leuk en er worden prachtige fietsen getoond. Ik wil wel velgen met zwarte spaken, dit vind ik toch beter uitzien. Als ik mijn budget bekijk lijken me prijs kwaliteit gezien de campagnolo zonda wielen de beste optie.
Iemand nog tips voor het opleuken van het uiterlijk van mijn fiets?
Ik hou van retro frames met moderne onderdelen, daarom denk ik dat die zonda wielen al veel goed zullen maken wat betreft prestaties en looks.
Ik mis nu namelijk nog iets....
Iemand nog tips voor het opleuken van het uiterlijk van mijn fiets?
Ik hou van retro frames met moderne onderdelen, daarom denk ik dat die zonda wielen al veel goed zullen maken wat betreft prestaties en looks.
Ik mis nu namelijk nog iets....
Zonda's in een klassiek stalen frame. Als de fiets klaar is maak ik een paar fatsoenlijke foto'sMT043 schreef:Ik hou van retro frames met moderne onderdelen, daarom denk ik dat die zonda wielen al veel goed zullen maken wat betreft prestaties en looks.
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Stickers zou ik even van de wielen halen, zijn nogal druk.
Zo had ik een paar simpele Aksiums "ontstickerd" in mijn Serotta, die op dit moment trouwens weer als frame in de schuur hangt.
Zo had ik een paar simpele Aksiums "ontstickerd" in mijn Serotta, die op dit moment trouwens weer als frame in de schuur hangt.
MT043 schreef:Wat een reacties allemaal na mijn vraag over velgen, super leuk en er worden prachtige fietsen getoond. Ik wil wel velgen met zwarte spaken, dit vind ik toch beter uitzien. Als ik mijn budget bekijk lijken me prijs kwaliteit gezien de campagnolo zonda wielen de beste optie.
Iemand nog tips voor het opleuken van het uiterlijk van mijn fiets?
Ik hou van retro frames met moderne onderdelen, daarom denk ik dat die zonda wielen al veel goed zullen maken wat betreft prestaties en looks.
Ik mis nu namelijk nog iets....
MT043, ik ga er even vanuit dat je nick iets zegt over je woonplaats .
Als je mooie wieltjes wil hebben met een semi-klassiek uiterlijk zou je even bij Evers kunnen langsgaan en vragen of ze de wielen nog hebben/kunnen bouwen die ik een tijd terug bij hun kocht. Deze wielen heb ik o.a. in Rusland gebruikt in m'n Koga.
Wat ik zo zou veranderen in jouw fiets is de stuurpen, zo'n moderne Ahead set ziet niet echt uit. Als je een lange stuurpen nodig hebt en in Maastricht woont heb ik denk ik nog wel iets liggen.
"ultra_ivo", bedoel je dat hij van ahead naar quil moet? Dat gaat namelijk niet zonder nieuwe vork. Als hij een slankere stuurpen wil (want daar heb je ansich namelijk wel een punt) dan is een Syntace F99 ahead pen de beste optie.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Op basis van de foto zou ik zeggen dat hij een ahead-adapter in een klassieke vork heeft gestoken en daarop een ahead set gemonteerd.timo2.0 schreef:"ultra_ivo", bedoel je dat hij van ahead naar quil moet? Dat gaat namelijk niet zonder nieuwe vork. Als hij een slankere stuurpen wil (want daar heb je ansich namelijk wel een punt) dan is een Syntace F99 ahead pen de beste optie.
De Supercorsa staat ook hoog op mijn lijstje maar dan in verde jaguar.
Op 1 staat bij mij een gelugde Anderson in Reynolds 953 maar ik weet niet of die wel en dit topic thuis hoort.
Voor de rest is het een Supercorsa, een Somec Rex:
Aanzienlijk goedkoper dan een Supercorsa maar wel Spirit for Lugs
Of de nieuwe Viner Record waar ik pas van gehoord heb: http://www.richardsachs.com/site/2014/0 ... e-ricardo/ Iets minder bling maar ook SfL en een mooie platte vorkkroon.
Maar eerst maar eens een wat realistischer project aanpakken. Ik ben nu op zoek naar een begin/midden jaren negentig topframe voor niet te veel geld want het begint een beetje te kriebelen om weer staal te gaan rijden. Ik heb wel een Rossin Performance EL frame hangen maar die is me te klein...
Op 1 staat bij mij een gelugde Anderson in Reynolds 953 maar ik weet niet of die wel en dit topic thuis hoort.
Voor de rest is het een Supercorsa, een Somec Rex:
Aanzienlijk goedkoper dan een Supercorsa maar wel Spirit for Lugs
Of de nieuwe Viner Record waar ik pas van gehoord heb: http://www.richardsachs.com/site/2014/0 ... e-ricardo/ Iets minder bling maar ook SfL en een mooie platte vorkkroon.
Maar eerst maar eens een wat realistischer project aanpakken. Ik ben nu op zoek naar een begin/midden jaren negentig topframe voor niet te veel geld want het begint een beetje te kriebelen om weer staal te gaan rijden. Ik heb wel een Rossin Performance EL frame hangen maar die is me te klein...
Campagnolo Ultra Dork
Mijn droomframe. Al lang op zoek naar een 53/54 exemplaar. Laatst 1 op MP. Net iets te lang getreuzeld met reageren.
En met deze op de 2e plek
Dit is de fiets waarmee het voor mij allemaal begon de liefde voor de fiets. Peter Winnen op Alp d`huez. Die fiets vond ik als jong ventje zo mooi!
En met deze op de 2e plek
Dit is de fiets waarmee het voor mij allemaal begon de liefde voor de fiets. Peter Winnen op Alp d`huez. Die fiets vond ik als jong ventje zo mooi!
Iemand die weet, waar je de lengte van de balhoofdbuis kan terugvinden voor de Cinelli Supercorsa.
Op de site van Cinelli vind ik de geometrie wel, maar nergens de balhoofdbuislengte voor de respectievelijke maten?
Op de site van Cinelli vind ik de geometrie wel, maar nergens de balhoofdbuislengte voor de respectievelijke maten?