Met verticale drops kun je de ketting niet spannenGastheerg schreef:In de hel verbranden die gastenH-W schreef:Ik lees alleen dat er van deze frames ook graag fixies worden gebouwd,
Retro / oudere fietsen
Goede tip. Heb vandaag de stickers verwijderd en dit ziet er al een stuk beter uit. Nu nog andere banden want vind deze niet mooi met dat oranje. Misschien een andere versie van de continentaal GP4000, want ze zijn wel erg goed.nutsjesmoar schreef:Stickers zou ik even van de wielen halen, zijn nogal druk.
Zo had ik een paar simpele Aksiums "ontstickerd" in mijn Serotta, die op dit moment trouwens weer als frame in de schuur hangt.
Ik wacht nog even met nieuwe wielen want vind het zonder stickers en straks met andere banden al een hele verbetering. (en een stuk goedkoper)
Ik zal nog een keer foto's plaatsen op de goede manier
Probleem is dat die gasten allemaal truukjes hebben: speciale achternaaf, speciale trapas en hafl schakel kettingen. Die fixie jongens laten zich niet snel ontmoedigenjsprbcn schreef:Met verticale drops kun je de ketting niet spannenGastheerg schreef:In de hel verbranden die gastenH-W schreef:Ik lees alleen dat er van deze frames ook graag fixies worden gebouwd,
'tuurlijk wel, als je iets doet moet je het goed doenNicosch schreef:(...)
Uiteraard blijven alle haken en ogen gewoon zitten.
Volgende project wordt een oude RIH, dat wordt een singlespeed die voor woon-werk verkeer gaat dienen (dit keer compleet met spatborden)
Heb ik ook wel eens aan zitten denken. Wat opvalt is dat agv de retro-fixie trend allerlei oude onderdelen enorm in prijs zijn gestegen. Zo heb ik 2 jaar geleden een oude cinelli quill pen voor een tientje verkocht. Nu dikke spijt van, want ik heb er weer eentje nodig voor bovengenoemd projectje, maar de identieke pen kost nu bij mario verhoeven 85 euro!Zit hierdoor zelfs na te denken over een fixieplan als businesscase.
Die oude frames bij inruil op Marktplaats en bij de spullenhulp zouden wel eens snel op kunnen raken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
die hipster-fixie mode bah. Noem me onverdraagzaam en traditioneel, maar ik rij (op mijn jonge leeftijd) al net iets te lang om er het licht in te zien.
Ze dwepen met 't fietsen en alle romantiek errond, maar het zijn voornamelijk wannabees.
Ze dwepen met 't fietsen en alle romantiek errond, maar het zijn voornamelijk wannabees.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
de zwarten schreef:die hipster-fixie mode bah. Noem me onverdraagzaam en traditioneel, maar ik rij (op mijn jonge leeftijd) al net iets te lang om er het licht in te zien.
Ze dwepen met 't fietsen en alle romantiek errond, maar het zijn voornamelijk wannabees.
En te beroerd om er lekker veel geld aan uit te geven: Pristine op de Kinkerstraat heeft 't bijltje erbij neer moeten leggen.
Ik vind 't -ook- totale onzin. Wat heb je nou aan 'n fiets zonder versnellingen, zonder rem, zonder spatborden en zonder bagagedrager.
Moet je nog ergens rekening mee houden als je een modern crankstel in een oud stalen frame wilt plaatsen?
Bijvoorbeeld een moderne Shimana 105 crank, krijg je die er in? Of zit je dan met lagers en/of schroefdraad te kijken?
Bijvoorbeeld een moderne Shimana 105 crank, krijg je die er in? Of zit je dan met lagers en/of schroefdraad te kijken?
Om het rustig te houden ten opzichte van het frame zou ik die Zonda's dan wel van hun stickers ontdoen. En wellicht klassieke bandjes om te benadrukken dat het een klassiek frame is?MT043 schreef:Wat een reacties allemaal na mijn vraag over velgen, super leuk en er worden prachtige fietsen getoond. Ik wil wel velgen met zwarte spaken, dit vind ik toch beter uitzien. Als ik mijn budget bekijk lijken me prijs kwaliteit gezien de campagnolo zonda wielen de beste optie.
Iemand nog tips voor het opleuken van het uiterlijk van mijn fiets?
Ik hou van retro frames met moderne onderdelen, daarom denk ik dat die zonda wielen al veel goed zullen maken wat betreft prestaties en looks.
Ik mis nu namelijk nog iets....
nog een fotootje van het web ter inspiratie
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Voor buitenboordlagers is het van groot belang om de bracketpot te (laten) vlakken. Een fietsenmaker heeft daar een speciale frees voor. Voor de rest is BSA gewoon BSA en Iteliaans gewoon Italiaans.EmPeHa schreef:Moet je nog ergens rekening mee houden als je een modern crankstel in een oud stalen frame wilt plaatsen?
Bijvoorbeeld een moderne Shimana 105 crank, krijg je die er in? Of zit je dan met lagers en/of schroefdraad te kijken?
Campagnolo Ultra Dork
Wacht maar tot er een keer zo'n hipster op een Gios-fixie langs komt...Gastheerg schreef:Er stond ook een grote grijns. Zal me een worst zijn wat iemand met een frame doet. Al zaagt hij er servetringen van53x11 schreef:Nee hoor, complimenteren met het feit dat ze zorgen dat de frames gebruikt (en dus gezien) blijven worden ipv dat ze op het grofvuil belanden
Veni. Vidi. Fietsie.