Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
Die frames werden wel gebouwd op de raceafdeling van Gazelle.
-
- Forum-lid
Niet alleen een dynamohaak, ook een plaat voor bevestiging van een zijstandaardDemax69 schreef:Heb altijd gedacht dat de champion mondial het wedstrijdgerichte frame van gazelle was. Maar bij deze zitten er volop nokken aan voor een toerfiets. Aan de voorvork lijkt zelfs bevestiging voor dynamo te zitten?
Niks aan de hand mannen, gewoon een Gazelle Champion Mondial mod. 'G'
-
- Forum-lid
Dat is de Champion Mondial Semi Race. Kijk maar op pagina 11 van de 1981 folder.theodorocampagnolo schreef:Niet alleen een dynamohaak, ook een plaat voor bevestiging van een zijstandaardDemax69 schreef:Heb altijd gedacht dat de champion mondial het wedstrijdgerichte frame van gazelle was. Maar bij deze zitten er volop nokken aan voor een toerfiets. Aan de voorvork lijkt zelfs bevestiging voor dynamo te zitten?
Niks aan de hand mannen, gewoon een Gazelle Champion Mondial mod. 'G'
Mooi maar dit hoort natuurlijk in het "ervaring met staal topic" .kiekeboeboe schreef:Even de Pegoretti van forumlid Sanneman in dit topic plaatsen
alles wat staal is, is toch ook een beetje retro dacht ik
Zo'n fiets bewijst juist dat staal niet per definitie retro is maar gewoon een prima materiaal voor een fietsframe, ook nu nog.
Campagnolo Ultra Dork
Duidelijk wat anders maar ik word er niet warm van... iets met de geometrie staat me tegen, ik denk het hoge doorlopende balhoofd ofzo...zadel, zadelpen en stuurpen had ik ook anders gekozen en ik heb het idee dat alle kleuren rood net anders zijn. Tja smaken verschillen.
-
- Forum-lid
remmiedepemmie schreef:
Dat is de Champion Mondial Semi Race. Kijk maar op pagina 11 van de 1981 folder.
Oh. Ik heb er een uit 1976 en toen heette die 'Gazelle Champion Mondial mod. 'G'
De mijne is echt een tourfiets. Lang frame, niet al te stijf. Paar jaar op gereden als randonneur met racestuur maar toen kwam er een Superia crosser en heb ik alles overgezet op dat Ishiwata 0.22 frame: Veel beter
-
- Forum-lid
Vind die hoger doorlopende balhoofdbuis + stapel spacers erboven ook niet zo mooi.
-
- Forum-lid
Ow. Ik dacht dat je de naam zelf bedacht had. Sorry!theodorocampagnolo schreef:remmiedepemmie schreef:
Dat is de Champion Mondial Semi Race. Kijk maar op pagina 11 van de 1981 folder.
Oh. Ik heb er een uit 1976 en toen heette die 'Gazelle Champion Mondial mod. 'G'
De mijne is echt een tourfiets. Lang frame, niet al te stijf. Paar jaar op gereden als randonneur met racestuur maar toen kwam er een Superia crosser en heb ik alles overgezet op dat Ishiwata 0.22 frame: Veel beter
Het is ook mijn smaak niet. Overigens zou ik een Pegoretti ook altijd mét een bijzondere paintjob bestellen, als je toch geld aan het uitgeven bent.
Ik kwam deze aero-Gazelle tegen in een brochure uit 1984 uit een van de links op de voorgaande pagina:
531 speedstream-tubing, 'aero-velgen', hoger geplaatste commandeurs en een bijzonder stuur, wat een onwijs gave fiets.
Over Gazelle gesproken, morgenochtend ga ik kijken bij een oud beestje. Keep you posted.
Ik kwam deze aero-Gazelle tegen in een brochure uit 1984 uit een van de links op de voorgaande pagina:
531 speedstream-tubing, 'aero-velgen', hoger geplaatste commandeurs en een bijzonder stuur, wat een onwijs gave fiets.
Over Gazelle gesproken, morgenochtend ga ik kijken bij een oud beestje. Keep you posted.