Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Niet echt verprutst, alhoewel.... Demonteren van shifters en daarbij behorende remleidingen. Aan de voorzijde paste de bevestigingsmoer van de remklauw mooi door de vork. Die moer kon dus blijven zitten. Nu dacht ik dat ook met de leiding voor achter zo te doen. Via de liggende achtervork het frame in. Alles prima. Maar na wat getrek paste de moer van de remklauw toch niet door de opening op de onderbuis..... dus de vork eruit en toch de leiding maar afgeknipt.
Als die set naar iemand anders gaat had de moer er waarschijnlijk toch af gemoeten. Maar het is altijd prettig om de leiding weer aan te sluiten na demontage. Dan kan er ook per ongeluk niets uitkomen.... Al helemaal met dat DOT spul.
Als die set naar iemand anders gaat had de moer er waarschijnlijk toch af gemoeten. Maar het is altijd prettig om de leiding weer aan te sluiten na demontage. Dan kan er ook per ongeluk niets uitkomen.... Al helemaal met dat DOT spul.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Ook niet verprutst maar geprutst...
Vrijdag lekke band, nieuw bandje er in, kreeg de buitenband niet over de velg, dus bandenlichter moeten gebruiken met als resultaat opnieuw lek.
Combi van Mavic Cosmic SL 45 met Conti GP5000 is irritant moeilijk voor mij persoonlijk.
Nadat mijn madam de week voordien 2 lekke banden had en ik nu aan de beurt was, speelt ook mijn tennis elleboog weer op.
Voor thuisgebruik toch maar een hulpmiddel genre BBB EasyTire aanschaffen.
Vrijdag lekke band, nieuw bandje er in, kreeg de buitenband niet over de velg, dus bandenlichter moeten gebruiken met als resultaat opnieuw lek.
Combi van Mavic Cosmic SL 45 met Conti GP5000 is irritant moeilijk voor mij persoonlijk.
Nadat mijn madam de week voordien 2 lekke banden had en ik nu aan de beurt was, speelt ook mijn tennis elleboog weer op.
Voor thuisgebruik toch maar een hulpmiddel genre BBB EasyTire aanschaffen.
Al eens nagedacht over tubeless?Patrick VB schreef: ↑10 mar 2024 14:16 Ook niet verprutst maar geprutst...
Vrijdag lekke band, nieuw bandje er in, kreeg de buitenband niet over de velg, dus bandenlichter moeten gebruiken met als resultaat opnieuw lek.
Combi van Mavic Cosmic SL 45 met Conti GP5000 is irritant moeilijk voor mij persoonlijk.
Nadat mijn madam de week voordien 2 lekke banden had en ik nu aan de beurt was, speelt ook mijn tennis elleboog weer op.
Voor thuisgebruik toch maar een hulpmiddel genre BBB EasyTire aanschaffen.
Heb ook die conti banden...en zijn zeker stug..Patrick VB schreef: ↑10 mar 2024 14:16 Ook niet verprutst maar geprutst...
Vrijdag lekke band, nieuw bandje er in, kreeg de buitenband niet over de velg, dus bandenlichter moeten gebruiken met als resultaat opnieuw lek.
Combi van Mavic Cosmic SL 45 met Conti GP5000 is irritant moeilijk voor mij persoonlijk.
Nadat mijn madam de week voordien 2 lekke banden had en ik nu aan de beurt was, speelt ook mijn tennis elleboog weer op.
Voor thuisgebruik toch maar een hulpmiddel genre BBB EasyTire aanschaffen.
Heb op advies de tyre glider gekocht en kan niet meer zonder...wat een wonder middel
-
- Forum-lid
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Goede tip!
Die Tyre Glider heb ik ook al gezien in publiciteit. Ook te overwegen.
Op mijn andere fiets, met fulcrum wielen, nooit zo veel ergernis gehad om band om te leggen.
Tubeless...nog nooit geprobeerd.
Die Tyre Glider heb ik ook al gezien in publiciteit. Ook te overwegen.
Op mijn andere fiets, met fulcrum wielen, nooit zo veel ergernis gehad om band om te leggen.
Tubeless...nog nooit geprobeerd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Heb hetzelfde met de Conti GP5000 en verschillende handgespaakte wielsets, amper en met veel kracht op de velg te krijgen...
Ik rij al jaren met GP5000 (begonnen met GP4000). Zitten zeker strak om de velg, maar ook zonder bandenknecht krijg ik ze erop. Kracht kost het wel degelijk, toen ik eens 4 banden moest vervangen was ik het gewurm bij de laatste ook zat. Bandenlichter erbij, tsjak, binnenband lek.....
Geduld, hieldraden goed in het midden leggen, band oprekken en voorzichtig op de velg masseren.
Of een bandenknecht gebruiken
Geduld, hieldraden goed in het midden leggen, band oprekken en voorzichtig op de velg masseren.
Of een bandenknecht gebruiken
Dogma F