Retro / oudere fietsen
Heren, ik heb een vraag!
Ik heb van mijn oom een oude cyclocross fiets gekregen maar ik kom er maar niet achter van welk merk hij is!
Hij is oorspronkelijk groen metallic geweest, zo aan de binnenzijde van de bracket te zien. Voordat ik hem ging schuren was hij blauw met cola go bestickering maar dat was zeker niet origineel. Maar ik wil hem wel weer in de originele staat terugbrengen.
Misschien kan een van jullie het zeggen welk merk het is en aan de hand van het nr op de bracket misschien zeggen uit welk bouwjaar hij komt.
De voorvork is trouwens een zeus2000 en de achterpad is van simplex.
Ben erg benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen!
Ik heb van mijn oom een oude cyclocross fiets gekregen maar ik kom er maar niet achter van welk merk hij is!
Hij is oorspronkelijk groen metallic geweest, zo aan de binnenzijde van de bracket te zien. Voordat ik hem ging schuren was hij blauw met cola go bestickering maar dat was zeker niet origineel. Maar ik wil hem wel weer in de originele staat terugbrengen.
Misschien kan een van jullie het zeggen welk merk het is en aan de hand van het nr op de bracket misschien zeggen uit welk bouwjaar hij komt.
De voorvork is trouwens een zeus2000 en de achterpad is van simplex.
Ben erg benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen!
-
- Forum-lid
Goeiemiddag ik zal mezelf even voorstellen mn naam is paul de jong en ik ben 44 en
uit zaltbommel..
ik ben met 2 fietsen bezig te renoveren ik wil ze graag identificeren het gaat om een en dit serienummer dit is het nummer:y70621695
wie kan me helpen
groet paul de jong
uit zaltbommel..
ik ben met 2 fietsen bezig te renoveren ik wil ze graag identificeren het gaat om een en dit serienummer dit is het nummer:y70621695
wie kan me helpen
groet paul de jong
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Geen plaatjes?
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Forum-lid
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met de opbouw van een Pinarello Treviso. Deze is opnieuw gespoten (Rosso Trasparenti Metallizzati (of iets dat er dicht bij in de buurt komt )) en met Chorus/Racing T afgemonteerd. Verder met FIR SC350 velgen met Veloflex banden en Cinelli stuur en stem. De pedalen worden nog vervangen. Er komen een paar Campa's (type weet ik niet) per post, maar ik weet niet of de staat daarvan goed genoeg is om nog wat van te maken. Iemand anders nog een suggestie?
Ik heb een Aandewiel fiets, op maat gemaakt, in originele staat, uit 1974. Ik heb er 15 jaar wedstrijden op gereden. Daarna een poosje niet gefietst, en toen ik weer ging fietsen bleek zo'n oude fiets erg onpraktisch. Tuubs zijn lastig verkrijgbaar, een nieuw wiel past niet in het frame, een nieuwe pignon past niet op het wiel, een nieuwe ketting past niet op de kettingwielen. In 2010 heb ik dus een nieuwe fiets gekocht, een Specialized. De Aandewiel heb ik beneden staan, ik zal zien of ik er wat foto's van kan maken. De wielen zijn niet zo oud als de fiets, ik versleet nogal wat wielen.
Piet Aandewiel (eerst de vader, later zijn zoon) bouwden zelf fietsen, in de werkplaats onder hun winkeltje in de Admiraal de Ruyterlaan. Als ik ergens kwam was er meestal een ouder mannetje die zei "oh, een aandewiel, wat een mooi fietsje".
Piet Aandewiel (eerst de vader, later zijn zoon) bouwden zelf fietsen, in de werkplaats onder hun winkeltje in de Admiraal de Ruyterlaan. Als ik ergens kwam was er meestal een ouder mannetje die zei "oh, een aandewiel, wat een mooi fietsje".
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Ja graag foto’s, gezien je naam zal de fiets voor mij wel veuls te klein zijn, maar wie weet.
Vieux Chnoque