Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
"Wielen lijken mij Ambrosio Zenith naven met Mavic Open Pro velgen?"
Naven Hope RS4
Velgen H+Son TB14
Zadel zoek ik nog een alternatief voor. Suggesties?
Naven Hope RS4
Velgen H+Son TB14
@parrucchieri: fraaie Gazelle maar die fiets is wel een knapper zadel waard
En die Cilo. Toch een merk wat historie heeft gemaakt en helaas niet meer is wat het is. Maken nog 1 retro racefiest. Speciaal voor de liefhebber en die fiets is ook nog eens crimineel duur.
Jammer was een leuk merk.
Fraaie Cilo dit! Ja die groene bandje. Ze rijden wel fenomenaal! Het zijn immers niet zomaar gekleurde bandjes maar specials
Remblokken op de de G40 velgen maakt niet uit. Met regen en zand gaat de grijze zijkant er toch vanaf.
Gewoon verse remblokjes als deze zijn verdroogd.
Verder verdient dit fraaie fietsje wel een paar mooie retro pedalen. MKS heeft pedalen in Campa Nuovo Record vormgeving. Zowel de wegversie met kooi aan de zijkant als de baanversie (gebruik ik) zonder kooi. Die laatste is mooi fijntjes op dit ranke fietsje en met 30 Euro een te nemen hobbel. En technisch prima dingen!
Cilo! Nice!
En die Cilo. Toch een merk wat historie heeft gemaakt en helaas niet meer is wat het is. Maken nog 1 retro racefiest. Speciaal voor de liefhebber en die fiets is ook nog eens crimineel duur.
Jammer was een leuk merk.
Fraaie Cilo dit! Ja die groene bandje. Ze rijden wel fenomenaal! Het zijn immers niet zomaar gekleurde bandjes maar specials
Remblokken op de de G40 velgen maakt niet uit. Met regen en zand gaat de grijze zijkant er toch vanaf.
Gewoon verse remblokjes als deze zijn verdroogd.
Verder verdient dit fraaie fietsje wel een paar mooie retro pedalen. MKS heeft pedalen in Campa Nuovo Record vormgeving. Zowel de wegversie met kooi aan de zijkant als de baanversie (gebruik ik) zonder kooi. Die laatste is mooi fijntjes op dit ranke fietsje en met 30 Euro een te nemen hobbel. En technisch prima dingen!
Cilo! Nice!
Ja en ja
Maar in die jaren van Breu ook Daniel Gisiger, Fuchs (winst in LBL door dopinggebruik vd Velde), Serge Demierre, Urs Zimmermann, Gilbert Glaus.
Helden uit het verleden als Jean Robic, Rene Vietto, Hugo Koblet, Ferdi Kübler hebben ook op en bij Cilo gereden.
Historie van Cilo in de wielersport begint direct na de oorlog en eindigde helaas na 50.
Onder de Zwitserse retro rijders is het een graag gezien merk en de modellen van rond 82-85 doen het erg goed in die kringen.
Mooie velgen , had ze enkel nog maar in zilver gezien.parrucchieri schreef: ↑23 sep 2018 11:53 "Wielen lijken mij Ambrosio Zenith naven met Mavic Open Pro velgen?"
Naven Hope RS4
Velgen H+Son TB14
Zadel Selle Italia SLR ? Je hebt ze zowel in wit en zwart en in verschillende uitvoeringen
-
- Forum-lid
Ik wilde graag lage draadvelgen met blanke naven voor hedendaagse techniek, die zijn moeilijk te vinden. Vandaar dat ik deze heb laten maken. Ik ben er zeer tevreden over, zowel over de rij eigenschappen als over de looks.
Mooie fietsen komen de laatste tijd weer voorbij, die Gazelle is een mooie mix van nieuw en oud. Over dat zadel is nu wel genoeg gezegd, dus ik onthoud mij van verder commentaar. En van Cilo had ik nog nooit gehoord, gelukkig weten de echte cracks hier wel waar het over gaat, kan ik ook weer van leren. En ik word altijd blij van oude Shimano groepen, straks meer daarover. Aelle buizen zijn toch niet zo heel hard/strak, ik heb altijd begrepen dat die wat meer comfortabel rijden. Een mooie fiets is het zeker!
Nog even bericht van mijn hobbyzolder, ik ben al enkele weken bezig om een Gazelle AA op te bouwen, de eerste uitleg staat op pagina 324 van dit wonderschone topic. Inmiddels staat deze fiets weer op de wielen, nog wat afwerken, maar ik wilde toch vast wat plaatjes delen.
Er zit dus een volledige Shimano Dura Ace 1e generatie groep op, 2x6 speed, jaren geleden eens voor weinig gekocht en echt in prachtige staat. Later nog eens een paar NOS Rigida velgen gekocht en wat passende banden (20 mm slechts) en ik kon aan de slag. Oh ja, helaas geen foto's van gemaakt, maar toen ik de zadelpen ging monteren, bleek de zadelbuis iets vervormd te zijn. Gelukkig is mijn vaste fietsenmaker er nog één van de oude stempel, en mocht ik van hem een zadelbuis frees lenen. Avondje ploeteren, maar het past allemaal weer. Van Gastheerg kocht ik een mooi setje rode buitenkabels in de opruiming, verse rubbers om de remgrepen en langzaam begint het wel wat te worden. In de onderdelendoos lagen ook nog plastic omhulde versnellingskabels, die kon ik hier mooi monteren.
Nu missen er nog 2 dingen, een zadel en stuurlint (en ja, de riempjes van de toeclips ...), en daar wilde ik jullie iets over vragen.
Wat vinden jullie beter staan, een zwart San Marco Corsaire zadel met mosterd-gele letters en mosterd-geel stuurlint, of toch dat bruine Turbo zadel met rood stuurlint? Zelf enig ik naar de mix van beiden, namelijk het Turbo zadel met het mosterd-gele lint.
Nog even bericht van mijn hobbyzolder, ik ben al enkele weken bezig om een Gazelle AA op te bouwen, de eerste uitleg staat op pagina 324 van dit wonderschone topic. Inmiddels staat deze fiets weer op de wielen, nog wat afwerken, maar ik wilde toch vast wat plaatjes delen.
Er zit dus een volledige Shimano Dura Ace 1e generatie groep op, 2x6 speed, jaren geleden eens voor weinig gekocht en echt in prachtige staat. Later nog eens een paar NOS Rigida velgen gekocht en wat passende banden (20 mm slechts) en ik kon aan de slag. Oh ja, helaas geen foto's van gemaakt, maar toen ik de zadelpen ging monteren, bleek de zadelbuis iets vervormd te zijn. Gelukkig is mijn vaste fietsenmaker er nog één van de oude stempel, en mocht ik van hem een zadelbuis frees lenen. Avondje ploeteren, maar het past allemaal weer. Van Gastheerg kocht ik een mooi setje rode buitenkabels in de opruiming, verse rubbers om de remgrepen en langzaam begint het wel wat te worden. In de onderdelendoos lagen ook nog plastic omhulde versnellingskabels, die kon ik hier mooi monteren.
Nu missen er nog 2 dingen, een zadel en stuurlint (en ja, de riempjes van de toeclips ...), en daar wilde ik jullie iets over vragen.
Wat vinden jullie beter staan, een zwart San Marco Corsaire zadel met mosterd-gele letters en mosterd-geel stuurlint, of toch dat bruine Turbo zadel met rood stuurlint? Zelf enig ik naar de mix van beiden, namelijk het Turbo zadel met het mosterd-gele lint.
Ik zou ook kiezen voor iets simpels/neutraals als zwart/zwart. Het frame heeft al twee (fraaie!) kleuren en met de rode remkabels en gekleurde versnellingskabels heb je al extra kleur accentjes. Ik denk dat als je er nog een bruin/mosterd combinatie tegenaan gooit dat het geheel dan veel te bont wordt. Naar mijn smaak in ieder geval.
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980