Retro / oudere fietsen
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Wij wachten in spanning af.....
De kans is erg groot dat dit een Mexicaan is!arjenv schreef:Dit wordt mijn eerste Italiaan die ik volledig ga opknappen.
Is dat net zoiets als een patatje met, zonder mayonaise?arjenv schreef:In eerste instantie ga ik er een fixed gear van maken (geen doortrapper, freewheel laat ik erop zitten)[/img]
Ik denk dat je een "single speed" bedoelt.
Mijn retrofiets is een Hopmans Scorpione, die volgens de vorige (1e)eigenaar uit 1992 komt.
Het frame zelf is een Columbus frame.
Is er misschien iemand die mij meer over deze fiets kan vertellen? of het merk?
Het enige dat ik weet is dat er een fietsenwinkel in Bergen op Zoom zit die ook Hopmans heet...
Het frame zelf is een Columbus frame.
Is er misschien iemand die mij meer over deze fiets kan vertellen? of het merk?
Het enige dat ik weet is dat er een fietsenwinkel in Bergen op Zoom zit die ook Hopmans heet...
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Dikke kans dat 't frame bij Ciöcc gemaakt is. Fijne racert!
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
arjenv schreef: In eerste instantie ga ik er een fixed gear van maken (geen doortrapper, freewheel laat ik erop zitten), waarmee ik elke dag op en neer naar mijn stage ga.
Met versnellingen rijden rijdt toch veel lekkerder? Waarom dan al die moeite? Bovendien gaan je ketting, tandwielen, trapaslagers en knieën veel langer mee als je altijd in goed verzet kan rijden.
Ziet er strakker uit? Ik heb een Champion Mondial ook helemaal gestript en opnieuw gelakt en nu opgebouwd als fixie. Dat frame rijdt zo lekker dat ik 'm op termijn helemaal klassiek wil opbouwen.theodorocampagnolo schreef:arjenv schreef: In eerste instantie ga ik er een fixed gear van maken (geen doortrapper, freewheel laat ik erop zitten), waarmee ik elke dag op en neer naar mijn stage ga.
Met versnellingen rijden rijdt toch veel lekkerder? Waarom dan al die moeite? Bovendien gaan je ketting, tandwielen, trapaslagers en knieën veel langer mee als je altijd in goed verzet kan rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Mag je wel oppassen in de bochten: échte baanfietsen rijden niet voor niks met kortere cranks......