Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

1094
Forum-lid

1094 13 aug 2024 22:32

ik bied ook nooit de vraagprijs op mp, makkelijkst verdiende geld is dat.

Net als wanneer je iets verkoopt en het voor een prijs (gewenste bedrag + onderhandelingsruimte) er op zet en ze bieden de gewenste prijs dan reageer ik altijd met voor x bedrag extra is hij voor jou.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 aug 2024 22:45

1094 schreef: 13 aug 2024 22:32 ik bied ook nooit de vraagprijs op mp, makkelijkst verdiende geld is dat.

Net als wanneer je iets verkoopt en het voor een prijs (gewenste bedrag + onderhandelingsruimte) er op zet en ze bieden de gewenste prijs dan reageer ik altijd met voor x bedrag extra is hij voor jou.
Maar als je een bod doet en de ander is akkoord ga je niet opnieuw onderhandelen om nog lager uit te komen lijkt me?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 14 aug 2024 05:58

mao schreef: 13 aug 2024 21:23
Se7en schreef: 13 aug 2024 20:49 Ik zet altijd in de advertentie dat verzendkosten voor de koper zijn en dat biedingen excl verzendkosten zijn.
Beetje meer klantgericht denken en de verzendkosten zelf op je nemen, als €10 aanhoudt zit je normaal gezien altijd goed.
De kopende partij wil weten waar hij aan toe is en niet ‘achteraf’ te horen krijgen dat er nog €€ bijkomt aan verzendkosten..
Op marktplaats kan je gewoon apart op voorhand aangeven wat de verzendkosten zijn met DHL en/of PostNL. Koper mag zelf kiezen bij mij.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

1094
Forum-lid

1094 14 aug 2024 08:46

JPAR schreef: 13 aug 2024 22:45
1094 schreef: 13 aug 2024 22:32 ik bied ook nooit de vraagprijs op mp, makkelijkst verdiende geld is dat.

Maar als je een bod doet en de ander is akkoord ga je niet opnieuw onderhandelen om nog lager uit te komen lijkt me?
Nee dat niet, je kan je wel bedenken maar onderhandelen werkt zo niet nee

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 15 aug 2024 07:50

1094 schreef: 13 aug 2024 22:32 …t.

Dat snap ik niet, maar het klinkt belachelijk en ik zou als koper jou nooit meer vertrouwen.

Of bedoel je iets anders en niet dat wanneer jij een aanbieding doet en iemand dat accepteert, dat je dan de vraagprijs ineens nog hoger zet?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 aug 2024 08:34

borgmonster schreef: 15 aug 2024 07:50

Dat snap ik niet, maar het klinkt belachelijk en ik zou als koper jou nooit meer vertrouwen.

Of bedoel je iets anders en niet dat wanneer jij een aanbieding doet en iemand dat accepteert, dat je dan de vraagprijs ineens nog hoger zet?
Ik denk dat je het verkeerd leest/begrijpt.
1094 wil iets verkopen en denkt er een x bedrag voor te willen hebben, zeg maar €100,-
Maar om onderhandelingsruimte te hebben zet hij het artikel op Marktplaats vor €120,-
Als dan iemand €100,- biedt op Marktplaats dan probeert hij toch nog even de prijs op te rekken door het aanbod te doen van "voor €105,- is het voor jou".
Lukt het niet accepteert hij gewoon de €100,-, lukt het wel dan heeft hij iets meer dan het gewenste bedrag.
De koper hebt dan helemaal geen idee van zijn werkwijze en is blij dat hij het 'goedkoper' heeft kunnen krijgen.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 15 aug 2024 08:46

Hele onderhandelen over prijs is niet aan mij besteed. Ik bied 1x de prijs die het me waard is, als de verkoper dat niet waardeert dan verkoopt hij/zij t aan een ander.

Heen en weer bieden vind ik verspilde tijd en energie.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 15 aug 2024 09:26

kxlight schreef: 15 aug 2024 08:46 Hele onderhandelen over prijs is niet aan mij besteed. Ik bied 1x de prijs die het me waard is, als de verkoper dat niet waardeert dan verkoopt hij/zij t aan een ander.

Heen en weer bieden vind ik verspilde tijd en energie.
En doe je dan een fair bod of probeer je zo laag mogelijk?

Ik blijf zelf ook niet heen en weer bieden, maar doe wel een fair bod. Hetzelfde met mijn prijs. Ik weet wat ik betaald heb en wat iets waard is, zo zet ik mijn prijs.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

kopjethee
Forum-lid

kopjethee 15 aug 2024 10:00

Ik zie er altijd wel de lol van in, zowel kopen als verkopen. En er zijn verschillende strategieën.

Meest vervelende is dat mensen een bod doen en als ik dan een reactie stuur dat ze dan niks meer van zich laten horen.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 aug 2024 10:04

Ramon73 schreef: 13 aug 2024 22:13
Ik verkocht een wielset. Dame bleef maar janken over de prijs. Op LinkedIn bleek ze een prima baan te hebben met dito salaris, auto van de zaak etcetera.
Toen ik daar iets over zei was het "ik betaal nooit de vraagprijs". Geblokkeerd en wielset online laten staan tot de advertentie afliep.
Een hoog inkomen betekend lang niet altijd dat mensen makkelijk veel geld uitgeven. Sterker nog, er zijn onderzoeken die het omgekeerde aantonen. Weliswaar kiezen ze vaker voor luxe producten ed, maken dus duurdere keuzes. Maar ze proberen dat vaker wel uit te onderhandelen, cq voor een goede prijs te krijgen.
Niet klakkeloos de vraagprijs bieden, maar ofwel bewust een bedrag bieden wat je waard vindt of wat je ervoor over hebt. Of zelfs ronduit onredelijk laag inzetten, nee heb je, ja kan je krijgen mentaliteit.

Als koper zie ik mezelf in de categorie: product X, kost nieuw een bepaald bedrag... 2e hands aanbod liggen de prijzen rond een ander bedrag. Is de vraagprijs "marktcomform" dan wil ik best nog wel eens direct de vraagprijs bieden. grotere kans op een positieve communicatie heen en weer. Zit de vraagprijs wat aan de hoge kant, waarschijnlijk is dat dan bewust gedaan door de verkoper om wat onderhandelingsruimte te hebben. Dan bied ik wat ik het waard vind of ervoor heb (of net daaronder, want je gaat altijd nog een stukje naar elkaar toe bewegen).

Maar andersom, als ik iets bied, en de verkoper komt terug met dat ie even op linkedin gekeken heeft en denkt dat mijn inkomen toch wel hoog genoeg is om een stuk meer voor het product te betalen???
Dan ben je mij wel kwijt. Alsof hetzelfde product meer zou moeten kosten wanneer je inkomen hoger is....
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

1094
Forum-lid

1094 15 aug 2024 10:08

Theo V schreef: 15 aug 2024 08:34
borgmonster schreef: 15 aug 2024 07:50

Ik denk dat je het verkeerd leest/begrijpt.
1094 wil iets verkopen en denkt er een x bedrag voor te willen hebben, zeg maar €100,-
Maar om onderhandelingsruimte te hebben zet hij het artikel op Marktplaats vor €120,-
Als dan iemand €100,- biedt op Marktplaats dan probeert hij toch nog even de prijs op te rekken door het aanbod te doen van "voor €105,- is het voor jou".
Lukt het niet accepteert hij gewoon de €100,-, lukt het wel dan heeft hij iets meer dan het gewenste bedrag.
De koper hebt dan helemaal geen idee van zijn werkwijze en is blij dat hij het 'goedkoper' heeft kunnen krijgen.
Dit ja

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 15 aug 2024 11:18

A okay. Gelukkig. Dan heb je m’n vertrouwen weer terug.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie