Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
Infinito GB
- Forum-lid
Infinito GB
11 jul 2015 16:33
G.B. Lux Dream schreef:
Vandaag de fiets weer even op de Tacx (of eigenlijk alleen het onderstel van de Tacx, rol even gedemonteerd voor de veiligheid) om lekker schoon te maken.
Daarna eens de Squirt Dry Lube proberen ipv de Morgan Blue wax dry lube. Eens zien of dit minder rommel geeft.
Zo, die staat weer klaar voor de zondagochtendrit naar Castricum (appeltaart bij de Johannahof).
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
12 jul 2015 10:44
havana schreef:Was inderdaad gisteren
Enneh een 42, ouwe roeier (lees: stoemper).
In de pre-compact periode was 39 alleen voor de hoge bergen. Als er een 45 bestond voor BCD 110, dan kocht ik die!
(Serieus: bij een kruissnelheid die meestal >30 is, is dat toch gewoon de logische keuze?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
JoostG
- Forum-lid
JoostG
19 jul 2015 21:07
Vandaag op de camping in Le Falcon ook wat aan de fiets gepield. Zag dat mijn zadel niet helemaal recht stond, dus even de klem wat losser gedraaid, en rustig weer aangehaald: schroefdraad naar de mallemoeren. Leuk dat licht-gewicht materiaal. Gelukkig zijn de fietsenmakers rond de Ventoux ook op zondag open, dus ik kon in Malaucene een mooie roze (kek!) klem krijgen. Als dat geen mentale doping is...
Verder heb ik de derailleur nog wat afgesteld aangezien de 23-25-29 er voor het eerst dit jaar op is gegaan. Uiteraard zal ik die niet nodig hebben
, maar begrijp van de verhalen op dit forum dat ik hem maar beter achter de hand kan hebben. Verder heb ik de fiets weer gewassen: was erg nodig na wat gravelwegen bij de Cote d'Azur.
Nu nog even een leuke route via "binnendoorwegen" vinden naar Malaucene (wil wat genieten van het ochtendpraal) en dan de wekker op 6 uur zetten.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
Emielepiel
- Forum-lid
-
Contact
Emielepiel
20 jul 2015 14:37
@JoostG: ik weet niet of je een paar dagen blijft en of het haalbaar is vanaf de camping in Le Falcon, maar de Gorges de la Nesque is een schitterend gebied (Gorge) iets ten zuiden van de Mont Ventoux. Google maar eens
-
jwkeij
- Forum-lid
jwkeij
24 jul 2015 16:33
Gisterenavond geklust:
Andere wielset gestoken,
Cassette 1 gewisseld,
Remblokken verwisseld
Cassette 2 gemonteerd.
Fiets met lage alu wielen gereed voor een toertocht in de (voorspelde )regen voor morgen.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
01 aug 2015 20:27
Omdat ik me al weken ergerde aan een tik in mijnfiets vandaag alles eens goed schoon gemaakt.
Normaal heb ik er ook wel last van en zit het in de zadelpen.
Maar nu lukte het niet om het eruit te krijgen met het schoon maken en invetten van de zadelpen.
Wel had ik iedere keer een paarkilometer niets om te klagen.
Dit sterkte me in mijn gedachte dat het nog steeds in de zadelpen moest zitten.
Vandaag de zadelpen helemaal uit elkaar gehaald, alle veertjes, inbusjes, klembussen e.d. schoongemaakt en ingevet.
Pen gepolijst met een schuursponsje waardoor hij een stuk gladder is dan voorheen.
Ook de zitbuis met een 'flessenborstel' aan binnenkant geschrobt en nagespoeld met de tuinslang.
Alles weer in elkaar gezet en nu hopen dat het gewerkt heeft.
Maandag naar de Ardennen voor vakantie en dan zien/horen we het wel.
-
fietsernl
- Forum-lid
fietsernl
01 aug 2015 23:15
Krakende cranks van de fiets van mijn dochter. Alles losgehaald, en opnieuw gemonteerd. Gelijk maar een nieuwe ketting en remblokken. Hierna was het weer een "geruisloze" fiets voor criterium morgen.
-
Hanz Bé
- Forum-lid HC
Hanz Bé
04 aug 2015 21:45
Omdat de body van mijn Record-achternaaf af en toe een tik liet horen, deze gedemonteerd, schoongemaakt en na wat dunne olie aangebracht te hebben weer gemonteerd. Meteen de lagers even weer ingevet. Er komt toch een hoop vuil binnen als je wielen bij "weer en wind" gebruikt!
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
06 aug 2015 19:01
Een nieuw oud zadel op mijn stalen ros gezet. de situatie was echt niet leefbaar meer. Vulling lag er voor de helft uit. Was nog best een rotklusje, de moertjes zaten helemaal vast geroest. Wat derailleurolie tussen laten lopen, kliederen in dem tuin. Verder fiets meteen beetje schoon gemaakt ook.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
jwkeij
- Forum-lid
jwkeij
06 aug 2015 21:56
Tita aan het opbouwen.
Vandaag alle kabels getrokken en de buitenkabels op maat geknipt.
Crank gemonteerd.
Ook de carbon Giant even een flinke poetsbeurt gegeven.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
havana
- Forum-lid HC
havana
07 aug 2015 08:15
Gisteren polderverzet even teruggezet op de Cannondale. Van 50x34 met 12-30 naar 50x39 met 12-23. Ketting even door de wasstraat en gesmeerd. Fiets een kleine poetsbeurt gegeven. Klaar voor nog een paar weekjes polder vooraleer we naar Zwitserland afreizen voor het Alpenbrevet.
-
ProTon
- Forum-lid
ProTon
07 aug 2015 09:22
Voor het eerst in mijn leven, even om te kijken hoe het werkt, mijn voorband "opgepompt" met een Co2 patroon, opzich gaat het erg makkelijk maar vond het toch ook best wel een beetje eng, ventiel werdt spierwit en de band helemaal koud, daarnaast knetterde het hier en daar, ik dacht dat hij uit elkaar zou knallen