Vandaag geklust aan de fiets
Gisteren moest ik over een stuk weg van een paar kilometer met natte klei en uiteraard een laag grijze shit op alles incl. fiets.
Tegen mijn gewoonte besloot ik het maar weer eens te proberen met afspuiten in de tuin maar het resultaat viel me behoorlijk tegen, met een gewone waterstraal bleef er veel teveel zitten naar m'n zin.
Dus uiteindelijk met de spons nog in de weer geweest om het ding toonbaar te maken.
Ketting met Action chainspray liep nog goed, dat 0verleeft dus een modderrit.
Tegen mijn gewoonte besloot ik het maar weer eens te proberen met afspuiten in de tuin maar het resultaat viel me behoorlijk tegen, met een gewone waterstraal bleef er veel teveel zitten naar m'n zin.
Dus uiteindelijk met de spons nog in de weer geweest om het ding toonbaar te maken.
Ketting met Action chainspray liep nog goed, dat 0verleeft dus een modderrit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Is dit een ketting voor11-cassette? Schijnen minder slijtvast te zijn dan de vroegere 10-speed.Marcopfiets schreef: ↑09 nov 2017 13:07 Nieuwe ketting na 1578 KM viel de 0.75 er al door..... Modder op de weg.
Edit. De cassette is dis ook al af na 1578K.... Twee tandwielen slaan door.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Meestal wacht ik gewoon de volgende dag dat de modder is opgedroogd, dan veeg je - niet te hard vanwege krassen - het zo met een doekje of kwast/borstel ervan af. Lukt dat niet meteen dan gebruik ik ook nog weleens natte schoonmaak doekjes.Keezx schreef: ↑09 nov 2017 13:18 Gisteren moest ik over een stuk weg van een paar kilometer met natte klei en uiteraard een laag grijze shit op alles incl. fiets.
Tegen mijn gewoonte besloot ik het maar weer eens te proberen met afspuiten in de tuin maar het resultaat viel me behoorlijk tegen, met een gewone waterstraal bleef er veel teveel zitten naar m'n zin.
Dus uiteindelijk met de spons nog in de weer geweest om het ding toonbaar te maken.
Ketting met Action chainspray liep nog goed, dat 0verleeft dus een modderrit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ketting bij 1578K met modder op de weg = modder op de ketting = al versleten.?Marcopfiets schreef: ↑09 nov 2017 13:07 Nieuwe ketting na 1578 KM viel de 0.75 er al door..... Modder op de weg.
Edit. De cassette is dis ook al af na 1578K.... Twee tandwielen slaan door.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Nope 8 speed kmc x8-93. Ik ga hem er weer op leggen. Mijn andere fiets heeft er ook last van (zelfde spul er op ook modder). Rij ik er nog mee tot ie op 1 zit en dan gooi ik de cassette en ketting van de andere fiets er op en die rij ik ook af. Ik heb al twee nieuwe cassettes bij Mantel besteld, Zet ik er een van op mijn goedweerfiets en die mag winterslaap houden tot eind maart of zo. De andere gaat op de winterfiets zodra ik de twee cassettes en kettingen heb afgereden. Ik schat dat er nog 1000k op iedere zit dat duurt dan een maand :p.Vieux chnoque schreef: ↑09 nov 2017 18:45Is dit een ketting voor11-cassette? Schijnen minder slijtvast te zijn dan de vroegere 10-speed.Marcopfiets schreef: ↑09 nov 2017 13:07 Nieuwe ketting na 1578 KM viel de 0.75 er al door..... Modder op de weg.
Edit. De cassette is dis ook al af na 1578K.... Twee tandwielen slaan door.
Na de schuiver van vorige week in Belgie (op de winterfiets), waarbij mijn linker STI shifter letterlijk doormidden was gebroken, vandaag maar eens gekeken of de 2 componenten lijm het bij elkaar had gehouden (na 2 dagen uitharden).
Nee dus........
Dus alles weer losgemaakt, lijmresten verwijderd, en de soldeerbout opgewarmd.
Beide helften tegen elkaar aan geduwd en voorzichtig aan elkaar gesmolten, wel ff goed opgelet dat de kabelopening voor de derailleur kabel open bleef.
Helaas iets te enthousiast geweest voor de remkabel doorvoer, maar ja dat was toch niet zo belangrijk.
Waarom niet ?
Omdat deze shifter nu naar de indoor fiets (op de Tacx NEO) ging verhuizen, en de shifter van de indoor fiets op de winterfiets is gegaan.
Aangezien Zwift toch geen remacties vergt, heb ik daar ook geen remkabel in de STI shifter nodig. En meteen ook maar de remhoeven eraf gesloopt aangezien de indoor fiets nooit meer de weg op gaat (barst in de carbon voorvork).
Nee dus........
Dus alles weer losgemaakt, lijmresten verwijderd, en de soldeerbout opgewarmd.
Beide helften tegen elkaar aan geduwd en voorzichtig aan elkaar gesmolten, wel ff goed opgelet dat de kabelopening voor de derailleur kabel open bleef.
Helaas iets te enthousiast geweest voor de remkabel doorvoer, maar ja dat was toch niet zo belangrijk.
Waarom niet ?
Omdat deze shifter nu naar de indoor fiets (op de Tacx NEO) ging verhuizen, en de shifter van de indoor fiets op de winterfiets is gegaan.
Aangezien Zwift toch geen remacties vergt, heb ik daar ook geen remkabel in de STI shifter nodig. En meteen ook maar de remhoeven eraf gesloopt aangezien de indoor fiets nooit meer de weg op gaat (barst in de carbon voorvork).
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Indien nodig, ik heb de pc+interface net aangeschaft en kan dus updaten etc etc.. Geen idee waar je vandaan komt? Ik zit ergens op de Utrechtse HeuvelrugHerr Fonzie schreef: ↑16 okt 2017 19:42 Hi all, weet niet of ik deze vraag in het goede topic stel maar dacht dat ik 'm hier wel kan stellen: gister is bij een valpartij mijn linkse shifter 'Ultegra 6870 Di2' afgebroken. Op zoek naar een nieuwe shifter kom ik op Marktplaats een betaalbare shifter 'Ultegra 6770 Di2' tegen. Ik begreep dat het verschil is dat mijn huidige shifter 11 speed is, de 6770 10 speed. Ik begrijp dat het verschil met name in de achterderrailleur zit, maar ik vraag me of ik mijn linkse shifter probleemloos zou kunnen vervangen door het genoemde model? En in hoeverre het dan nog ergens aan software moet worden gehangen? Ik hoor graag van jullie!
Erg mooi!
Dat vind ik jammer. In deze setup is het (zeker in deze maat) imho de ultieme gelugd stalen weightweenie fiets. Met een zwaardere groep en wielen wordt het niet meer dan een net iets te slappe maar wel fraaie fiets.mackersv2.0 schreef: ↑30 nov 2017 19:25 Ik overweeg nu toch om een aluminium groep te plaatsen met wit zadel, buitenkabels en stuurlint.
Mooi excuus ook om i.p.v. de Hyperons een setje zilverkleurige Record-Reflex-Competitions in te spaken
Campagnolo Ultra Dork
Je hebt gelijk maar ik had even geen alternatief. Betere foto’s volgen!