Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid
Hoevaak smeren jullie je ketting? En met welk goedje kan ik het beste mijn fiets wassen?
gewoon een beetje dreft met heet water ofzo?
- plantagenet
- Forum-lid
Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie eens (uitgebreid zoeken onder actieve topics). Zoeken op 'smeren' of 'schoonmaken'......Champignon33 schreef: ↑15 mei 2018 22:44 Hoevaak smeren jullie je ketting? En met welk goedje kan ik het beste mijn fiets wassen?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Hoe vaak? Hangt er vanaf in welke omstandigheden ik gereden heb en hoe oud de ketting is. Ik smeer 'm zodra ie luidruchtig wordt.Champignon33 schreef: ↑15 mei 2018 22:44 Hoevaak smeren jullie je ketting? En met welk goedje kan ik het beste mijn fiets wassen?
Ik stond vanmorgen om even na zeven al de fietsen voor dit weekend in orde te maken.
Derailleurs even nagekeken. Geloof al 2000 km niet geschakeld
En een 29 gemonteerd. Is maar 1 echt lastig klimmetje maar lopen doe ik toch het liest zonder fiets.
En deze gast MOET er dan bijzijn.
Dat vouwfietsje is trouwens echt een goed ding. Hebben we al zeker 15 jaar en slepen we overal mee naartoe. Prima componenten en echt een gooi en smijt fiets. Ingeklapt is deze ook echt heel klein. Eigenlijk een mooie klassieke Puch racefiets bij zoeken
Derailleurs even nagekeken. Geloof al 2000 km niet geschakeld
En een 29 gemonteerd. Is maar 1 echt lastig klimmetje maar lopen doe ik toch het liest zonder fiets.
En deze gast MOET er dan bijzijn.
Dat vouwfietsje is trouwens echt een goed ding. Hebben we al zeker 15 jaar en slepen we overal mee naartoe. Prima componenten en echt een gooi en smijt fiets. Ingeklapt is deze ook echt heel klein. Eigenlijk een mooie klassieke Puch racefiets bij zoeken
Gisteren in het zonnetje beide fietsen eventjes onder handen genomen. Allereerst de Time
- recent gemonteerde bidonhouder zat wat scheef, geen first world problem maar het ergerde me wel. Ding rechtgezet.
- nog wat gesteld aan de voorderailleur
Daarna m'n Chinees even op de bok gezet.
- 12-30 vervangen door 12-25
- nieuwe ketting gemonteerd
ICH HABE FERTIG !
- recent gemonteerde bidonhouder zat wat scheef, geen first world problem maar het ergerde me wel. Ding rechtgezet.
- nog wat gesteld aan de voorderailleur
Daarna m'n Chinees even op de bok gezet.
- 12-30 vervangen door 12-25
- nieuwe ketting gemonteerd
ICH HABE FERTIG !
Vanavond de wiellagers van m'n setje Fulcrum racing quattro's vervangen (berucht lagers) door een setje SKF lagers, hopelijk blijven die langer soepel draaien. Er ook achter gekomen dat de body-lagers gaar zijn, maar hier helaas nog geen nieuwe voor besteld. Body begint ook al redelijk in te slijten, dus de vraag is: bestel ik voor 20 euro twee nieuwe lagers óf bestel ik voor 60+ euro een nieuwe freehub body? Of laat ik het gewoon zo zitten, want hoeveel merk je hier nou eigenlijk van (?)
Gare bodylagers moet je asap vervangen anders treedt Murphy's Law in werking, namelijk een slecht lopende aandrijving bij een gelegenheid die jou niet uitkomt.
Niet op z'n beloop laten.
Ingevreten body is niet zo dramatisch.
Niet op z'n beloop laten.
Ingevreten body is niet zo dramatisch.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Beste,
Ik heb geklust aan de retrofiets vandaag. Ik ga deze ombouwen tot een interieur-accessoire
Het is niet de bedoeling dat de fiets nog zal gebruikt worden maar dus enkel deel zal uitmaken van het interieur.
Ik zou deze dus wel wat willen pimpen met de nadruk op een nieuw kleurtje geven, en hierbij heb ik jullie raad/advies nodig.
Ik heb (samen met de vriendin) mijn fiets volledig geschuurd (foto's in bijlage). op zich vrij glad zonder krassen of kraters in het frame. Maar hoe pak ik dit nu verder aan?
Is het voldoende om gewoon een primer aan te brengen op het frame (dubbele laag) & vervolgens (uiteraard na drogen van primer) aanbrengen van kleurtje.
Of hoe zouden jullie dit doen? (wetende dat hij niet meer buiten komt en dus ook geen drupje regen en modder meer te verduren krijgt).
Alvast bedankt voor jullie tips & tricks!
Ik heb geklust aan de retrofiets vandaag. Ik ga deze ombouwen tot een interieur-accessoire
Het is niet de bedoeling dat de fiets nog zal gebruikt worden maar dus enkel deel zal uitmaken van het interieur.
Ik zou deze dus wel wat willen pimpen met de nadruk op een nieuw kleurtje geven, en hierbij heb ik jullie raad/advies nodig.
Ik heb (samen met de vriendin) mijn fiets volledig geschuurd (foto's in bijlage). op zich vrij glad zonder krassen of kraters in het frame. Maar hoe pak ik dit nu verder aan?
Is het voldoende om gewoon een primer aan te brengen op het frame (dubbele laag) & vervolgens (uiteraard na drogen van primer) aanbrengen van kleurtje.
Of hoe zouden jullie dit doen? (wetende dat hij niet meer buiten komt en dus ook geen drupje regen en modder meer te verduren krijgt).
Alvast bedankt voor jullie tips & tricks!
It's just a hill - Get over it
-
- Forum-lid
Tijdens Pinksteren SRAM Red Stap op de fiets gezet. Veel ervaring met kabels etc, maar dit was echt een klusje van niks
Gelukkig hebben we nog de winterfiets om klassiek op te klussen..
Gelukkig hebben we nog de winterfiets om klassiek op te klussen..
Nieuw knalgeel stuurlintje gewikkeld op mijn zwarte racer. "Dat kan toch niet" was het commentaar.
En vriendje geholpen: "hij schakelt achter niet meer lekker". Kraaiennest binnenkabel bij brifter. Nieuw binnenkabeltje gestoken en deels nieuw buitenkabeltje (geen waslijnen). "Goh, heb jij dat allemaal in huis".
En vriendje geholpen: "hij schakelt achter niet meer lekker". Kraaiennest binnenkabel bij brifter. Nieuw binnenkabeltje gestoken en deels nieuw buitenkabeltje (geen waslijnen). "Goh, heb jij dat allemaal in huis".
Primertje, ligt schuren; alles wat niet geverfd moet worden afplakken en strakke lak uit een spuitbus lijkt me meer dan voldoende!