Vandaag geklust aan de fiets
Dat zijn fijne tubes, Rene!
Gister mijn nieuwe wielen ingereden. Met biba's het velglint aangedrukt en daarna de G-One's in 35mm vóór en 38mm achter tubeless gemonteerd. Vallen als 38 en 41 uiteindelijk.
Gister mijn nieuwe wielen ingereden. Met biba's het velglint aangedrukt en daarna de G-One's in 35mm vóór en 38mm achter tubeless gemonteerd. Vallen als 38 en 41 uiteindelijk.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
thnx , helaas niet te krijgen in de winkel, en door de latex biba en een heel ander compount dan de "gewone" Conti Competititon is het ook een heel andere tube. Ik heb vorig jaar met de gewone Conti Competititon gereden , en ben erg benieuwd naar deze.
Gelukkig heb ik er nog op voorraad
Laatst gewijzigd door rene op 02 mar 2019 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Nee dat niet, zit ook elke keer op een andere plek na het oppompen. Denk dat de band zich op de een of andere manier niet goed zet. Ga maandag wel even proberen om hem met zeepsop goed te krijgen. Denk dat dat wel moet werken.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Ik zou zo gauw mogelijk een betere foto posten want zo lijkt het net een 'kinder'fietsje.!RobiOne schreef: ↑01 mar 2019 18:37 Vandaag een mooi project mogen maken. Een vriend van me had een frameset gekocht en losse componenten. Zelf is hij niet handig genoeg, maar ik zet het met alle plezier voor hem in elkaar.
Frameset: Bowman Palace-R
Groepset: SRAM Rival met Force crank
Wielen: Chineesjes
Het op lengte maken van de voorvorkbuis had ik nooit gedaan, dus dat wat even uitzoeken hoe dat het beste ging. Ook het afstellen van de Yaw derailleur was een 'feest' totdat ik een goed instructiefilmpje van GCN had gevonden.
Wat mij betreft een erg mooie fiets geworden.
Sorry voor de slechte foto
https://i.ibb.co/NtB1KWd/20190301-175818.jpg
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag wat aan alle fietsen bezig geweest.
- MTB, racer en gravelfiets eens fatsoenlijk gekuist
- Nieuwe ketting en remblokken achteraan op de gravelfiets (waren na 900km volledig op, veel modder gezien)
- Nieuwe remblokken vooraan op de racefiets (hebben 7500km gelopen, heerlijk droog weer geweest in 2018)
- Achterwielen nog eens nagelopen, spaakspanning op carbonwiel was nog perfect in orde (10.000km gelopen), spaakspanning op alu-wiel was wat te laag dus even bijgedraaid (had ik nog maar 2 of 3 ritjes mee gedaan sinds ik het herspaakt had, dus vrij normaal)
- MTB, racer en gravelfiets eens fatsoenlijk gekuist
- Nieuwe ketting en remblokken achteraan op de gravelfiets (waren na 900km volledig op, veel modder gezien)
- Nieuwe remblokken vooraan op de racefiets (hebben 7500km gelopen, heerlijk droog weer geweest in 2018)
- Achterwielen nog eens nagelopen, spaakspanning op carbonwiel was nog perfect in orde (10.000km gelopen), spaakspanning op alu-wiel was wat te laag dus even bijgedraaid (had ik nog maar 2 of 3 ritjes mee gedaan sinds ik het herspaakt had, dus vrij normaal)
- Marcopfiets
- Forum-lid
Niet vandaag, Maar morgen bezig met een los balhoofd. Ik had vandaag een zwabbertocht van jewelste. Kan ik gelijk even kijken waarom mijn voorderailleur vast zit,,,, Kan er ook nog wel bij nadat bij mijn andere fiets de bottom bracket aan gort is en de volgende dag mijn lamp op straat kletterde nadat ik een volle vaart een hobbel nam en de houder brak. Ik heb zowel met de fabrikant als de webwinkel contact opgenomen en nu komen er twee nieuwe houders mijn kan op. (Ik dacht dat het webformulier van Busch + Muller niet werkte omdat het gewoon leeg weer na versturen en ik ook geen mailbevestiging kreeg, dus toen maar met Rose gemaild (die ook al een autoreply hebben, zodat je weet dat er iets bij ze is aangekomen).