Vandaag geklust aan de fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40063
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooie Carrera!
Staat je zadel wel horizontaal of vertekend de foto?
En hoe bevalt de 12sp?
(Psst, zwarte bandjes ).
Staat je zadel wel horizontaal of vertekend de foto?
En hoe bevalt de 12sp?
(Psst, zwarte bandjes ).
Less is bore
Mooie fiets, maar ik weet niet wie de achterderailleur kabel heeft geplaatst want die is wel erg kort van stuur naar frame, stuurlintje is al genoemd - enkel nog de vorkbuis afzagen op lengte.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Bedankt! Dat van het stuurlint kon ik verwachten. Zadel moet nog worden afgesteld, staat inderdaad nog omhoog. Voorvork zaag ik pas nadat ik zeker weet dat de lengte goed is. De kabel staat niet strak, het lijkt zo op de foto. Zwarte bandjes maakt alles zo....zwart. Of de groep bevalt weet ik van de week, moet er nog op gaan fietsen.
Psstt die banden gewoon laten. Is niks mis mee.daniel1975 schreef: ↑17 mar 2019 10:32 Mooie Carrera!
Staat je zadel wel horizontaal of vertekend de foto?
En hoe bevalt de 12sp?
(Psst, zwarte bandjes ).
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Zucht...waar is mijn zwarte viltstift?
chrissiewizzie schreef: ↑16 mar 2019 17:11 Als het zonnetje schijnt, zal ik een keer betere foto’s nemen. Nu is het wel heel erg zwart...
Jij verlangt wel heel erg naar het zonnetje.
Weliswaar niet vandaag maar gisteren de bottom bracket lagers vernieuwd.
Het was al een tijdje dat ik tijdens het fietsen een licht slepend geluid hoorde maar kon het niet anders traceren dan in het crankstel. Het bottom bracket vertoonde geen speling, misschien een ietsje maar was dan ook wel een ietsje. Enfin, om de SPD SL pedalen, schoenplaatjes en/of schoenen uit te sluiten andere SPD pedalen gemonteerd maar het geluid bleef dus bleef er niets anders over dan het bottom bracket te wisselen.
Vanuit China een ceramisch bottom bracket laten komen en zonder problemen het oude eruit en het nieuwe erin kunnen monteren. Wat mij op viel was dat er enorm veel zand onderin het bottom bracket pot terecht was gekomen. Waarschijnlijk komt dit erin vanuit de kabeldoorvoer naar de voorderailleur door het frame.
Meteen de derailleurwieltjes willen wisselen voor ook ceramische 11T wieltjes maar deze waren één millimeter te dik, dus daar moet ik een oplossing voor bedenken of smallere bestellen, misschien wel 12T die schijnen wat smaller te zijn.
Tot voor 10 jaar terug reed ik op een stalen frame van het merk Motobecane met een cup en conus trapas. Als je daar een draai aan gaf bleef de crank met toeclips trappers wel een paar rondjes draaien. Daarna alle racefietsen die ik heb gehad draaiden de crankstellen nooit meer zo soepel . . . . . tot gisteren . . . . het crankstel draait als een tierelier. Zelfs een slinger achteruit met de ketting erop draait het crankstel nu een paar rondjes voor het stil staat. Vandaag tijdens het fietsen had ik het idee dat er silicone in het crankstel zat zo soepel draaide ik de pedalen rond.
Altijd een beetje septisch geweest voor ceramische kogellagers maar nu . . . je voelt wel degelijk het verschil.
Nu maar hopen dat het ceramische bottom bracket minstens zo lang mee gaat als het oude n.l. 10.000 km.!
Het was al een tijdje dat ik tijdens het fietsen een licht slepend geluid hoorde maar kon het niet anders traceren dan in het crankstel. Het bottom bracket vertoonde geen speling, misschien een ietsje maar was dan ook wel een ietsje. Enfin, om de SPD SL pedalen, schoenplaatjes en/of schoenen uit te sluiten andere SPD pedalen gemonteerd maar het geluid bleef dus bleef er niets anders over dan het bottom bracket te wisselen.
Vanuit China een ceramisch bottom bracket laten komen en zonder problemen het oude eruit en het nieuwe erin kunnen monteren. Wat mij op viel was dat er enorm veel zand onderin het bottom bracket pot terecht was gekomen. Waarschijnlijk komt dit erin vanuit de kabeldoorvoer naar de voorderailleur door het frame.
Meteen de derailleurwieltjes willen wisselen voor ook ceramische 11T wieltjes maar deze waren één millimeter te dik, dus daar moet ik een oplossing voor bedenken of smallere bestellen, misschien wel 12T die schijnen wat smaller te zijn.
Tot voor 10 jaar terug reed ik op een stalen frame van het merk Motobecane met een cup en conus trapas. Als je daar een draai aan gaf bleef de crank met toeclips trappers wel een paar rondjes draaien. Daarna alle racefietsen die ik heb gehad draaiden de crankstellen nooit meer zo soepel . . . . . tot gisteren . . . . het crankstel draait als een tierelier. Zelfs een slinger achteruit met de ketting erop draait het crankstel nu een paar rondjes voor het stil staat. Vandaag tijdens het fietsen had ik het idee dat er silicone in het crankstel zat zo soepel draaide ik de pedalen rond.
Altijd een beetje septisch geweest voor ceramische kogellagers maar nu . . . je voelt wel degelijk het verschil.
Nu maar hopen dat het ceramische bottom bracket minstens zo lang mee gaat als het oude n.l. 10.000 km.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Je voelt echt geen verschil tussen keramische of stalen kogels....
Wat je wel voelt is het al dan niet aanwezig zijn van afdichtingen die slepen....en dan alleen nog maar in de workstand....
Die old skool trapassen hadden geen afdichtingen, voellu hem?
Wat je wel voelt is het al dan niet aanwezig zijn van afdichtingen die slepen....en dan alleen nog maar in de workstand....
Die old skool trapassen hadden geen afdichtingen, voellu hem?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
En dat al dan niet blijven draaien na een slinger wordt bij de keramische lagers veelal veroorzaakt door de afwezigheid van vet.
Heb vorig jaar een keramisch BB van Wheels MFG geprobeerd, en danniet de hybride maar volledig keramisch, en de levensduur viel nogal tegen. De mindere weerstand heb ik ook nooit gemerkt.
Heb vorig jaar een keramisch BB van Wheels MFG geprobeerd, en danniet de hybride maar volledig keramisch, en de levensduur viel nogal tegen. De mindere weerstand heb ik ook nooit gemerkt.
Nou @Keezx, ik ben het toch niet met jouw eens. Ook ik dacht het niet te merken maar toch . . . . !
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless