Vandaag geklust aan de fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40065
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik ben het eens met Kees. Sowiso zit er andere olie/vet in de keramische lagers, dat voelt ook al anders.
Verschil is hoofdzakelijk in de werkstand, hooguit eerste ritje. Daarna geen verschil meer.
Maar als ik moet kiezen zie ik ook liever mijn SuperRecord crank draaien ipv mijn Red crank. Puur optisch.
Verschil is hoofdzakelijk in de werkstand, hooguit eerste ritje. Daarna geen verschil meer.
Maar als ik moet kiezen zie ik ook liever mijn SuperRecord crank draaien ipv mijn Red crank. Puur optisch.
Less is bore
Orlok schreef: ↑23 mar 2019 16:37Ik heb ze niet gemonteerd omdat ze één millimeter te breed zijn en dus waarschijnlijk voor max. 10 speed, zie viewtopic.php?f=12&t=74160&start=1836. Ben dus nu op zoek naar smallere.!i-mac schreef: ↑23 mar 2019 08:08Ik heb ook zo een setje gekocht. Gisteren heb ik ze dan op mijn fiets geplaatst. Maar bij mijn eerste rit ging het al verkeerd. Op een bepaald moment is de ketting van het onderste tandwieltje gevallen. Nu trapte ik op dat moment niet hard door, en heb ik daardoor waarschijnlijk erger voorkomen. Nu lees ik op alie dat anderen dat ook voor hadden. Daar wordt gezegd dat ze te breed zijn. Er staat geen draairichting op, dus vermoed ik dat omdraaien het probleem niet zal verhelpen. Nu moet ik eerlijk zijn, en erbij vermelden dat de ketting op dat moment te schuin stond.Orlok schreef: ↑22 mar 2019 19:11 Ceramische derailleur wieltjes:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1SFBqXULr ... YXFXaC.jpg
Ik had dat eigenlijk niet opgemerkt.
Inmiddels heb ik vorige week de afdekkapjes aan de zijkant m.b.v. een minidraaibank (boormachine) en zoetvijl ieder 0,6 mm afgedraaid waardoor ze nu op een totale dikte uitkomen van 8,0 mm. Gemonteerd en vele malen proef gedraaid, ook met de (te) schuine kettinglijnen van 11 speed Shimano en geen centje pijn. Inmiddels al meer dan 100 km mee gefietst zonder problemen. Het rijdt als een tierelier
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Eindelijk spatborden kunnen vinden die passen in mijn frame, tot de bottom bracket gaan en strak om het wiel zitten
SKS spullen geprobeerd, met ass savers aangekloot. Uiteindelijk deze Flinger Race Pro Clip Mudguards all season gevonden op ebay.co.uk. Halleluja.
Mosterd na de maaltijd met de zomer in aantocht maar toch!
SKS spullen geprobeerd, met ass savers aangekloot. Uiteindelijk deze Flinger Race Pro Clip Mudguards all season gevonden op ebay.co.uk. Halleluja.
Mosterd na de maaltijd met de zomer in aantocht maar toch!
Hoezo?
Die dingen kosten geen fluit op Ali, kun je voor die paar euro toch net zo goed wat naar je eigen smaak kopen?
Leuk ding trouwens die Scott
(zat er ook al met een schuin oog naar te kijken, maar is voor mij eigenlijk net te groot...)
Die dingen kosten geen fluit op Ali, kun je voor die paar euro toch net zo goed wat naar je eigen smaak kopen?
Leuk ding trouwens die Scott
(zat er ook al met een schuin oog naar te kijken, maar is voor mij eigenlijk net te groot...)
Mooi fietsje Chris!
Gisteren maar eens de Speedplay Zero pedalen van de zomerfiets gereviseerd, had de RVS vlinders en de complete revisie set van Rulla nog liggen.
De revisie kit bevat alles wat je nodig hebt: 1x naaldlager, 1x rubber ring, 2 veschillende circlips, en dan nog de 2 eindlagers en schroef.
Was wel weer een gefriemel om de 'circlips' er uit te krijgen, maar toch gelukt.
Alle schroeven (zowel van de vlinders als de eindschroef) weer voorzien van voldoende Loctite zodat ze niet los gaan lopen.
Koste toch wel 30min per pedaal, maar nu kunnen ze er weer tegen.
De revisie kit bevat alles wat je nodig hebt: 1x naaldlager, 1x rubber ring, 2 veschillende circlips, en dan nog de 2 eindlagers en schroef.
Was wel weer een gefriemel om de 'circlips' er uit te krijgen, maar toch gelukt.
Alle schroeven (zowel van de vlinders als de eindschroef) weer voorzien van voldoende Loctite zodat ze niet los gaan lopen.
Koste toch wel 30min per pedaal, maar nu kunnen ze er weer tegen.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- tube van tijdrijfiets die morgen naar Tschechie moet toch nog maar eens nagekeken na dat vrijdag ook gedaan te hebben; vind ik toch geen stuk glas verborgen in het loopvlak; sneetje nauwelijks te zien.
- tube verwijdert en nieuwe tube gelijmd; bleek tube iets hoger te komen en daarom wielpositie nog bijgeregeld anders is fiets niet ok voor de uci.
- eerder de achterremkabel nog eens vervangen van de tt samen met de kabelloop aan het stuur. Hij lijkt nu eindelijk perfect te rem.
- gxp cups/lagers geplaatst in bb30 frame en ook de trapas. De kettingbladen geplaatst. Bizar; van de oude cups was aan de binnenkant een stuk weggesneden omdat die anders tegen de kabelgeleiders in het bb aanduwden.
- na ongeveer 10 jaar de werksstand aangepast: een draaiknop om de stand hoger en lager te zetten belemmert regelmatig het ronddraaien van de crank/pedalen. Door de knop aan de achterkantte zetten is dat probleem verlost (ik vraag me af waarom ik dat al zolang verdraagd heb...)
Walter
- tube verwijdert en nieuwe tube gelijmd; bleek tube iets hoger te komen en daarom wielpositie nog bijgeregeld anders is fiets niet ok voor de uci.
- eerder de achterremkabel nog eens vervangen van de tt samen met de kabelloop aan het stuur. Hij lijkt nu eindelijk perfect te rem.
- gxp cups/lagers geplaatst in bb30 frame en ook de trapas. De kettingbladen geplaatst. Bizar; van de oude cups was aan de binnenkant een stuk weggesneden omdat die anders tegen de kabelgeleiders in het bb aanduwden.
- na ongeveer 10 jaar de werksstand aangepast: een draaiknop om de stand hoger en lager te zetten belemmert regelmatig het ronddraaien van de crank/pedalen. Door de knop aan de achterkantte zetten is dat probleem verlost (ik vraag me af waarom ik dat al zolang verdraagd heb...)
Walter
Omdat er nog steeds een kraakje tijdens het fietsen was te horen vandaag maar het bottom bracket gedemonteerd, schoon gemaakt en weer gemonteerd. Eergisteren was mij al opgevallen dat er speling was in het balhoofd, stuurhuis en voorwiel. Speling in balhoofd verholpen en bouten van stuurpen/stuur weer aangedraaid maar er bleek tijdens het fietsen nog steeds en kraakje te horen. Waarschijnlijk vanuit het crankstel cq. pedalen of bottom bracket want de schoenplaatjes waren al vernieuwd en samen met de spd sl pedalen lichtelijk ingevet.
Sinds 22 maart j.l. meer dan 1000 km gefietst en weer zat er zand onderin het bottom bracket wat waarschijnlijk door de kabelgeleiding onder het bracket naar binnen komt. Met perslucht eruit geblazen en alle schroefdraad weer schoongemaakt en voorzien van anti-seizing pasta. Vlgns de montage handleiding van het bottom bracket moest het met 35-50Nm worden vastgedraaid maar dat vond ik een beetje te veel van het goede in een carbonframe dus maar met 20Nm en is vlgns mij meer dan genoeg vast. Hopelijk zijn wij nu van het kraakje verlost anders . . . . . ?
Sinds 22 maart j.l. meer dan 1000 km gefietst en weer zat er zand onderin het bottom bracket wat waarschijnlijk door de kabelgeleiding onder het bracket naar binnen komt. Met perslucht eruit geblazen en alle schroefdraad weer schoongemaakt en voorzien van anti-seizing pasta. Vlgns de montage handleiding van het bottom bracket moest het met 35-50Nm worden vastgedraaid maar dat vond ik een beetje te veel van het goede in een carbonframe dus maar met 20Nm en is vlgns mij meer dan genoeg vast. Hopelijk zijn wij nu van het kraakje verlost anders . . . . . ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless