Vandaag geklust aan de fiets
Een vrouw die geen waslijnen wil, er gaat hier iets he-le-maal mis in de opvoeding
-
- Forum-lid
Mooie fiets die Bianchi, en heel netjes dat je dat allemaal zelf gedaan hebt. Alleen die derrailleur kabel ziet er ietwat lang uit? (wil niet azijnpissen) Verder helemaal top
Giant TCR Advanced 1
-
- Forum-lid
Weer wat geleerdchrissiewizzie schreef: ↑26 mei 2019 08:10 Optisch wellicht wat minder mooi, maar het voorkomt dat er knik ontstaat. Zo blijft het veel langer goed schakelen.
Giant TCR Advanced 1
-
- Forum-lid
Vandaag de kabels van de v-brakes vervangen van de woon-werk fitness fiets. Een mtb kabelsetje gekocht van Shimano. Blijken er maar 4 eindkapjes in te zitten voor de buitenkabel. En de kabel van de achterrrem ging door het frame dus ik had er in totaal 6 nodig. Doosje eindkapjes gekocht en heb nu dus voldoende voor de rest van mijn leven
-
- Forum-lid
Gisteravond de Ultegra remschijven vervangen voor XTR schijven, maar nu loopt schijf voor aan als ik door een bocht ga of weg wil sprinten.
Ik dacht dat de R8000 zelfstellend waren. Iemand een idee?
Ik dacht dat de R8000 zelfstellend waren. Iemand een idee?
Zitten er sensoren en een chip met mini motor in? Zo nee dan zal het wel meevallen met zelfstellend. Marketingpraat! Voor zelfstellend wordt waarschijnlijk bedoeld dat je het zelf moet doen.
Je zult de caliper beter moeten afstellen. Of je kunt eerst proberen de zuigers terug te duwen. Mogelijk is dat al voldoende.
Je zult de caliper beter moeten afstellen. Of je kunt eerst proberen de zuigers terug te duwen. Mogelijk is dat al voldoende.
o'7o
-
- Forum-lid
Van te voren niets gedaan, wel zojuist de zuigers teruggeduwd voor zover dat kon.
Als ik het wiel draai hoor ik niets, alleen bij aanzetten en bochtenwerk.
Morgen meer info na de ochtendrit.
Als ik het wiel draai hoor ik niets, alleen bij aanzetten en bochtenwerk.
Morgen meer info na de ochtendrit.
-
- Forum-lid
Dat was een kort ritje. De schijf schuurt nu continu. De blokken zitten tegen de schijf aan. .
Heb ik een maandagmorgen Canyon?
Als ik de blokjes eruit haal zitten de zuigers naar buiten. Een zijde is niet naar binnen te duwen met een bandenlichter bijvoorbeeld.
Met de remklauw is ca 500 km gefietst en kan me niet voorstellen dat er lucht in zit.
Heb ik een maandagmorgen Canyon?
Als ik de blokjes eruit haal zitten de zuigers naar buiten. Een zijde is niet naar binnen te duwen met een bandenlichter bijvoorbeeld.
Met de remklauw is ca 500 km gefietst en kan me niet voorstellen dat er lucht in zit.
-
- Forum-lid
Even de imbusboutjes (5 mm) van de caliper losdraaien, de remhandel aantrekken en aangetrokken houden, de caliper heen en weer bewegen en voorzichtig weer de imbusjes aandraaien (niet meer dan 5 nm). Let daarbij op dat de caliper niet weer scheef gaat staan bij het vastzetten. Met een lampje onder de caliper naar boven schijnen en kijken of je aan beide zijden licht ziet. Wanneer de schijf nog steeds aanloopt, kan hij een beetje krom zijn of er zit toch wat lucht in de leiding. Dan moet je even goed ontluchten, zowel bij de schifter als bij de caliper. Als je de caliper te vol met olie duwt en de remhandel te hard maakt, lopen de remblokjes vaak ook aan. Het is qua olie in het systeem redelijk kritisch, tussen een te zachte remhandel en een te harde. Succes
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
Bedankt voor de snelle reply, maar een imbus is niet te ontdekken. Verder is het adacadabra.