Heb je die stuurlintjes er zo omheen gewikkeld of heb je alsnog dubbelzijdig tape gebruikt om het stuurlint op zijn plaats te houden.?Wolfhound32 schreef:Zo, vandaag tijd om de tijdelijke (12-30) cassette te vervangen voor de nieuwe (12-25). Meteen de derrie-wieltjes vervangen en een nieuw stuurlintje gewikkeld. Had een paar lintjes in China besteld. Deze zijn echter zonder plakrand. Ben dus benieuwd hoe lang deze goed blijven zitten. Heb ze maar iets minder ruim gewikkeld.
Ik val in herhaling, maar het blijft toch veel voldoening geven als je zelf je onderhoud kan plegen aan je eigen tweewieler.
Vandaag geklust aan de fiets
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Nee, ik heb ze er zo omgewikkeld.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Vandaag de ketting van mijn Ultegra 11-speed groep vervangen. Er stond 3.400 km op de teller (bij alleen mooi weer) en met de woorden van Havanna in het achterhoofd leek het me verstandig te wisselen. Gelukkig geen problemen na vervanging.
Ik zag trouwens dat mijn Ultegra cassette (11/28) gelijkmatiger verslijt dan mijn Chorus cassette (12/27). Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik wijt het aan de voorblad-combinatie: 36/52 voor de Ultegra en 36/50 voor de Chorus. Ik heb het vermoeden dat ik bij de Ultegra intuitief gedwongen word om op het buitenblad de linkerkant van de cassette op te zoeken (vanachter gezien). Bij de Chorus zag ik slijtage bij de 5 kleinste tandwielen en bij de Ultegra bij de 7 kleinste tandwielen.
Morgen eventueel de 28 mm Durano's erop in plaats van de GP 4000SII.
Ik zag trouwens dat mijn Ultegra cassette (11/28) gelijkmatiger verslijt dan mijn Chorus cassette (12/27). Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik wijt het aan de voorblad-combinatie: 36/52 voor de Ultegra en 36/50 voor de Chorus. Ik heb het vermoeden dat ik bij de Ultegra intuitief gedwongen word om op het buitenblad de linkerkant van de cassette op te zoeken (vanachter gezien). Bij de Chorus zag ik slijtage bij de 5 kleinste tandwielen en bij de Ultegra bij de 7 kleinste tandwielen.
Morgen eventueel de 28 mm Durano's erop in plaats van de GP 4000SII.
Real men wear blûk!!! Marcel
Nu ik onderhoud aan de fiets zelf doe, viel het me (weer) op: onderaan de zitbuis zit op mijn Bianchi C2C een rubber ring geklemd, met schroef bevestigd. Iemand enig idee wat het nut hiervan is? Mocht de vraag niet helemaal duidelijk zijn, kan ik later nog wel een foto maken en hier plaatsen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
C2C (Coast to Coast) is natuurlijk geen type-aanduiding van Bianchi maar de benaming van een reeks: Infinito, Vertigo, Via Nirone 7, Impulso ... allemaal C2Cmrcl schreef: op mijn Bianchi C2C ...
Die blijven goed zitten hoor. Ik gebruik al tijden niets anders meer dan die Chinese stuurlintjes van een paar euro, zonder plakrand. Het blijft net zo goed zitten en voelt niet anders aan.Wolfhound32 schreef:Nee, ik heb ze er zo omgewikkeld.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Oké, het is maar een weet, want spulletjes in China kopen heeft wel tot gevolg dat het soms een paar weken duurt alvorens ze worden afgeleverd maar de prijzen zijn wel verschrikkelijk aantrekkelijk.JoostG schreef:Die blijven goed zitten hoor. Ik gebruik al tijden niets anders meer dan die Chinese stuurlintjes van een paar euro, zonder plakrand. Het blijft net zo goed zitten en voelt niet anders aan.Wolfhound32 schreef:Nee, ik heb ze er zo omgewikkeld.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zal 'm eens los schroeven om te kijken of er opening in frame onder zit. Frame heeft (nu) geen interne bekabeling, dus wat zou nut dan kunnen zijn?lawnmower schreef:Is dat niet gewoon om in de buis te komen of juist een afvoer?
Betreft een Via Nirone 7.afrit13 schreef:C2C (Coast to Coast) is natuurlijk geen type-aanduiding van Bianchi maar de benaming van een reeks: Infinito, Vertigo, Via Nirone 7, Impulso ... allemaal C2Cmrcl schreef: op mijn Bianchi C2C ...