Vandaag geklust aan de fiets
Had irritatie aan een lastig te traceren tikje. Zadel, zadelpen, pedalen, etc al eens los/schoon gemaakt zonder resultaat. Uiteindelijk toch ook maar even m'n bottom bracket losgeschroefd. Bleek de EPS beschermbus iets scheef te zitten (en deels klem tussen de cups). Had het liefst deze hele bus eruit gehaald (EPS kabels zitten voldoende ver van bracket-as af) maar was iets te veel gepiel (zou bus in stukjes moeten knippen omdat ik de geperste cups wil laten zitten). Bus opnieuw gepositioneerd en kan volgens mij niet meer los/klem komen te zitten.
Eerste ritje weer gemaakt en tik is nu weg!
Eerste ritje weer gemaakt en tik is nu weg!
Lagers van mijn crosser zijn aan vervanging toe. Crank eraf gehaald en vandaag gereedschap binnen gekomen om lagers te verwijderen. Had nog geen gereedschap om BB30 lagers te kunnen verwijderen. Lagers zijn er nu uit en alles goed schoongemaakt en ontvet, want heb geen behoefte aan de beruchte kraakjes. Nu even wachten op de lagers die ik besteld heb. Waarschijnlijk morgen of anders overmorgen binnen.
Lagers van C-Bear vandaag al binnen. Is tweede keer dat ik C-Bear lagers koop en wederom indrukwekkend snel geleverd. Lagers netjes erin geperst, crank weer gemonteerd, ketting erop en nog even derailleur afgesteld. De racer kan nu wel winter klaar gemaakt worden om lekker binnen te overwinteren. Vanaf nu alleen nog maar op de crosser of mountainbike.
Lagers van C-Bear vandaag al binnen. Is tweede keer dat ik C-Bear lagers koop en wederom indrukwekkend snel geleverd. Lagers netjes erin geperst, crank weer gemonteerd, ketting erop en nog even derailleur afgesteld. De racer kan nu wel winter klaar gemaakt worden om lekker binnen te overwinteren. Vanaf nu alleen nog maar op de crosser of mountainbike.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Wit stuurlintje op de winterfiets gewikkeld (alleen voor de looks) van Fizik.
Spatbord bevestiging aan de voorrembout vastgemaakt en zowel voor- en achter-spatbord ter test er weer opgezet.
Achterlicht er weer op voor de ritten in het donker, idem voor de houder van de koplamp.
Was ook het gepiel met voorwiel eruithalen zat (nokjes op de voorvork ter hoogte van de as), dus die ook eens ff afgevijld (rij geen wedstrijden, dus heb niks met de UCI te maken).
Ook maar even een andere kop op de SKS rennkompressor gezet, kunnen we meteen ook de andere fietsen mee oppompen nu (oa Batavus Diva van misses bigfloor).
Edit: dubbele foto
Spatbord bevestiging aan de voorrembout vastgemaakt en zowel voor- en achter-spatbord ter test er weer opgezet.
Achterlicht er weer op voor de ritten in het donker, idem voor de houder van de koplamp.
Was ook het gepiel met voorwiel eruithalen zat (nokjes op de voorvork ter hoogte van de as), dus die ook eens ff afgevijld (rij geen wedstrijden, dus heb niks met de UCI te maken).
Ook maar even een andere kop op de SKS rennkompressor gezet, kunnen we meteen ook de andere fietsen mee oppompen nu (oa Batavus Diva van misses bigfloor).
Edit: dubbele foto
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Argh, er was toch ook ooit een topic a la: 'Wat heb jij nu verkloot' oid. Volgens mij opgestart door 'de Zwarten'
Ik kan het topic niet meer vinden. Niet dat ik recentelijk iets verkloot heb (wel gedaan in het verleden) maar zo'n topic is wel handig. Hoe het goed gaat boeit minder dan waneer en hoe het fout gaat.
Van fouten leer je.
Ik kan het topic niet meer vinden. Niet dat ik recentelijk iets verkloot heb (wel gedaan in het verleden) maar zo'n topic is wel handig. Hoe het goed gaat boeit minder dan waneer en hoe het fout gaat.
Van fouten leer je.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Vandaag was het geen fietsweer voor mij, dus maar even de ketting en de derailleurwieltjes schoongemaakt met lampenolie en weer ingesmeerd met Boeshield T9. De fiets is weer klaar voor een rit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gisteren van de zomerfiets de ketting en de cassette gehaald en goed schoongemaakt.Fiets kan nu een tijdje op mijn werkkamer staan en kan na de winter weer naar buiten.
De ketting en cassette gaat er dan tzt weer op.
Ook de derailleur en kettingbladen schoongemaakt.
De ketting en cassette gaat er dan tzt weer op.
Ook de derailleur en kettingbladen schoongemaakt.
Terwijl de regen gestaag uit de lucht valt en mede forumleden door de drek aan het rollen zijn heb ik vandaag mijn Schwalbe One 25mm tubeless banden, na meer dan 1800km op de teller, gepermuteerd. Uiteraard meteen ketting, kettingwielen en derailleur schoongemaakt en weer ingesmeerd, de fiets gewassen en gepoetst van na de laatste 'vieze' regenrit van eergisteren (had de fiets na de rit wel afgespoeld, gedroogd en opgeborgen). De fiets is weer klaar voor een rit.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik ben momenteel bezig met het vervangen van mijn stuur. De kabels lopen binnendoor, dus ook met die klus ben ik nu bezig. Beide remmen functioneren goed. Ook de achterderailleur functioneert weer. Ik krijg de voorderailleir echter niet werkend. Wat doe ik fout?
Ik heb eerst de linkershifter teruggeschakeld, naar de binnenpositie. Vervolgens trek ik de kabel strak en maak ik dze aan de schroef van de voorderrie vast. Toch geen beweging. In de shifter zit de kabelstop in het daarvoor gemaakte gaatje.
Ik heb eerst de linkershifter teruggeschakeld, naar de binnenpositie. Vervolgens trek ik de kabel strak en maak ik dze aan de schroef van de voorderrie vast. Toch geen beweging. In de shifter zit de kabelstop in het daarvoor gemaakte gaatje.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Precies andersom gewerkt.
Linkershifter op het buiterblad. Voorderrie utgetrokken tot deze boven het buitenblad stond. Toen kabel vastgeschroefd. Probleem opgelost. Wel een extra hand nodig gehad. Toch moet het mijns inziens makkelijker kunnen.
Linkershifter op het buiterblad. Voorderrie utgetrokken tot deze boven het buitenblad stond. Toen kabel vastgeschroefd. Probleem opgelost. Wel een extra hand nodig gehad. Toch moet het mijns inziens makkelijker kunnen.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Mijn vrouw was dit weekend weg en dan wordt er gewoon in de woonkamer geklust aan de fiets!
Zaterdagochtend, zeg maar: het enige moment dit weekend dat er gefietst kon worden , ben ik met de kinderen naar de Sinterklaasviering op mijn werk geweest en 's middags heb ik mij nieuwe Deda 35 stuur- en stuurpen gemonteerd. Een stuurlintwikkelkoning zal ik nooit worden en zo kort na de bocht eindigen met vrij dik stuurlint is helemaal een drama maar al met al ben ik er wel tevreden over
Nu nog een keer mooi weer....
Zaterdagochtend, zeg maar: het enige moment dit weekend dat er gefietst kon worden , ben ik met de kinderen naar de Sinterklaasviering op mijn werk geweest en 's middags heb ik mij nieuwe Deda 35 stuur- en stuurpen gemonteerd. Een stuurlintwikkelkoning zal ik nooit worden en zo kort na de bocht eindigen met vrij dik stuurlint is helemaal een drama maar al met al ben ik er wel tevreden over
Nu nog een keer mooi weer....