Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4692
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Heb je al een kvk nummer Havanna? Ik lees nogal wat klussen voor anderen. Wel een leuke hobby
Ik heb zeker een KVK nummer, want ik ben ZZP'er.
Maar ik vraag er nooit geld voor. Sterker nog, gisteren heb ik de persoon zelfs vooraf gezegd dat hij niks mee mocht nemen (bier, wijn, o.i.d.).
Voor mij is het puur hobby.
Maar ik vraag er nooit geld voor. Sterker nog, gisteren heb ik de persoon zelfs vooraf gezegd dat hij niks mee mocht nemen (bier, wijn, o.i.d.).
Voor mij is het puur hobby.
Vandaag mtb pedalen maar eens uit mekaar gehaald, ontvet, nieuw vet en er weer ingedraaid. Om dan te merken dat ze niet meer wilden draaien...
Wat bleek: 1 ringetje omgekeerd geplaatst met conus kant verkeerd dus. Zo zo weer iets bijgeleerd
1e pedaal een uurtje mee bezig geweest, het 2de pedaal was in 15minuutjes geklaard.
Oh, en een klassieker, die overlaatst nog iemand hier op het forum had meegemaakt, de bidonhouder omgekeerd geïnstalleerd
Wat bleek: 1 ringetje omgekeerd geplaatst met conus kant verkeerd dus. Zo zo weer iets bijgeleerd
1e pedaal een uurtje mee bezig geweest, het 2de pedaal was in 15minuutjes geklaard.
Oh, en een klassieker, die overlaatst nog iemand hier op het forum had meegemaakt, de bidonhouder omgekeerd geïnstalleerd
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Niet echt aan de fiets wel aan een fietspompje.
In het kampeerbusje hebben we een compact voetpompje dat we een keer tegenkwamen bij een duitse Aldi. Het ding doet het best prima, maar de "voetstap" brak tijdens ons laatste fietsweekje in veel stukjes. Omdat weggooien altijd nog kan een plankje gezaagd en dat met hollewandpluggen in de restanten van het origineel gemonteerd. stukje antisliprubber er op en hop! pompje kan weer een ronde mee en het is een flink stuk steviger.
In het kampeerbusje hebben we een compact voetpompje dat we een keer tegenkwamen bij een duitse Aldi. Het ding doet het best prima, maar de "voetstap" brak tijdens ons laatste fietsweekje in veel stukjes. Omdat weggooien altijd nog kan een plankje gezaagd en dat met hollewandpluggen in de restanten van het origineel gemonteerd. stukje antisliprubber er op en hop! pompje kan weer een ronde mee en het is een flink stuk steviger.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Naar aanleiding van wat de "TheStudent" deed, ook maar eens aan de fietspomp gesleuteld.
Ook een ander klokje gemonteerd.
Met een iets andere schaal verdeling. 6 Bar.
Aangezien mijn banden eigenlijk, nooit harder dan 4.5 a 5 bar opgepompt worden.
Gelijk maar een '' bumpertje" er om heen geplakt.
En nu maar eens zien, hoe het voldoet.
Ook een ander klokje gemonteerd.
Met een iets andere schaal verdeling. 6 Bar.
Aangezien mijn banden eigenlijk, nooit harder dan 4.5 a 5 bar opgepompt worden.
Gelijk maar een '' bumpertje" er om heen geplakt.
En nu maar eens zien, hoe het voldoet.
Canyon Exeed 7.0
Canyon Endurace 8.0
Canyon Grail 8.0
Canyon Endurace 8.0
Canyon Grail 8.0
Dat is wel een goeie, alleen moet ik soms ook m'n airbooster oppompen en dan moet ik wel richting de 10bar....
Gelukig heb ik ook de sks twentyniner staan, die heeft standaard al een 6bar meter, gebruik ik voor strand en gravelfiets waar ik meer in de 1-2bar regio zit.
Gelukig heb ik ook de sks twentyniner staan, die heeft standaard al een 6bar meter, gebruik ik voor strand en gravelfiets waar ik meer in de 1-2bar regio zit.
Airbooster gewoon vervangen door de compressor, is dat probleem ook meteen opgelost.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13690
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Voor precisie pompen heb ik zo,n xaomi mi electrisch ding.
Die gebruik ik alleen voor de mtb, dat ik zeker weet dat een aanpassing ook een aanpassing is.
Ik heb 20 jaar terug een olie compressor gekocht. Je ziet ze nu nogsteeds.
Werkt nog prima en ik gebruik hem voor heel veel andere dingen ook.
Die gebruik ik alleen voor de mtb, dat ik zeker weet dat een aanpassing ook een aanpassing is.
Ik heb 20 jaar terug een olie compressor gekocht. Je ziet ze nu nogsteeds.
Werkt nog prima en ik gebruik hem voor heel veel andere dingen ook.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40019
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hee, sommige simpele ideen zijn de beste!Swadde schreef: ↑24 nov 2023 19:46 Naar aanleiding van wat de "TheStudent" deed, ook maar eens aan de fietspomp gesleuteld.
Ook een ander klokje gemonteerd.
Met een iets andere schaal verdeling. 6 Bar.
Aangezien mijn banden eigenlijk, nooit harder dan 4.5 a 5 bar opgepompt worden.
IMG_1598.jpg
Gelijk maar een '' bumpertje" er om heen geplakt.
En nu maar eens zien, hoe het voldoet.
Ik zou met een 6 bar ook klaar zijn. Zit er nog veel verschil in draad?
Less is bore
Er zit verschil in de draad, maar ik heb de 1/4 NPT genomen.
In tophoek , aantal gangen , Conisch . Ik heb het vergeleken, en het gokje genomen.
Aangezien er in de pomp maar weinig draad zit.
Kun je dus wel wat opvangen. Het klokje kon er zo ingedraaid worden.
Geen tape en niets er tussen en hij dicht goed af.
Even aanvoelen hoevast ,maar niet te.
In tophoek , aantal gangen , Conisch . Ik heb het vergeleken, en het gokje genomen.
Aangezien er in de pomp maar weinig draad zit.
Kun je dus wel wat opvangen. Het klokje kon er zo ingedraaid worden.
Geen tape en niets er tussen en hij dicht goed af.
Even aanvoelen hoevast ,maar niet te.
Canyon Exeed 7.0
Canyon Endurace 8.0
Canyon Grail 8.0
Canyon Endurace 8.0
Canyon Grail 8.0
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5538
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik had het materiaal al een tijdje in huis, maar t kwam er steeds niet van.
Vandaag de roxshox reba vork de full service gegeven. T is een klusje, maar ingewikkeld is t eigenlijk niet. Hier en daar wat gepruts om de o-ringen op de plek te krijgen.
En verder dan ook meteen even het balhoofd schoonmaken natuurlijk.
Het lijkt allemaal te werken. Morgen maar een mtb tochtje dan.
Vandaag de roxshox reba vork de full service gegeven. T is een klusje, maar ingewikkeld is t eigenlijk niet. Hier en daar wat gepruts om de o-ringen op de plek te krijgen.
En verder dan ook meteen even het balhoofd schoonmaken natuurlijk.
Het lijkt allemaal te werken. Morgen maar een mtb tochtje dan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Eindelijk de remleiding op de gravelbike vervangen. Dat was een hele klus want op Force cx1 is dat een banjo dus moest de hele shifter uit elkaar. Uiteindelijk was het resultaat … nul. Zelfde probleem als daarvoor maar ik denk wel dat ik de oorsprong gevonden heb. Hoor een soort zuigend geluid aan de caliper bij het vacuum trekken en de hele caliper was nat van de dot vloeistof bij het bleeden (en zo’n morser ben ik nu ook niet). Nieuwe caliper bestellen dan maar.
Uno-X Mobility or bust!