Vandaag geklust aan de fiets
Ik ga zo even de derailleur wieltjes ( C Bear ) even een service geven. 1 wieltje draait niet goed meer en korrelig - de andere draait nog wel maar ook geen topper meer. Wieltjes zijn slechts een kleine 700km gebruikt, en na contact krijg ik nog ( als het goed is ) een nieuw lagertje toegestuurd als service van Bart van C Bear. Voor die tijd dus nog even een service want komende week nog wel ritje gepland op de gravelbike.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Versnellingskabel achter, buiten en binnen vervangen. Schakelen was wat vaag, opschakelen meestal goed, afschakelen traag en soms ratelen. Afstellen hielp niet. Meestal is dat vuil of versleten liner. Beide kabels nieuw en schakelt weer als een zonnetje.
Wel de cheapo vervanging gedaan, stuurlint afgewikkeld tot de shifter en weer opnieuw gewikkeld. Niet ideaal maar ik had geen zin om beide kanten te moeten doen.
Wel de cheapo vervanging gedaan, stuurlint afgewikkeld tot de shifter en weer opnieuw gewikkeld. Niet ideaal maar ik had geen zin om beide kanten te moeten doen.
Dogma F
-
- Forum-lid
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
- Locatie: groningen
Vorige week een Stevens Xenon Di2 opgehaald
Eerst grondig schoongemaakt en in de wax. en daarna
Andere wielset Campagnolo Zonda en remblokken geplaatst
Nieuwe cassette en ketting erop (waren mee geven)
Wu111 module geplaatst die niet wou werken zat er een verkeerde accu in andere accu gekocht en geplaatst en alles geupdate
Nieuwe carbon zadelpen (Ali)) en Selle Italia SLR superflow .
Grote kettingblad was niet goed meer vervangen vooreen Sram v4 50t .
versnellingen opnieuw afgesteld en daarna de fiets op maat gezet.
Hidemybell sl en Asssaver win wing en mudder geplaatst.
En een nieuwe batterij geplaatst in de Rotor 3d+ dit was een leuke verassing .
Toen ik de fiets haalde wist meneer mij te vertellen dat er een powermeter opzat dit was hij vergeten om in de advertentie te zetten
Op de Giant nieuwe Ultegra crank gemonteerd kan de oude mooi richting die fietsenmaker voor controle
Eerst grondig schoongemaakt en in de wax. en daarna
Andere wielset Campagnolo Zonda en remblokken geplaatst
Nieuwe cassette en ketting erop (waren mee geven)
Wu111 module geplaatst die niet wou werken zat er een verkeerde accu in andere accu gekocht en geplaatst en alles geupdate
Nieuwe carbon zadelpen (Ali)) en Selle Italia SLR superflow .
Grote kettingblad was niet goed meer vervangen vooreen Sram v4 50t .
versnellingen opnieuw afgesteld en daarna de fiets op maat gezet.
Hidemybell sl en Asssaver win wing en mudder geplaatst.
En een nieuwe batterij geplaatst in de Rotor 3d+ dit was een leuke verassing .
Toen ik de fiets haalde wist meneer mij te vertellen dat er een powermeter opzat dit was hij vergeten om in de advertentie te zetten
Op de Giant nieuwe Ultegra crank gemonteerd kan de oude mooi richting die fietsenmaker voor controle
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt.
Balhoofdlagers vervangen.
Ondanks nodige voorzorgen en aandacht toch gaan roesten. Zaten ruim in het vet (halfjaarlijks schoonmaken en weer flink vet) en ik haalde ook altijd een doekje door de spleet tussen vork/stuurpen en frame om het daar water weg te halen. Ging meer dan 3 jaar goed, vorig jaar november blonken de lagers nog als nieuw. Maar vorige week begion het stuur wat 'korrelig' aan te voelen.
Dit is wel de eerste winter (december-feb) dat ik doorfiets (ook veel vaker poetsen dan in de zomer) en wellicht dat er toch wat vocht bleef zitten in de ruimte tussen vork/stuurpen en frame en dat dit net wat te veel was in combinatie met een koude garage waar het momenteel niet echt droogt. Na het poetsen nu de fiets maar eens een dag en nacht in een warmere ruimte neerzetten zodat het laatste restje vocht wat sneller opdroogt.
Ondanks nodige voorzorgen en aandacht toch gaan roesten. Zaten ruim in het vet (halfjaarlijks schoonmaken en weer flink vet) en ik haalde ook altijd een doekje door de spleet tussen vork/stuurpen en frame om het daar water weg te halen. Ging meer dan 3 jaar goed, vorig jaar november blonken de lagers nog als nieuw. Maar vorige week begion het stuur wat 'korrelig' aan te voelen.
Dit is wel de eerste winter (december-feb) dat ik doorfiets (ook veel vaker poetsen dan in de zomer) en wellicht dat er toch wat vocht bleef zitten in de ruimte tussen vork/stuurpen en frame en dat dit net wat te veel was in combinatie met een koude garage waar het momenteel niet echt droogt. Na het poetsen nu de fiets maar eens een dag en nacht in een warmere ruimte neerzetten zodat het laatste restje vocht wat sneller opdroogt.
Ja lijkt maar zo.
Het zijn de originele voor deze fiets, van Acros. Zag dat Airvelobearings in de UK ze ook in RVS van Enduro heeft maar na invoer rechten en btw kan ik net zo goed een keer vaker deze plaatsen als het weer eens zover is.
Het zijn de originele voor deze fiets, van Acros. Zag dat Airvelobearings in de UK ze ook in RVS van Enduro heeft maar na invoer rechten en btw kan ik net zo goed een keer vaker deze plaatsen als het weer eens zover is.