Vandaag geklust aan de fiets
Omdat het weer begint te kriebelen voor het nieuwe seizoen:
De Limus tubes eraf gehaald en de Parijs-Roubaix tubes er weer op gelijmd.
Wegfiets weer gewassen. Laat het voorjaar maar komen!
De Limus tubes eraf gehaald en de Parijs-Roubaix tubes er weer op gelijmd.
Wegfiets weer gewassen. Laat het voorjaar maar komen!
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Afgelopen december heb ik een Bianchi mtb van 53x11 overgenomen. Daarvan was bekend dat de voorrem lek was. Vandaag eindelijk de tijd genomen om dit te repareren. Al eerder had ik een reparatie setje van Magura en een paar meter remleiding besteld. Helaas bleek de wand van de remleiding te dik en ging dat niet werken met de hs33 nippels. Daarom heb ik de leiding voor een paar euro door de fm laten maken en vandaag gemonteerd.
De boosdoener bleek het leidinkje van rechts naar links te zijn boven het voorwiel.
Vervolgens het frame nog een polish beurt gegeven en pedalen gemonteerd. De pedalen komen van de Champion mondial die ik vorige week heb opgepikt.
Nog even het zadel iets hoger gezet en de eerste meters gemaakt met een proefritje. Eens kijken of ik volgend weekend een serieuzer rondje kan gaan maken. Om het compleet te maken een plaatje zoals hij er nu bij staat.
De boosdoener bleek het leidinkje van rechts naar links te zijn boven het voorwiel.
Vervolgens het frame nog een polish beurt gegeven en pedalen gemonteerd. De pedalen komen van de Champion mondial die ik vorige week heb opgepikt.
Nog even het zadel iets hoger gezet en de eerste meters gemaakt met een proefritje. Eens kijken of ik volgend weekend een serieuzer rondje kan gaan maken. Om het compleet te maken een plaatje zoals hij er nu bij staat.
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Vandaag heb ik het binnenblad van mijn nieuwe Rose X-lite CRS vervangen. Het was een compact 50-34 (Ultegra 6800), nu een 50-39.
Leek op voorhand een eenvoudige klus, maar ik heb het toch weer voor elkaar gekregen om een vinger tegen het kettingblad kapot te stoten. Daarna heb ik nog een kwartier mijn hoofd zitten breken (in figuurlijke zin hè) over hoe het toch kon dat ik het buitenblad niet meer netjes terug op de plaats kreeg. Wat bleek? Ik had het binnenblad aan de verkeerde kant van de schroefgaten geplaatst, waardoor er te weinig ruimte was voor het buitenblad.
Als ik dat dan zie, dan kan ik me wel voor mijn kop slaan.
Maar goed, na het nodige gepruts en geklungel zit alles op zijn plaats. Volgende keer zou het (in theorie) beter moeten gaan. Ik heb tenslotte weer wat geleerd.
Verder voor het eerst latex binnenbanden gemonteerd. Dat viel dan wel weer mee. Na een testritje kan ik zeggen dat ik er zo goed als niets van merk. Het lijkt een heel klein beetje meer te dempen.
Leek op voorhand een eenvoudige klus, maar ik heb het toch weer voor elkaar gekregen om een vinger tegen het kettingblad kapot te stoten. Daarna heb ik nog een kwartier mijn hoofd zitten breken (in figuurlijke zin hè) over hoe het toch kon dat ik het buitenblad niet meer netjes terug op de plaats kreeg. Wat bleek? Ik had het binnenblad aan de verkeerde kant van de schroefgaten geplaatst, waardoor er te weinig ruimte was voor het buitenblad.
Als ik dat dan zie, dan kan ik me wel voor mijn kop slaan.
Maar goed, na het nodige gepruts en geklungel zit alles op zijn plaats. Volgende keer zou het (in theorie) beter moeten gaan. Ik heb tenslotte weer wat geleerd.
Verder voor het eerst latex binnenbanden gemonteerd. Dat viel dan wel weer mee. Na een testritje kan ik zeggen dat ik er zo goed als niets van merk. Het lijkt een heel klein beetje meer te dempen.
Mijn cervelo r5 van een nieuw kleurtje voorzien
Goed om te horen dat deze klassieker weer in gebruik genomen gaat worden. Ben benieuwd of ze gaat bevallen!EmPeHa schreef:Afgelopen december heb ik een Bianchi mtb van 53x11 overgenomen. Daarvan was bekend dat de voorrem lek was. Vandaag eindelijk de tijd genomen om dit te repareren. Al eerder had ik een reparatie setje van Magura en een paar meter remleiding besteld. Helaas bleek de wand van de remleiding te dik en ging dat niet werken met de hs33 nippels. Daarom heb ik de leiding voor een paar euro door de fm laten maken en vandaag gemonteerd.
Heb zelf gister na een weekje wintersport de ski's van het gezin gevuld, geslepen en gewaxed voordat ze de berging in gaan. Telt dat ook?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
Ik ga vanmiddag de winterbanden van mijn racefiets eraf halen en de Vittoria slik banden erop zetten.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11
Zo de zomerbandjes zitten op mijn Bianchi Racefiets.
Met een beetje vloeken ging ook laatste stukje erover heen.
Met een beetje vloeken ging ook laatste stukje erover heen.
Ghost Nivolet 6LC
Vanmiddag trapas en crankstel van de Gazelle Champion Mondial vervangen. Ik had eerst een Campa centaur vierkante trapas met een Veloce crankstel gemonteerd. Crankset was 53-39. Ik wilde echter liever een 50-39 (of 40) met de mogelijkheid om 50-34 te rijden. Daarom bij Spa cycles een huismerk crankset met bijpassende trapas gekocht, en vandaag gemonteerd.
Het betreft onderstaande crankset in zilveren uitvoering (50-40 met extra 34 binnenblad)
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s109p3070
En deze trapas
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s110p3233
Kan ik tzt ook met de Gazelle klimmen
Het was wel wat gedoe om de voorderailleur weer goed afgesteld te krijgen op het 50 buitenblad, maar het is gelukt, zonder de aanlas-nok te hoeven bewerken....
Het betreft onderstaande crankset in zilveren uitvoering (50-40 met extra 34 binnenblad)
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s109p3070
En deze trapas
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s110p3233
Kan ik tzt ook met de Gazelle klimmen
Het was wel wat gedoe om de voorderailleur weer goed afgesteld te krijgen op het 50 buitenblad, maar het is gelukt, zonder de aanlas-nok te hoeven bewerken....