Vandaag geklust aan de fiets
Na de kwalificatie ga ik door naar de Vogezen en dan naar Zwitserland. Vooral voor Zwitserland lijkt me een 34 wel fijn. Vogezen behalve de super planche zou nog wel moeten lukken met 30. Maar ik zet de nieuwe cassette en ketting er nu wel al op zodat ik nog een maandje de tijd heb tot de kwalificatie om zeker te weten dat het schakelen echt goed staat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 apr 2024 09:28
Dank, ondertussen een 243 opgehaald in de Brico. Gisteren mijn achterderailleur volledig gemonteerd, vandaag eens kijken naar de shifters.
Achterband van de gravelbike vervangen. Vanmorgen heen naar werk (28) en lek bij aankomst. Prop erin, pompen, klaar.
Op de terugweg wéér lek.....latex loste het op.
Band is veruit op, middenrug is het profiel bijna weg. In de zomer rij ik niet zoveel met de gravelaar, dadelijk een nieuwe buitenband met binnenband erop. Nu nog latex erin is ook zo onhandig voor een periode dat die fiets minder gebruikt wordt. Na de zomer Biba eruit, latex erin.
Op de terugweg wéér lek.....latex loste het op.
Band is veruit op, middenrug is het profiel bijna weg. In de zomer rij ik niet zoveel met de gravelaar, dadelijk een nieuwe buitenband met binnenband erop. Nu nog latex erin is ook zo onhandig voor een periode dat die fiets minder gebruikt wordt. Na de zomer Biba eruit, latex erin.
Dogma F
Druk bezig mijn nieuwe canyon grail in elkaar aan het zetten. Na 2 uur nog niet klaar, toch best veel werk!
Veel kleine dingen waar je toch erg lang mee bezig bent:
Het zadel stond bv 2 graden omhoog, en ik wil de punt juist 1 graad naar beneden. En dit zat natuurlijk helemaal vast.
Bidonhouders installeren... kostte me zeker 30 minuten
Ook toch wel 2 dingen wat ik echt een minpunt vind:
De ketting heeft geen missing link.
Ook zitten er geen tubeless valves bij, wat wel bij deze wielen hoort te zitten als je ze los koopt.
Oftewel, 2 dingen waar canyon weer extra geld mee wilt besparen?
Veel kleine dingen waar je toch erg lang mee bezig bent:
Het zadel stond bv 2 graden omhoog, en ik wil de punt juist 1 graad naar beneden. En dit zat natuurlijk helemaal vast.
Bidonhouders installeren... kostte me zeker 30 minuten
Ook toch wel 2 dingen wat ik echt een minpunt vind:
De ketting heeft geen missing link.
Ook zitten er geen tubeless valves bij, wat wel bij deze wielen hoort te zitten als je ze los koopt.
Oftewel, 2 dingen waar canyon weer extra geld mee wilt besparen?
Gisteren niet geklust áán de fiets, wel aan alle accessoires. Na 4x alle tassen in verschillende setup's ingepakt.
Een kleine 11L seatpack, een rekje met drybag of toch maar de tailfin? Voorop een stuurtasje of toch maar die grotere handlebar rol?
En welke uitrusting gaat er mee? Als ik minimalistisch inpak, lever ik dan niet in op leefcomfort naast de fiets?
Heerlijk om een dagje rustig te puzzelen: een groot deel van de voorpret van mijn solo fietstrip.
Een kleine 11L seatpack, een rekje met drybag of toch maar de tailfin? Voorop een stuurtasje of toch maar die grotere handlebar rol?
En welke uitrusting gaat er mee? Als ik minimalistisch inpak, lever ik dan niet in op leefcomfort naast de fiets?
Heerlijk om een dagje rustig te puzzelen: een groot deel van de voorpret van mijn solo fietstrip.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Ik heb zelf ook een grail cf sl8 v2, hier is gewoon een missing link gebruikt. Vreemd dat dit bij jou niet het geval is..esmeew schreef: ↑09 apr 2024 09:14 Druk bezig mijn nieuwe canyon grail in elkaar aan het zetten. Na 2 uur nog niet klaar, toch best veel werk!
Veel kleine dingen waar je toch erg lang mee bezig bent:
Het zadel stond bv 2 graden omhoog, en ik wil de punt juist 1 graad naar beneden. En dit zat natuurlijk helemaal vast.
Bidonhouders installeren... kostte me zeker 30 minuten
Ook toch wel 2 dingen wat ik echt een minpunt vind:
De ketting heeft geen missing link.
Ook zitten er geen tubeless valves bij, wat wel bij deze wielen hoort te zitten als je ze los koopt.
Oftewel, 2 dingen waar canyon weer extra geld mee wilt besparen?
Ik heb een gedeelte van de cassette van de Blade vervangen. De ketting had ik al eerder gewisseld. Wel met de gedachte dat de cassette de nieuwe ketting zou accepteren. Maar helaas, op de 17 en op de 16 sloeg de ketting door (zijn natuurlijk ook de kransen waar de meeste kilometers op zitten). Daarom een Chorus cassette gekocht. Fractie van de prijs van een Super Record cassette. En waar zit dan het verschil tussen beide cassettes? Alleen in de twee grootste blokken. De losse kransen zijn identiek qua gewicht. Nu heb ik geluk dat ik de grootste kransen zo goed als niet heb gebruikt. En daar zit dus ook voornamelijk het gewichtsverschil in. En die blijven dus op de fiets zitten. Ze hebben het bij Campa ook leuk gedaan om de cassettes een andere afwerking (kleur) te geven. Beide zijn toch gewoon staal.
Het grootste blok kransen van de Super Record cassette - deze blijft dus op de fiets Het grootste blok kransen van Chorus cassette: Het tweede blok kransen Super Record cassette: Het tweede blok kransen van de Chorus cassette: Nu dus op het grootste blok kransen na alles van de Chorus gemonteerd. 10 gram zwaarder dan een hele SR cassette maar een stuk goedkoper!
Het grootste blok kransen van de Super Record cassette - deze blijft dus op de fiets Het grootste blok kransen van Chorus cassette: Het tweede blok kransen Super Record cassette: Het tweede blok kransen van de Chorus cassette: Nu dus op het grootste blok kransen na alles van de Chorus gemonteerd. 10 gram zwaarder dan een hele SR cassette maar een stuk goedkoper!
Ride bikes, not tanks!
Prima, ik stuur 'm wel op en dan zie ik wel wanneer dat je klaar bent. Ik gebruik deze cassette alleen hier in de polder. Dus ik ga die grote kransen van de SR cassette waarschijnlijk nooit vervangen en die Chorus kransen zullen tot in lengte der dagen in de onderdelenkist blijven liggen denk ik. Daarom jeuken mijn handen hier gelukkig niet van.
Ride bikes, not tanks!