Vandaag geklust aan de fiets
Remklauw achter R8170 12 speed vervangen. De originele klauw bleef maar last houden van aanlopende remblokken. Diverse keren gecentreerd, zuigers gereinigd, gesmeerd, terug ingedrukt, nieuwe remblokken, ontlucht. Niks hielp afdoende, na een paar km sleepte de achterrem weer. Nieuwe klauw besteld, klein uurtje werk. Het loopt nu weer goed, al heb ik nog geen proefrit gemaakt vanwege de regen.
Oude klauw uit elkaar gehaald, maar daar is niks aan te zien. Zuigers eruit en alles is brandschoon, geen slijtage zichtbaar. Waardoor een zuiger steeds niet goed terugkeerde is mij een raadsel.
Nieuwe klauw, nieuw gevuld, nieuwe brake pads.
Oude klauw uit elkaar gehaald, maar daar is niks aan te zien. Zuigers eruit en alles is brandschoon, geen slijtage zichtbaar. Waardoor een zuiger steeds niet goed terugkeerde is mij een raadsel.
Nieuwe klauw, nieuw gevuld, nieuwe brake pads.
Dogma F
Even de fietsjes klaarmaken voor de zomervakantie. Dacht ik. Volgens mij zit er een scheur in de achterbrug in de fiets van de kleine.
Die is blijkbaar niet tegen dit geweld bestand
Die is blijkbaar niet tegen dit geweld bestand
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je kleine de fiets outperformed…..
Balen zeg
Balen zeg
Less is bore
Road gaps zitten reeds in het portfolio, dus wie weet...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Vandaag mijn twee MTB,s klaar gemaakt voor Oostenrijk. Wat zwaardere banden met zijwand bescherming erop.
Kleiner voorblad van 34t
En de HT voor mijn zoon afgesteld. Andere cassette en kleiner 36t erop. Tour op de achtergrond aan. Heerlijk ff knutselen.
We zijn er klaar voor nog 1,5 week
Kleiner voorblad van 34t
En de HT voor mijn zoon afgesteld. Andere cassette en kleiner 36t erop. Tour op de achtergrond aan. Heerlijk ff knutselen.
We zijn er klaar voor nog 1,5 week
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pssst……tubeless
Less is bore
-
- Forum-lid
Alvast voor de aankomende vakantie.
De ketting in de Silca chain blend gedaan (drip llube neem ik mee)
Achterban kon nog wel een paar km mee maar om geen zin om overbodig risico te lopen dus een nieuwe gp5000 erom gelegd Tyre glider en glijmiddel gebruikt om hem erop te krijgen
Omdat de boel toch allemaal los was ook maar de Pad richter erop gezet.
Laat de vakantie maar beginnen
De ketting in de Silca chain blend gedaan (drip llube neem ik mee)
Achterban kon nog wel een paar km mee maar om geen zin om overbodig risico te lopen dus een nieuwe gp5000 erom gelegd Tyre glider en glijmiddel gebruikt om hem erop te krijgen
Omdat de boel toch allemaal los was ook maar de Pad richter erop gezet.
Laat de vakantie maar beginnen
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt.