Vandaag geklust aan de fiets
Ik vind kabels buitenom geen minpunt en zeker bij deze fiets zijn ze netjes gelegd en doet het zéker geen afbreuk aan de fiets. Maar de argumenten om géén kabels binnendoor te kiezen vind ik een béétje achterhaald. De kabelloop is zéker niet altijd slechter, vooral het laatste stukje naar de achterderailleur niet. Dat is in veel gevallen juist beter.
Bij juiste montage blijft de werking langer goed vanwege de vuilwerende eigenschappen van een omhulsel (in dit geval het frame). Een beetje vooruit denken bij kabels vervangen is wel handig idd. Liners trekken!!!!
Bij juiste montage blijft de werking langer goed vanwege de vuilwerende eigenschappen van een omhulsel (in dit geval het frame). Een beetje vooruit denken bij kabels vervangen is wel handig idd. Liners trekken!!!!
Belofte maakt schuld...
Continental. Kost 7 euro inclusief biba. Wel zekeren met een tie-wrap, anders raak je 'm kwijt. Deze gaat al 2 jaar mee ofzo.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40035
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik gebruik die al jaren en ben nog nooit een zadeltasje verloren.
Rij nooit kasseien trouwens
Rij nooit kasseien trouwens
Less is bore
Onlangs toch maar een derailleurpatrichter (wat een woord zeg, leuk voor scrabbel) gekocht van ParkTool.
Vond dat beide Canyon's nog niet zo fijn schakelden, vooral bij wisseling grote/kleine voorblad..
Dus maar eens nameten, en jawel hoor, beide uit het lood.
Op de winterfiets (Canyon Ultimate AL) kan ik nu zelfs zonder problemen groot/groot rijden (niet dat ik dat wil, maar geeft wel aan dat het nu veel beter is). Voor heen was het groot/3e kransje vanaf links al herrie.
Straks bij mooi weer de zomerfiets (Canyon CF SL) ook maar eens testen, ook daar de pad gericht.
Daar heb ik ook als experiment op mijn Fulcrum R1's een Campa body en Campa Chorus cassette gezet (rest is DA9000). Op de TACX montagestandaard schakelt het prima, hoop dat dit in de praktijk ook zo zal gaan....
Vond dat beide Canyon's nog niet zo fijn schakelden, vooral bij wisseling grote/kleine voorblad..
Dus maar eens nameten, en jawel hoor, beide uit het lood.
Op de winterfiets (Canyon Ultimate AL) kan ik nu zelfs zonder problemen groot/groot rijden (niet dat ik dat wil, maar geeft wel aan dat het nu veel beter is). Voor heen was het groot/3e kransje vanaf links al herrie.
Straks bij mooi weer de zomerfiets (Canyon CF SL) ook maar eens testen, ook daar de pad gericht.
Daar heb ik ook als experiment op mijn Fulcrum R1's een Campa body en Campa Chorus cassette gezet (rest is DA9000). Op de TACX montagestandaard schakelt het prima, hoop dat dit in de praktijk ook zo zal gaan....
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
altijd fijn, nieuw gereedschap! Trouwens: als je een nieuw padje monteert is dit euvel (van derailleurpad scheef) altijd opgelost? (voor die Park Tool Dag-2 kun je ongeveer 4 a 5 padjes kopen )bigfloor schreef:Onlangs toch maar een derailleurpatrichter (wat een woord zeg, leuk voor scrabbel) gekocht van ParkTool.
Vond dat beide Canyon's nog niet zo fijn schakelden, vooral bij wisseling grote/kleine voorblad..
Dus maar eens nameten, en jawel hoor, beide uit het lood.
Op de winterfiets (Canyon Ultimate AL) kan ik nu zelfs zonder problemen groot/groot rijden (niet dat ik dat wil, maar geeft wel aan dat het nu veel beter is). Voor heen was het groot/3e kransje vanaf links al herrie.
Straks bij mooi weer de zomerfiets (Canyon CF SL) ook maar eens testen, ook daar de pad gericht.
Daar heb ik ook als experiment op mijn Fulcrum R1's een Campa body en Campa Chorus cassette gezet (rest is DA9000). Op de TACX montagestandaard schakelt het prima, hoop dat dit in de praktijk ook zo zal gaan....
Edit: achterpad is blijkbaar toch met een d
Helaas, 1e aktie was een nieuwe pat bestellen bij Canyon, verbeterd ontwerp (nr 25) met 1 extra schroef, die stond ook scheef (de andere kant op). Dus vandaar de ParkTool. Die is idd belachelijk duur, maar lost het probleem op (in ieder geval voor de Canyon AL, de CF SL nog testen)monsieurpinot schreef:altijd fijn, nieuw gereedschap! Trouwens: als je een nieuw patje monteert is dit euvel (van derailleurpat scheef) altijd opgelost? (voor die Park Tool Dag-2 kun je ongeveer 4 a 5 patjes kopen )bigfloor schreef:Onlangs toch maar een derailleurpatrichter (wat een woord zeg, leuk voor scrabbel) gekocht van ParkTool.
Vond dat beide Canyon's nog niet zo fijn schakelden, vooral bij wisseling grote/kleine voorblad..
Dus maar eens nameten, en jawel hoor, beide uit het lood.
Op de winterfiets (Canyon Ultimate AL) kan ik nu zelfs zonder problemen groot/groot rijden (niet dat ik dat wil, maar geeft wel aan dat het nu veel beter is). Voor heen was het groot/3e kransje vanaf links al herrie.
Straks bij mooi weer de zomerfiets (Canyon CF SL) ook maar eens testen, ook daar de pad gericht.
Daar heb ik ook als experiment op mijn Fulcrum R1's een Campa body en Campa Chorus cassette gezet (rest is DA9000). Op de TACX montagestandaard schakelt het prima, hoop dat dit in de praktijk ook zo zal gaan....
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Ik heb het idee dat mijn huidige pad ook niet helemaal recht is. Nu heb ik nog een reserve (nieuw), die ik altijd meeneem op vakantie. Ik denk dat ik ze maar eens omwissel. De oude kan nog prima dienst doen als reserve me dunkt.
Zo'n richter ga ik niet aanschaffen, dan bol ik wel ff langs de FM...
Ik heb overigens ook wel eens gehoord dat je een nieuw pad ook moet richten, iemand enig idee of dat klopt?
Zo'n richter ga ik niet aanschaffen, dan bol ik wel ff langs de FM...
Ik heb overigens ook wel eens gehoord dat je een nieuw pad ook moet richten, iemand enig idee of dat klopt?
Als je zeker weet dat alleen je pad krom is vanwege een val o.i.d. niet. Vervang je het omdat de fiets niet goed af te stellen is dan kan het ook aan het frame liggen. Even controleren met de padrichter kan dan ooit kwaad.
Campagnolo Ultra Dork