Vandaag geklust aan de fiets
Vandaag aan mijn Grand Canyon gewerkt. Maar dat is niet goed afgelopen
Achterste remklauwen van de Avid 5 staken te ver uit, en volgens de instructies geprobeerd deze wat terug te duwen (eerst met bijgeleverde spullen, nadien met een schroevendraaier). Met als gevolg dat ik iets hoor knakken en er olie uitloopt. Dan maar contact opgenomen met Canyon. Alleen vrees ik dat die Avid Elixir 5 niet meer voorhanden is ...
Achterste remklauwen van de Avid 5 staken te ver uit, en volgens de instructies geprobeerd deze wat terug te duwen (eerst met bijgeleverde spullen, nadien met een schroevendraaier). Met als gevolg dat ik iets hoor knakken en er olie uitloopt. Dan maar contact opgenomen met Canyon. Alleen vrees ik dat die Avid Elixir 5 niet meer voorhanden is ...
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Gisteren de voorvork van mijn 2e hands Cube Attention vervangen. Omdat ik zo'n klus voor het eerst deed, heb ik vooraf mezelf ingelezen en filmpjes bekeken. Ook tijdens het klusje steeds een fotootje gemaakt wat de montage zeker heeft geholpen. Ik zag echter dat de kogellagers wel aan vevanging toe zijn; die moet ik dus nog een keertje vervangen. Voor nu is ie in ieder geval weer flink opgeknapt!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Als je de maten, referenties o.i.d. van de kogellagers c.q. de headset hebt genoteerd kan je alvast gaan shoppen.plantagenet schreef:Gisteren de voorvork van mijn 2e hands Cube Attention vervangen. Omdat ik zo'n klus voor het eerst deed, heb ik vooraf mezelf ingelezen en filmpjes bekeken. Ook tijdens het klusje steeds een fotootje gemaakt wat de montage zeker heeft geholpen. Ik zag echter dat de kogellagers wel aan vevanging toe zijn; die moet ik dus nog een keertje vervangen. Voor nu is ie in ieder geval weer flink opgeknapt!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 25 feb 2009 15:10
Vandaag de fiets van mijn zwager onder handen gehad, Achterrem schoongemaakt in de ultrasoon reiniger (zat steeds vast) evenals de achterderailleur en kettinggeleider. 3 nieuwe kettingen opgelegd (ligfiets) en stuur opnieuw vastgezet (bleef steeds zakken).
https://sites.google.com/site/tumblecyclingchallenge/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Vanavond met de fietsgroep bij elkaar gekomen in de loods van een van ons en daar met elkaar aan de fietsen gesleuteld. Een soort Tupperware-party voor mannen zeg maar.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Dat klinkt als een "men cave".Wolfhound32 schreef:Vanavond met de fietsgroep bij elkaar gekomen in de loods van een van ons en daar met elkaar aan de fietsen gesleuteld. Een soort Tupperware-party voor mannen zeg maar.
Ik had afgelopen dinsdag de cyclocrosser meegenomen naar Vlaanderen. Ik was niet vooruit te branden, maar ook de cyclocrosser had wat klachten na een seizoen in de bagger. Net de crank verwijderd, de lagercups losgedraaid en alles goed schoongemaakt en weer ingevet. Bij een testrit blijkt het irritante kraakje verdwenen te zijn. Daarnaast had ik het advies van Sharkman en Havanna gevolgd en een pot marine grease besteld. Stuur en balhoofd heb ik losgedraaid, alles schoongemaakt en het onderste lager en vorkconus voorzien van een goede lik van dit spul.
Verder heb ik een nieuw lager voor mijn winterfiets binnen. Ik reed rond met een buitendiameter van 41mm, maar heb toch 41.8mm nodig. Met een kunstgrepen lukte het wel de speling eruit te krijgen, maar ik had mijn twijfels of dit lang ging werken. Morgenavond ga ik maar eens aan dat klusje beginnen en kan ik ook daar mijn marine grease gebruiken (grote pot, dus ben je in de buurt van Hsum en heb je wat nodig..).
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Vrij idioot hè, je betaalt nog geen 6 euro en krijgt genoeg vet voor een heel mensenleven...
Overigens verkopen ze dat spul ook bij de Bauhaus zag ik van de week, op het wekelijkse uitje met de kids
Overigens mag ik ook graag "schuren" zoals we dat hier thuis noemen (kwam ooit voor in Man Bijt Hond...)
Overigens verkopen ze dat spul ook bij de Bauhaus zag ik van de week, op het wekelijkse uitje met de kids
Overigens mag ik ook graag "schuren" zoals we dat hier thuis noemen (kwam ooit voor in Man Bijt Hond...)
Ben blij dat ik 3 fietsen heb waarvan ik de lagers lekker mag insmerenhavana schreef:Vrij idioot hè, je betaalt nog geen 6 euro en krijgt genoeg vet voor een heel mensenleven...
Waarschijnlijk zullen booteigenaren het maar een klein potje vinden.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
De lagers van mijn Shimano WH6800 achterwiel begonnen wel luidruchtig te worden, blijkbaar is 3 maanden doorfietsen in de winter teveel van het goede.
Dus ff filmpje ge-googled (Arts Cyclery) en naaf uit elkaar gehaald. Vet was grijs/zwart geworden, dus idd hoog tijd.
Kwam er alleen achter dat ik geen inbus 14 had liggen, dus lagers vd body niet geserviced, volgende keer maar.
Ook maar meteen het crankstel (SRAM Rival GXP) losgehaald, lagers leken rauw te lopen. Bleek alleen links te zijn, en ach, is de winterfiets, nog een paar weekjes tot de zomerfiets van stal gaat, en dan vervang ik het lager wel.
Dus ff filmpje ge-googled (Arts Cyclery) en naaf uit elkaar gehaald. Vet was grijs/zwart geworden, dus idd hoog tijd.
Kwam er alleen achter dat ik geen inbus 14 had liggen, dus lagers vd body niet geserviced, volgende keer maar.
Ook maar meteen het crankstel (SRAM Rival GXP) losgehaald, lagers leken rauw te lopen. Bleek alleen links te zijn, en ach, is de winterfiets, nog een paar weekjes tot de zomerfiets van stal gaat, en dan vervang ik het lager wel.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24