Vandaag geklust aan de fiets
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Wat al een tijd moest gebeuren was mijn eerste CF SLX, na carbonreparatie, weer opnieuw opbouwen (was met fiets gecrashed, uit reisverzekering centjes verkregen dus ondertussen nieuwe fiets gekocht).
gisteravond om 21:00 begonnen, en om half 3 maar gestopt (en dan hoefde ik nog niet eens de cups en de lagers op de crank te installeren). Gelukkig vakantie! Zo maar eens verder met crank, en afstellen.
Tijd zat 'm toch vooral in m'n EPS draden weer door 't frame krijgen. Had alles bij demontage er gewoon uitgehaald, zonder draadjes achter te laten, dacht dat komt wel weer . Draden naar de interface en naar de RD gingen nog wel (met behulp van een ijzerdraadje). Maar de FD was echt gedoe. Uiteindelijk met behulp van een halve naald aan een stukje garen met een spaakmagneet vanaf buiten naar het gat bij de powerunit kunnen navigeren.
kan op wonderlijke wijze de stelschroef van de achterrem niet meer vinden. Echt, die prijzen van campa (tussen de € 20,- en 30,- voor zo'n dingetje).
En tot slot kan het natuurlijk niet zo zijn dat ik geen onderdeel overhoud.
iemand een idee wat dit rubbertje precies is?
gisteravond om 21:00 begonnen, en om half 3 maar gestopt (en dan hoefde ik nog niet eens de cups en de lagers op de crank te installeren). Gelukkig vakantie! Zo maar eens verder met crank, en afstellen.
Tijd zat 'm toch vooral in m'n EPS draden weer door 't frame krijgen. Had alles bij demontage er gewoon uitgehaald, zonder draadjes achter te laten, dacht dat komt wel weer . Draden naar de interface en naar de RD gingen nog wel (met behulp van een ijzerdraadje). Maar de FD was echt gedoe. Uiteindelijk met behulp van een halve naald aan een stukje garen met een spaakmagneet vanaf buiten naar het gat bij de powerunit kunnen navigeren.
kan op wonderlijke wijze de stelschroef van de achterrem niet meer vinden. Echt, die prijzen van campa (tussen de € 20,- en 30,- voor zo'n dingetje).
En tot slot kan het natuurlijk niet zo zijn dat ik geen onderdeel overhoud.
iemand een idee wat dit rubbertje precies is?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ziet eruit als een beschermrubbertje voor een doorvoer, kabel oid.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
thanks, zoiets dacht ik dus ook maar daar is het net iets te groot voor zo lijkt het:campasuper schreef:Ziet eruit als een beschermrubbertje voor een doorvoer, kabel oid.
Een doorvoer tule.
Beschermt een draad(je) wat door bijv.een opening in metaal loopt.
Beschermt tegen doorschuren.
Heb ze op mn werk ook in alle maten (garagebedrijf).
Kan ook tegen rammelen van kabel gebruikt worden
Beschermt een draad(je) wat door bijv.een opening in metaal loopt.
Beschermt tegen doorschuren.
Heb ze op mn werk ook in alle maten (garagebedrijf).
Kan ook tegen rammelen van kabel gebruikt worden
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
thanks, via PB ook even bij forumlid sharkman113 geinformeerd al, gaf hetzelfde antwoord (waarvoor dank),
maar het gekke van deze is dat het zo'n gat zo'n grote diameter heeft (0,5 cm)
qua kabels zou het alleen maar m'n remkabel voor achter kunnen zijn, want dat is de enige staalkabel die door het frame gaat.
note to self: volgende keer toch maar overal foto's van maken
maar het gekke van deze is dat het zo'n gat zo'n grote diameter heeft (0,5 cm)
qua kabels zou het alleen maar m'n remkabel voor achter kunnen zijn, want dat is de enige staalkabel die door het frame gaat.
note to self: volgende keer toch maar overal foto's van maken
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
wacht! jullie antwoord heeft me op weg geholpen:
die dingen zijn dus niet alleen nodig voor staalkabels (wat ik dacht) maar ook voor electrische. Ik vermoed nu namelijk dat het om de 3 electrische kabels heen onder de EPS batterij moet. (heb een externe versie, daaronder zit het gat in het frame)
die dingen zijn dus niet alleen nodig voor staalkabels (wat ik dacht) maar ook voor electrische. Ik vermoed nu namelijk dat het om de 3 electrische kabels heen onder de EPS batterij moet. (heb een externe versie, daaronder zit het gat in het frame)
Zonder bescherming gaat dat schuren.
Als er echt niks omheen zit nu,kan je ook wat afdepbare kit (depkit voor degene die het veel gebruiken) gebruiken.
Lijkt op een soort kneedbaar rubber,dicht af en beschermt.
Het is ook zo weer weg te halen zonder sporen na te laten.
Ook dat gebruikt men wel in de garage wereld.
Niet verwarren met ruitenkit want dat krijg je nooit meer los
Als er echt niks omheen zit nu,kan je ook wat afdepbare kit (depkit voor degene die het veel gebruiken) gebruiken.
Lijkt op een soort kneedbaar rubber,dicht af en beschermt.
Het is ook zo weer weg te halen zonder sporen na te laten.
Ook dat gebruikt men wel in de garage wereld.
Niet verwarren met ruitenkit want dat krijg je nooit meer los
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Interessant, handig om te weten: dank!RonaldH76 schreef:Zonder bescherming gaat dat schuren.
Als er echt niks omheen zit nu,kan je ook wat afdepbare kit (depkit voor degene die het veel gebruiken) gebruiken.
Lijkt op een soort kneedbaar rubber,dicht af en beschermt.
Het is ook zo weer weg te halen zonder sporen na te laten.
Ook dat gebruikt men wel in de garage wereld.
Niet verwarren met ruitenkit want dat krijg je nooit meer los
Nieuwe remleidingen geplaatst op mijn domane disc. De originele waren te lang en hadden een koppelstuk dat weg moest. (Die koppeling stond me niet aan, die diende enkel om bij de montage van de nieuwe fiets niet te moeten ontluchten) Terwijl ook de versnellingskabels vervangen en nieuw stuurlint geplaatst.
Ook gemerkt dat de blindklinkmoer onder het braquet gebroken was (met een stuk nog in het frame)
Dat stuk aan de buitenkant uitgeboord, en dat stuk in het frame er uit geprutst.
En dus daar een nieuwe geplaatst.
Ook gemerkt dat de blindklinkmoer onder het braquet gebroken was (met een stuk nog in het frame)
Dat stuk aan de buitenkant uitgeboord, en dat stuk in het frame er uit geprutst.
En dus daar een nieuwe geplaatst.
Als je niet zeker bent wat voor maten lagers cq. balhoofdset je moet gebruiken dan is het beste wat je kan doen gewoon demonteren, foto's maken en de maten noteren, evt. schoonmaken en weer in elkaar zetten. Daarna kan je eventueel bij je FM een nieuw balhoofd cq. onderdelen daarvan bestellen of via Internet opzoeken en bestellen.ted038 schreef:Ivm het wat schokkerig reageren bij sturen wilde ik eens het balhoofd van mij Redbull pro sl 3000 ( 2011?) op zijn minst smeren , en mogelijk vervangen als dat niet helpt ......
Om maar vast vooruit op de zaken te lopen, "uit nieuuwsgierigheid": Maar nu heb ik verder geen documentatie van deze racefiets meer, maar zijn de balhoofdsetten , of eventueel de losse lagering ( cartridge/kogels?) tegenwoordig vrij universeel, of moet ik nog een bepaalde maat zoeken als ik "met spoed" eventueel een nieuwe ga aanschaffen ( online)
(Op de Rose site zie ik dat de balhoofdsets al als onderdeel van frame gezien worden in de/een fietsconfiguratie, dus dat spieken daar heeft ook niet geholpen.... )
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Net even de remkabels wat strakker afgesteld en ook de remblokjes iets bijgesteld. Ze zijn al redelijk versleten, maar nog niet helemaal op dus ik kan er nu nog een paar weekjes mee vooruit.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Korte vraag : kan je een 10 speed xt achterderailleur en xt10 cassette op een 10 speed (ultegra) racefiets monteren, en dat dat dan ook gewoon blijft schakelen? (als xt ketting met missing Link niet past, dan nieuwe 10speed ketting)
(Dat de achterderailleur EVENTUEEL? omgekeerd schakelt kan ik mee leven.... )
(stukje toelichting :ga over tijdje eenmalig weekend de bergen in, en dat gaat het niet worden met huidige 34x27 als lichtste verzet, dus zat al te kijken om nieuwe tiagra4600/105 achterderailleur, 11-32 cassette en nieuwe ketting te kopen... : maar via ander topic kreeg ik een brainfreeze :heb ook nog vrijwel nieuwe 29er staan met xt10 groep erop, dus zou die achterderailleur en cassette kunnen "lenen" )
(Dat de achterderailleur EVENTUEEL? omgekeerd schakelt kan ik mee leven.... )
(stukje toelichting :ga over tijdje eenmalig weekend de bergen in, en dat gaat het niet worden met huidige 34x27 als lichtste verzet, dus zat al te kijken om nieuwe tiagra4600/105 achterderailleur, 11-32 cassette en nieuwe ketting te kopen... : maar via ander topic kreeg ik een brainfreeze :heb ook nog vrijwel nieuwe 29er staan met xt10 groep erop, dus zou die achterderailleur en cassette kunnen "lenen" )