Vandaag geklust aan de fiets
Haha, doen we het met een 9speed xt achterderailleur en xt10 cassetteErnie C. schreef:Nee, een 9speed mtb derailleur werkt wel. De cassette kun je wel gebruiken.
Had al begrepen "net" met googlen/multitasken dat de schakelstapjes bij 10 speed derailleurs afwijkend zijn door verhoudingen in de achterderailleur , en idd een 9speed mtb achterderailleur wel werkt omdat deze wel dezelfde schakelstapjes heeft (hoe deze reageert op wat de shifters aansturen)
Vandaag even wat geklust aan mijn Look 566. Allereerst het stuur wat lager gezet, aangezien ik last begon te krijgen van mijn nek. Ik had het idee dat mijn stuur veel te hoog stond en dat ik daardoor te recht zat. Nu 2 spacers onder het stuur uit en erboven gezet, even kijken wat dit geeft en misschien kunnen we nog wel 1 spacer lager.
Hierna nieuwe Look keo 2 max pedalen gemonteerd en de FFWD stickers van mijn velgen afgehaald. Ik heb deze velgen gekocht van iemand die er FFWD stickers opgeplakt had, dus heb er zelf niets mee gedaan. Zijn origineel Stealth 6.0 wielen. Ik twijfel enkel nog om ze gewoon zwart te laten of om Stealth stickers erop te plakken. Ik moet zeggen dat het er best goed uitziet zo volledig zwart!
Voor:
Na:
Niet echt de tijd gehad om een goede foto te maken door de regen deze avond maar die komt er zeker nog wel oja, ook vergeten de ketting op het buitenblad te leggen
Verder fiets nog gepoetst en even de schakelapparatuur onder handen genomen zodat alles vlot schakelt. Morgen is de MTB aan de beurt
Hierna nieuwe Look keo 2 max pedalen gemonteerd en de FFWD stickers van mijn velgen afgehaald. Ik heb deze velgen gekocht van iemand die er FFWD stickers opgeplakt had, dus heb er zelf niets mee gedaan. Zijn origineel Stealth 6.0 wielen. Ik twijfel enkel nog om ze gewoon zwart te laten of om Stealth stickers erop te plakken. Ik moet zeggen dat het er best goed uitziet zo volledig zwart!
Voor:
Na:
Niet echt de tijd gehad om een goede foto te maken door de regen deze avond maar die komt er zeker nog wel oja, ook vergeten de ketting op het buitenblad te leggen
Verder fiets nog gepoetst en even de schakelapparatuur onder handen genomen zodat alles vlot schakelt. Morgen is de MTB aan de beurt
- Wolfhound32
- Forum-lid
Het Look frame is van zichzelf al vrij druk. Dus deze zwarte wielen staan m.i. Véél mooier!
Ik zeg; +1
Ik zeg; +1
- Forum-lid
Ik had dit weekend zaterdag andere verplichtingen en vandaag geen zin om te fietsen. Het wisselvallige weer maakte het er ook niet beter op. Daarom maar een paar klusjes gedaan die al een tijd op mijn lijstje stonden.
Gisteren de achternaaf van mijn mountainbike uit elkaar gehaald. Zelf een tooltje gemaakt van een dopsleutel om de body uit elkaar te kunnen halen.
Met de slijpstol het grove werk gedaan en met vijl de nokjes op maat gemaakt.
Achternaaf schoongemaakt en alles met vers vet weer in elkaar gezet. Loopt weer soepel.
Op zondag een nieuwe groep op mijn winterfiets gezet en daarna nog nieuwe rem- en schakelkabels en stuurlintje op de Venge gezet. Tot slot de fietsen opgepoetst. Lijstje met onderhoudsklussen is weer leeg!
Gisteren de achternaaf van mijn mountainbike uit elkaar gehaald. Zelf een tooltje gemaakt van een dopsleutel om de body uit elkaar te kunnen halen.
Met de slijpstol het grove werk gedaan en met vijl de nokjes op maat gemaakt.
Achternaaf schoongemaakt en alles met vers vet weer in elkaar gezet. Loopt weer soepel.
Op zondag een nieuwe groep op mijn winterfiets gezet en daarna nog nieuwe rem- en schakelkabels en stuurlintje op de Venge gezet. Tot slot de fietsen opgepoetst. Lijstje met onderhoudsklussen is weer leeg!
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
- fietser1972
- Forum-lid
Nee, is niet mijn body; dat is plaatje van het web.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
- plantagenet
- Forum-lid
Gisteravond maar weer de winterspatbordjes op m'n racefiets geplaatst. Dan kan ik deze week mijn woon-werk ritten tenminste een beetje droog doorkomen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd