Schroefdraad?, ben je wel zeker dat het trapaslager geen cup en conus met kogeltjes is.?Wolfhound32 schreef:Vandaag even bij de LBS geweest. Lagers kosten €20,-. Bijbehorende sleutel €30,-Wolfhound32 schreef:Vraagje:
Ik heb speling op de crankarmen/trapas. Wat moet of kan ik daar zelf aan doen? Ik heb geen speciaal gereedschap.
Die inverstering wil ik me wel veroorloven. Van het weekend maar eens aan de slag. Werkt met schroefdraad bij mij. Volgens mij hoef ik dan niet te persen o.i.d.
Vandaag geklust aan de fiets
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Uhhhh.... Geen idee. Hoe kom ik daar achter?Orlok schreef:Schroefdraad?, ben je wel zeker dat het trapaslager geen cup en conus met kogeltjes is.?Wolfhound32 schreef:Vandaag even bij de LBS geweest. Lagers kosten €20,-. Bijbehorende sleutel €30,-Wolfhound32 schreef:Vraagje:
Ik heb speling op de crankarmen/trapas. Wat moet of kan ik daar zelf aan doen? Ik heb geen speciaal gereedschap.
Die inverstering wil ik me wel veroorloven. Van het weekend maar eens aan de slag. Werkt met schroefdraad bij mij. Volgens mij hoef ik dan niet te persen o.i.d.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
De metalen ring (bottom bracket??) zit nog muurvast. De crank heeft echter spelling in dat metalen gedeelte.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Dat is gewoon een standaard bottom bracket zoals bijv. BSA of BB30 of . . . . . . De maat staat als het goed is op de 'moer' van het bottom bracket.Wolfhound32 schreef:De metalen ring (bottom bracket??) zit nog muurvast. De crank heeft echter spelling in dat metalen gedeelte.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
En die kan ik "gewoon" met de juiste sleutel losdraaien, lagers plaaten en weer vastdraaien?Orlok schreef:Dat is gewoon een standaard bottom bracket zoals bijv. BSA of BB30 of . . . . . . De maat staat als het goed is op de 'moer' van het bottom bracket.Wolfhound32 schreef:De metalen ring (bottom bracket??) zit nog muurvast. De crank heeft echter spelling in dat metalen gedeelte.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Wat bedoel je met lagers plaatsen? Die 'metalen ring' is je bottom bracket waar je lagers in zitten. Ik zou dat als geheel vervangen. Tiagra of Ultegra kost je twee tientjes. Je kunt ook gelijk voor Dura Ace gaan, Shimano claimt dat die beter is afgedicht. Kost je 3 tientjes. Dura Ace of Ultegra-zwart past ook beter bij de rest van je fiets zo te zienWolfhound32 schreef:En die kan ik "gewoon" met de juiste sleutel losdraaien, lagers plaaten en weer vastdraaien?Orlok schreef:Dat is gewoon een standaard bottom bracket zoals bijv. BSA of BB30 of . . . . . . De maat staat als het goed is op de 'moer' van het bottom bracket.Wolfhound32 schreef:De metalen ring (bottom bracket??) zit nog muurvast. De crank heeft echter spelling in dat metalen gedeelte.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
@Orlok, bedank voor je link naar het filmpje. Lijkt me idd een fluitje van een cent.
@PetiK, ik denk ook dat ik dit bedoel. Dacht alleen dat de lagers apart vervangen moesten worden. FM had het ook al over 2 tientjes voor de 105 en 3 tientjes voor de DuraAce. Dus dat gaat goedkomen.
Morgen maar eens aan de slag.
@PetiK, ik denk ook dat ik dit bedoel. Dacht alleen dat de lagers apart vervangen moesten worden. FM had het ook al over 2 tientjes voor de 105 en 3 tientjes voor de DuraAce. Dus dat gaat goedkomen.
Morgen maar eens aan de slag.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Was inderdaad een fluitje van een cent. Alles lekker dik in de lagervet en schroefdraad ingesmeerd met montagepasta. Volgens mij kan die er dan wel weer even tegen.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Afgelopen week tijdens mijn vakantie in de Eifel gemerkt dat het lichtste verzet wat aanliep tegen de kooi van de VD. Bijstellen van het limietschroefje bood geen soelaas dus het kon maar één ding zijn: kabel te strak. Nu heeft mijn frame geen stelschroefje en ik had geen trek om eindeloos te gaan klooien om "handmatig" de kabel losser te zetten. Bijna niet te doen vind ik dat, zeker niet bij een Yaw VD.
Vandaag weer thuis en dus meteen even zo'n verstellertje ertussen gezet en direct ook maar even een nieuwe binnenkabel gemonteerd. Valt niet mee om die door de Red shifters te krijgen maar was gewaarschuwd. Uiteindelijk even in de secondlijm gedoopt om rafelen te voorkomen en kabel een beetje voorgebogen. Vijf minuutjes prutsen had ik 'm erin.
Vandaag weer thuis en dus meteen even zo'n verstellertje ertussen gezet en direct ook maar even een nieuwe binnenkabel gemonteerd. Valt niet mee om die door de Red shifters te krijgen maar was gewaarschuwd. Uiteindelijk even in de secondlijm gedoopt om rafelen te voorkomen en kabel een beetje voorgebogen. Vijf minuutjes prutsen had ik 'm erin.
Ontdekte na 500km op mijn nieuwe tweedehands fiets dat de cassette nogal rinkelde, na nog eens goed vast te hebben gedraaid bleek het nog steeds los te zitten en lichte rotatie van de cassette mogelijk. Bleek een 1mm vulling te missen geen idee of ik die kwijt heb gemaakt tijdens een schoonmaak of er niet op zat. Nu zit er een op en fietst het weer geruisloos