Vandaag geklust aan de fiets
@Chris: die Merckx had je toch dubbel, dus hoog tijd voor een ruil , maarreh, deez' is wel heel zwart. Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar kan 'ie niet ff naar een goede spuiter voor een beetje een blitse paintjob?
En met BB30 is er natuurlijk maar 1 crankstel mogelijk... Kost een paar centen, maar gezien je frame is dat Noblesse Oblige vrees ik
En met BB30 is er natuurlijk maar 1 crankstel mogelijk... Kost een paar centen, maar gezien je frame is dat Noblesse Oblige vrees ik
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
welke wielen?
Deda Superleggera? (heppikzelfook)
Neem aan dat de afmontage 100% Italian is?
Maak ff een apart topic aan voor je Amerikaanse tandartsenfiets (of is er al een Parlee topic), dan kan er hier weer door iedereen geshowed worden met nieuwe spulletjes
Neem aan dat de afmontage 100% Italian is?
Maak ff een apart topic aan voor je Amerikaanse tandartsenfiets (of is er al een Parlee topic), dan kan er hier weer door iedereen geshowed worden met nieuwe spulletjes
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Vandaag op mijn tijdritfiets van 14 jaar oud een nieuwe 105 trapas gezet. Was nog een klusje. Zat natuurlijk gruwelijk vast en het juiste dopje voor het uitdraaien van de cranks had ik ook niet. Met hulp van de FM (waar ik ook gelijk een nieuwe as heb gekocht) heb ik de boel weer spelingsvrij. Als een zonnetje..
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Latijn voor sleutelbeen. Én de benaming van een veuls te dure crank die Amerikaanse tandartsen op hun parlee monteren!
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- plantagenet
- Forum-lid
Vanavond mijn balhoofdlagers gedemonteerd om te kijken welk type ik in mijn balhoofdbuis heb (Bianchi Impulso uit 2012). Ze zijn aan vervanging toe dus heb ik de maten opgenomen. Nu zie ik wel diverse aanbieders van lagers, maar het lijkt toch wat lastig. Wat wordt bv met de balhoofdbuismaat bedoeld? Is daar de diameter van de buis van de voorvork mee bedoeld? Mijn lagers zijn ca. 30.5 mm inwendig dus een balhoofdbuis van 1 1/8 inch zou de enige zijn die past (een buis van 1 1/4 inch is nml. 31.75 mm en dus te groot zou ik zeggen). Ik heb de maat van de vorkbuis helaas niet opgemeten.
Misschien kan iemand hier e.e.a toelichten. Op het forum kon ik er niet zoveel over vinden.
Misschien kan iemand hier e.e.a toelichten. Op het forum kon ik er niet zoveel over vinden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Da's gewoon 11/8"boven en onder Campagnolo standaard, (IS42)plantagenet schreef:Vanavond mijn balhoofdlagers gedemonteerd om te kijken welk type ik in mijn balhoofdbuis heb
CUT
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig