Vandaag geklust aan de fiets
Na een kapotte achterderailleur, verbogen achterpat, gebroken crankbout en speling op het bracket (grotendeels door een val en deels slijtage), vandaag de hele boel vervangen. Had hier allemaal nog geen ervaring mee maar met hulp van youtube alles perfect afgesteld gekregen en met het juiste moment aangedraaid. Gelukkig is het bracket een GXP systeem en dat is toch wel retemakkelijk. Binnenkort een mechaniekercursus volgen voor extra tips en tricks maar voorlopig blij dat het gelukt is en gelijk een lekker ritje kunnen maken.
Net even een klein slagje uit m'n Bora wielen gehaald - zat er reeds in toen ik ze kocht. Minder dan 0,5 mm maar toch - iets wat goed moet zijn. Tevens de offset van 1,5 mm eruit gehaald, want stond al niet helemaal lekker tussen de remblokjes. Wiel is nu weer helemaal perfect - tube kan weer terug. edit: is weer terug.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Licht en reflectoren op m'n fiets gezet want hoewel het nog zomer lijkt moet ik morgen echt in het donker op pad
-
- Forum-lid HC
Mijn SPD-SL trappers zijn ook aan een beurtje toe. Heb je ze alleen gesmeerd of ook de kogeltjes vervangen? Misschien een tip voor een goede how-to?fietsernl schreef:De SPD-SL trappers van van zoonlief overhaald. Lopen weer als een zonnetje. Wel een zitten frummelen met die 24 kleine kogeltjes die in zo'n trapper zitten.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Haha, geweldig; maar die kroonsteentjes zijn niet helemaal waterdicht toch?
Neem dan in ieder geval krimpkousen....
Hahaha!
Eerst even een proof of concept gedaan
https://vimeo.com/184723224
Straks met dubbele krimpkous!
Eerst even een proof of concept gedaan
https://vimeo.com/184723224
Straks met dubbele krimpkous!
Afgelopen week voor het eerst zelf de wielen van mijn MTB geserviced. Klusje van niks zoals zo veel dingen bracht ik ze hiervoor standaard naar de LBS, maar blijkt het nu een simpel karweitje.
De lagers van de voorwielen vond ik al wel een beetje korrelig aanvoelen, maar ik denk dat ik ze nog wat verder op rij voor vervanging.
Vanavond eens mijn oude Garmin sensors overplaatsen van mijn Tacx fiets naar de MTB en dan is die weer klaar voor de winterse veld-toertochtjes hier in de buurt. Vraag me nog wel af of die sensor geschikt is voor MTB-en (is nog het ouderwetse model die op de chainstay gaat met spaak-magneetjes).
De lagers van de voorwielen vond ik al wel een beetje korrelig aanvoelen, maar ik denk dat ik ze nog wat verder op rij voor vervanging.
Vanavond eens mijn oude Garmin sensors overplaatsen van mijn Tacx fiets naar de MTB en dan is die weer klaar voor de winterse veld-toertochtjes hier in de buurt. Vraag me nog wel af of die sensor geschikt is voor MTB-en (is nog het ouderwetse model die op de chainstay gaat met spaak-magneetjes).