Vandaag geklust aan de fiets
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
we verwachten wel een foto natuurlijk van die nieuwe wielen53x11 schreef:Crank eraf, batterijtje van de power2max vervangen, andere tandwielen, cassette op nieuwe wielen gezet. Morgen nog de bandjes om de wielen (als de postbode op tijd is) en ff remblokjes wisselen, en dan ben ik klaar voor 2 dagen Ardennen
Vooruit dan maar
1320 gram..
1320 gram..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
mooi! leuk dat blauw van de naaf icm je voorvork!
(had je achter eigenlijk zwart of groen moeten hebben)
ook zwarte remrand dus, wat voor materiaal is dat?
(had je achter eigenlijk zwart of groen moeten hebben)
ook zwarte remrand dus, wat voor materiaal is dat?
Gisteren van mijn nieuwe oude stads/toerfiets (Trek 7.5FX) de wielen goed schoongemaakt en cassette vervangen. Wat een verschil, van een 'oud en verrot' look naar een 'als nieuw' look. Verder het crankstel proberen te verwijderen. Het is mijn eerste 'renovatie' projectje, en heb gisteren op de 'harde' manier geleerd dat je voorzichtig moet zijn met een cranktrekker. Heb dus het hele schroefdraad van de crank aan de drive side gestript, en de drive side zit nog muurvast op mijn frame. Vanavond maar met geweld (poelietrekker of slijptol) proberen. Crankset heeft zijn beste tijd toch (allang) gehad. Banden, crankset, remkabelset, en remblokken zijn onderweg, wordt dus vervolgd.
Net mijn bb schoon gemaakt en weer lekker in het vet gezet. Achter deraileur hanger weer vast gedraaid, zat een tikkie los. Pedalen en crank uit elkaar en alles netjes ingevet. Fiets schoongemaakt op plaatsen waar je anders bijna niet bij kan.
Gisteren m'n crankstel en BB-cups gedemonteerd. Alvast de 50-39 tandwielen vervangen door 50-34 ivm Jean Nelissen Classic volgend weekend. Vandaag even de trapaslagers op m'n campa crank laten vervangen door de LBS. (Driveside lagers liepen rauw na zo'n 12.000 km)
En nu net nieuwe cups geplaatst en het crankstel weer gemonteerd. Voorderailleur wat bijgesteld. In of na het weekend nog ff m'n cassette vervangen!
En nu net nieuwe cups geplaatst en het crankstel weer gemonteerd. Voorderailleur wat bijgesteld. In of na het weekend nog ff m'n cassette vervangen!
Zijn de lagers van een Campa UT crank makkelijk zelf te vervangen? Die van mijn winterfiets lopen namelijk ook verre van soepel.
Vandaag een doos van bike24.de ontvangen met de nodige vervangingsonderdelen. De cyclocrosser was deze avond aan de beurt. De cassette en ketting zijn beide vervangen.
Vandaag een doos van bike24.de ontvangen met de nodige vervangingsonderdelen. De cyclocrosser was deze avond aan de beurt. De cassette en ketting zijn beide vervangen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ook ik heb de 50x39 vervangen voor 50x34 en de cassette voor een 12-28 , en met de handgespaakte alpha notubes ben ik ook klaar voor de JNC te Luxemburg .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
De LBS gebruikte een speciale tool (3-armige poelietrekker) om het oude lager te verwijderen, en een speciale slagpijp om de nieuwe te plaatsen. Ik denk dat je met een normale poelietrekker een eind komt om te verwijderen. En als je een passende slagpijp hebt om de nieuwe te plaatsen... Het was simpel te doen, met de juiste spullen.JoostG schreef:Zijn de lagers van een Campa UT crank makkelijk zelf te vervangen? Die van mijn winterfiets lopen namelijk ook verre van soepel.
Overigens heb ik (in overleg) mijn lagers bij Mantel besteld en door de LBS laten plaatsen, omdat hij ze wel besteld had, maar niet binnen kreeg. Verwijderen/ plaatsen duurde incl. wat kletsen een minuut of 20. Heb 1 euro per minuut betaald