Vandaag geklust aan de fiets
Soms. Heb nu tijdelijk geen tuinslang voorradig. Overigens zijn er genoeg die menen dat je met afspuiten juist het zout krijgt op plekken waar je dat niet wilt. Sowieso is het aan te raden om de zooi eerst te laten drogen en dan af te borstelen. 90% van de troep is dan al weg.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Afspuiten doe ik dan ook met een pis-straaltje uit de tuinslang53x11 schreef:Soms. Heb nu tijdelijk geen tuinslang voorradig. Overigens zijn er genoeg die menen dat je met afspuiten juist het zout krijgt op plekken waar je dat niet wilt. Sowieso is het aan te raden om de zooi eerst te laten drogen en dan af te borstelen. 90% van de troep is dan al weg.
En als ik met de mtb op het strand ben geweest en flink door de plassen heen ben gejankt, dan zit het toch al overal.....
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
- TheTourist
- Forum-lid
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29
Niet lang geleden zelf mijn kabels vervangen. En afgelopen week mijn dubbele crankstel vervangen door een compact!
Super leuk, zo langzamerhand leer ik steeds meer.
Super leuk, zo langzamerhand leer ik steeds meer.
Canyon Aeroad CF SLX 7.0
Afdoende leert men, en het geeft veel voldoening als je het zelf gedaan hebt.Bianchi-Ber schreef:Niet lang geleden zelf mijn kabels vervangen. En afgelopen week mijn dubbele crankstel vervangen door een compact!
Super leuk, zo langzamerhand leer ik steeds meer.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
De inbuskop van het kapje van mijn Powertap-pedal was compleet uitgesleten. Bekend probleem. Het aluminium is zo zacht dat het weg is als je er naar kijkt... American engineering FIRST zullen we maar zeggen Er is inmiddels een V2 versie van het kapje uit. Deze vorige week besteld. Vandaag de boel maar eens gemonteerd.
Het kapje wilde NIET los. Fiets plat gelegd en 2 nachten kruipolie erin. Deed niks, logisch want er zit een O-ring tussen. Eerste oplossing was een T40 Torx bit erin meppen, slipte. Lukte niet. T45 dan maar. Lukte ook niet. Twee gaatjes erin geboord en met een vogelbektang open draaien. Lukte ook niet. Zo'n schroef-kapot-dinges-linkse-tap geval gehaald bij de bouwmarkt. Werkte ook niet. Toen resteerde nog maar één oplossing. Uitboren.
Een redelijk precies klusje, niks voor mij maar het is toch aardig geluk. Voor de zekerheid de draad even nagetapt.
Al bij al toch dik een uur werk voor zo'n klein klote klusje...
Het kapje wilde NIET los. Fiets plat gelegd en 2 nachten kruipolie erin. Deed niks, logisch want er zit een O-ring tussen. Eerste oplossing was een T40 Torx bit erin meppen, slipte. Lukte niet. T45 dan maar. Lukte ook niet. Twee gaatjes erin geboord en met een vogelbektang open draaien. Lukte ook niet. Zo'n schroef-kapot-dinges-linkse-tap geval gehaald bij de bouwmarkt. Werkte ook niet. Toen resteerde nog maar één oplossing. Uitboren.
Een redelijk precies klusje, niks voor mij maar het is toch aardig geluk. Voor de zekerheid de draad even nagetapt.
Al bij al toch dik een uur werk voor zo'n klein klote klusje...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Vorige week weer redelijk wat woon-werk km gemaakt met alle gevolgen van dien. Omdat het hier wat meer nat was dan in de rest van NL (Zeeland) iedere avond de fiets schoongemaakt en ketting opnieuw ingevet na ontvet te hebben. Vrijdag te weinig tijd gehad en gisteren gehele dag van huis weg. Kom ik vanochtend bij de fiets, toch weer een roestbruine ketting (was iedere avond van die bruine drab erop) en roestige cassette tandwielen. Alles losgemaakt, in de ontvetter, en daarna nog eens met dieselolie schoongemaakt. Cassette ring (spacer) zat ook al wat vast aan de body. Nee, dit weer is niet goed voor het materiaal.
De roestplekken gaan van de cassette niet meer af, en denk dat de ketting zijn beste tijd nu wel heeft gehad. Even de komende vorstperiode nog uitrijden en dan maar nieuwe spulletjes erop.
De roestplekken gaan van de cassette niet meer af, en denk dat de ketting zijn beste tijd nu wel heeft gehad. Even de komende vorstperiode nog uitrijden en dan maar nieuwe spulletjes erop.
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Die heb ik. Maar moet net zo snel alles vervangen als op mijn racefiets.Keezx schreef:En je denkt nog niet aan een dedicated slechtweer/winterfiets?
Ik heb een Specialized Source Comp Disc voor de kortere afstand < 20 km. Voor de langere afstand gebruik ik mijn racefiets.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Een beetje roest op de ketting/cassette is toch niet zo erg? Bij mij is het er vaak net zo snel weer af als dat het kwam. Feit blijft natuurlijk dat het niet goed is, maar het zijn vaak de makkelijk te vervangen slijtage delen. Alleen de wielen/wiellagers ben ik zuinig op door een setje winterwielen te gebruiken.