Giant
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat vroeg ik mij ook al af. Er zal toch voor MY2024 wel een update komen?
Less is bore
Iemand reeds ervaring met de Propel Advanced 1 (2023)?
https://www.giant-bicycles.com/be/prope ... ced-1-2023
https://www.giant-bicycles.com/be/prope ... ced-1-2023
Wat ik begreep (&hoop ) is het verschil dat de pro een bovenste stuurlager heeft van 1 1/4” (ipv 1 1/8”).
Ik las dat er mensen zijn die hun niet-pro frame hebben omgebouwd met ‘alleen’ een ander lager en voorvork, dus qua maten zijn er vziw geen verschillen.
Verder zijn de pro-modellen vaak afgemonteerd met de iets duurdere Giant-onderdelen (zadel, stuurpen, stuur etc), waardoor ze iets lichter zijn.
Ik las dat er mensen zijn die hun niet-pro frame hebben omgebouwd met ‘alleen’ een ander lager en voorvork, dus qua maten zijn er vziw geen verschillen.
Verder zijn de pro-modellen vaak afgemonteerd met de iets duurdere Giant-onderdelen (zadel, stuurpen, stuur etc), waardoor ze iets lichter zijn.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
@fietsslak dat van die balhoofdbuis wist ik idd.
Maar het het gaat mij om het frame. De toevoeging "pro" lijkt me niet voor niks....... Toch ?
Maar het het gaat mij om het frame. De toevoeging "pro" lijkt me niet voor niks....... Toch ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Gelet op de geometrie is ie nogal racy.
Mensen zoals ik lang met lange benen passen sowieso niet hierop.
En wellicht is ie ook voor een gemiddelde bouw nog iets te racy.
Een fiets die nog verkocht moet worden zal alle spacers nog hebben. Omlaag kan altijd maar eenmaal de vorkbuis afgezaagd krijg je ‘m niet meer omhoog.
Mensen zoals ik lang met lange benen passen sowieso niet hierop.
En wellicht is ie ook voor een gemiddelde bouw nog iets te racy.
Een fiets die nog verkocht moet worden zal alle spacers nog hebben. Omlaag kan altijd maar eenmaal de vorkbuis afgezaagd krijg je ‘m niet meer omhoog.