Ja, je zal toch keuzes moeten maken.
Giant
Die wielset kan ook een factor zijn (uit mn hoofd 300 gram lichter en iets andere naaf op de pro).
FYI: ik heb zelf een niet-pro met eigen wielen, stuur en zadel. Upgrades die ik sowieso wilde maken, dus meerwaarde Pro was voor mij nihil.
Als ik nu zou moeten/mogen kiezen voor een standaard configuratie zou ik omwille van de gewichtsbesparing voor een Pro gaan.
Qua groep; de 105Di2 is erg mooi, maar mechanische Ultegra is ook nog steeds erg goed (mogelijk nog iets lichter dan de 105-groep).
Succes met de keuze!
FYI: ik heb zelf een niet-pro met eigen wielen, stuur en zadel. Upgrades die ik sowieso wilde maken, dus meerwaarde Pro was voor mij nihil.
Als ik nu zou moeten/mogen kiezen voor een standaard configuratie zou ik omwille van de gewichtsbesparing voor een Pro gaan.
Qua groep; de 105Di2 is erg mooi, maar mechanische Ultegra is ook nog steeds erg goed (mogelijk nog iets lichter dan de 105-groep).
Succes met de keuze!
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Door enige lompigheid (iets met boutjes en een slijptol) van mijn zijde ben ik nu verplicht mijn stuurpen te vervangen. Het lijkt mij het makkelijkste om deze gewoon door dezelfde te vervangen; de standard contact stem (Giant Contend SL1 Disc uit 2021). Of is er een beter alternatief?
Enig idee of ze die gewoonlijk op voorraad hebben bij een Giant Store en kunnen ze die daar ook ter plekke monteren?
Enig idee of ze die gewoonlijk op voorraad hebben bij een Giant Store en kunnen ze die daar ook ter plekke monteren?
-
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49
Kunnen de kabels bij overdrive 2 eventueel geheel binnendoor lopen?mouse schreef: ↑27 okt 2023 11:06 overdrive versus overdrive 2 bij een TCR:
is dit een merkbaar verschil? In sommige gevallen is dit volgens mij de enige factor van verschil tussen de TCR pro en de TCR... maar wel 500 euro prijsverschil...
https://www.giant-bicycles.com/be/compa ... 36-gc@3145
hoe bedoel je? via de stuurpen?misterengels schreef: ↑27 okt 2023 19:27Kunnen de kabels bij overdrive 2 eventueel geheel binnendoor lopen?mouse schreef: ↑27 okt 2023 11:06 overdrive versus overdrive 2 bij een TCR:
is dit een merkbaar verschil? In sommige gevallen is dit volgens mij de enige factor van verschil tussen de TCR pro en de TCR... maar wel 500 euro prijsverschil...
https://www.giant-bicycles.com/be/compa ... 36-gc@3145
Overdrive 2 (1 1/4") of niet bepaalt niet of kabels door 't stuur kunnen.misterengels schreef: ↑27 okt 2023 19:27Kunnen de kabels bij overdrive 2 eventueel geheel binnendoor lopen?mouse schreef: ↑27 okt 2023 11:06 overdrive versus overdrive 2 bij een TCR:
is dit een merkbaar verschil? In sommige gevallen is dit volgens mij de enige factor van verschil tussen de TCR pro en de TCR... maar wel 500 euro prijsverschil...
https://www.giant-bicycles.com/be/compa ... 36-gc@3145
Giant biedt zowel kabels door 't stuur op sommige Propels (Overdrive 2) als op Defy's (zonder Overdrive 2).
Ik merk verschil tussen mijn 2012 TCR SL (normale 1 1/8" vork en stuurpen) en een 2013 TCR SL / 2017 TCX (Overdrive2 1 1/4" vork en stuurpen); die laatste twee zijn stijver/stabieler (90kg).
-
- Forum-lid
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 22 okt 2023 18:24
Wat is de bandbreedte nu van de Giant TCR Advanced Pro disc 2 (2022)? Er staat 25c maar dan ook 28mm.
Hi,
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik vind de Propel Advanced een interessante optie. Heb het afgelopen jaar een Aeroad SLX gehad maar had helaas veel issues met mijn seatpost waardoor ik nu verder wil kijken.
Bij Canyon zit ik met mijn 178 cm en 84cm binnenbeenlengte precies tussen S en M. Heb toen voor een S gekozen. Bij de Propel ook op papier tussen twee maten in M en M/l. Wat zouden degene met ervaring op de Propel doen. Size up of Size down?
Prijstechnisch is de Propel die ik in dit draadje ben tegengekomen onverslaanbaar. Helemaal als ik kijk naar de meerprijs tov de Aeroad met Rival groep.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik vind de Propel Advanced een interessante optie. Heb het afgelopen jaar een Aeroad SLX gehad maar had helaas veel issues met mijn seatpost waardoor ik nu verder wil kijken.
Bij Canyon zit ik met mijn 178 cm en 84cm binnenbeenlengte precies tussen S en M. Heb toen voor een S gekozen. Bij de Propel ook op papier tussen twee maten in M en M/l. Wat zouden degene met ervaring op de Propel doen. Size up of Size down?
Prijstechnisch is de Propel die ik in dit draadje ben tegengekomen onverslaanbaar. Helemaal als ik kijk naar de meerprijs tov de Aeroad met Rival groep.
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27 nov 2016 08:19
Size down is eenvoudiger om de juiste houding te maken.
Het is een M geworden.
Nu nog GP5000 28mm (Skinwall) monteren en hopen op wat beter weer de komende tijd.
afbeeldinegn
Nu nog GP5000 28mm (Skinwall) monteren en hopen op wat beter weer de komende tijd.
afbeeldinegn