Giant
Dat is mooi breed voor die hoge wielen! Ik weet dat die SLR 36 ook breder zijn. Geen idee waarom de 42 serie dan wel smaller is. En ik heb verzuimd ze zelf op te meten. Maar volgens het WWW zijn ze 19,4mm intern geloof ik.
Ride bikes, not tanks!
Beetje vreemde lijst. Als ik kijk naar de Schwalbe One TLE dan is de 25C en 30C wel geschikt en de 28C niet.NuitKor schreef: ↑15 jan 2024 10:58 Er is ook erg veel keuze wat hookless compatible is, iig de banden die ik nog op voorraad heb (Schwalbe One en Pro One) zijn geschikt: https://www.giant-bicycles.com/nl/hookless-technology
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Waarschijnlijk hebben ze die banden niet getest, dus kunnen ze ook niet aangeven of de 28c goed is.vincent75 schreef: ↑15 jan 2024 14:02Beetje vreemde lijst. Als ik kijk naar de Schwalbe One TLE dan is de 25C en 30C wel geschikt en de 28C niet.NuitKor schreef: ↑15 jan 2024 10:58 Er is ook erg veel keuze wat hookless compatible is, iig de banden die ik nog op voorraad heb (Schwalbe One en Pro One) zijn geschikt: https://www.giant-bicycles.com/nl/hookless-technology
https://www.giant-bicycles.com/nl/hookless-technology
Gisteren de Di2 kabels getrokken maar dat blijft qua lengte toch gokken. Online niets gevonden over welke maat kabels ik nu moest hebben. Bike24 had kabels in OEM-verpakking voor een aanbiedingsprijs dus die maar genomen. 140cm voor achter en 75cm voor de voorderailleur. Maar dat bleek veel en veel te lang te zijn. Het was gewoon proppen in de zitbuis. Dus dat zit mij dan toch niet lekker ondanks dat het werkt en je er niets van ziet. Gelukkig had ik nog een 120cm kabel liggen en voor had eigenlijk 55cm genoeg geweest. Maar die maat kun je bijna nergens krijgen. Mantel had een 60cm op voorraad dus die maar besteld. Zojuist ontvangen en meteen gemonteerd. Ik zie geen verschil maar het voelt toch beter.
Dan de lengte van de stuurbuis. Huidige fiets meten, TCR meten. Een fikse drop van ongeveer 12cm. Dus ik zeg, dat is wel heel veel. De huidige fiets heeft een drop van ongeveer 10cm. Nu is ie nog jong en flexibel maar toch, eenmaal de zaag erin gezet dan kun je niet meer terug. Dus dan toch maar niet 'slammed' maar 7,5mm spacer er nog tussen. Eerst maar eens fietsen, desnoods met spacer aan de bovenkant. Er kan altijd nog een stukje af.
Helaas is de shifter vertraagd. Ik heb al een kabel van voor naar achter getrokken om de leiding te begeleiden. Dat moet dan maar tot morgen wachten.
Dan de lengte van de stuurbuis. Huidige fiets meten, TCR meten. Een fikse drop van ongeveer 12cm. Dus ik zeg, dat is wel heel veel. De huidige fiets heeft een drop van ongeveer 10cm. Nu is ie nog jong en flexibel maar toch, eenmaal de zaag erin gezet dan kun je niet meer terug. Dus dan toch maar niet 'slammed' maar 7,5mm spacer er nog tussen. Eerst maar eens fietsen, desnoods met spacer aan de bovenkant. Er kan altijd nog een stukje af.
Helaas is de shifter vertraagd. Ik heb al een kabel van voor naar achter getrokken om de leiding te begeleiden. Dat moet dan maar tot morgen wachten.
Ride bikes, not tanks!
Een vraag voor TCR eigenaren: in de TCR waarvan de plaatjes in de pagina hiervoor staan zitten FSA trapaslagers. Deze dus: https://shop.fullspeedahead.com/en/type ... exo-and-68 Nu heb ik vanavond de crank gemonteerd en er blijft speling op de as zitten. Als ik dan deze trapaslagers op Bike-components opzoek dan zie ik dat er voor Shimano cranks een aanvullende ring voor de non-drive side nodig is. En dat lijkt juist te zijn. Maar in de link van FSA zie ik deze ringen niet staan. Maar in de handleiding staat zelfs dat er aan beide kanten een ring tussen de crank en de trapaslagers moeten bij een 83mm trapas. Dus wie heeft ook deze trapas en kan bevestigen of er zo'n ring nodig is? Ik heb al zo'n ring besteld omdat ik de fiets volgend weekeinde klaar wil hebben. Maar een bevestiging zal voor mijn gemoedstoestand wel goed zijn. Dat ik zeg maar niet meer verder hoef te zoeken maar gewoon de levering nu moet afwachten.
Ride bikes, not tanks!
Dat zou kunnen al heb ik zelf nog nooit een PF setje gemonteerd. Ik heb er ook geen gereedschap voor. Dus een (rubber) ring bestellen is gewoon het makkelijkste. Ik heb nu een ring van zowel Shimano als van FSA besteld en dan kijk ik wel welke het beste past.
Het begint in ieder geval weer op een fiets te lijken. De remleiding door het frame trekken was een makkie. En dat rotstukkie foam dat Giant om de leiding heeft gedaan maar vervangen voor eentje die van voor tot achter door het frame loopt. We willen geen gerammel
Komend weekeinde de stuurbuis inkorten en de remmen aansluiten en ontluchten. Dan wachten op de rubber ring zodat ik dan de aandrijving kan afstellen.
Het begint in ieder geval weer op een fiets te lijken. De remleiding door het frame trekken was een makkie. En dat rotstukkie foam dat Giant om de leiding heeft gedaan maar vervangen voor eentje die van voor tot achter door het frame loopt. We willen geen gerammel
Komend weekeinde de stuurbuis inkorten en de remmen aansluiten en ontluchten. Dan wachten op de rubber ring zodat ik dan de aandrijving kan afstellen.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wordt mooi!
Less is bore
Dank! Mijn zoon wilde ook niet anders. Hij had zijn oog al een tijdje op een TCR laten vallen. Ik zeg nog: voor bijna hetzelfde geld is er ook al een versie met 105Di2. Waarom niet meteen die nemen? Maar hij wilde per se deze kleur. Duidelijk dus.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 22 okt 2023 18:24
Ik heb exact hetzelfde kleur en ben er zo blij mee! Elke cent waard!! Echt een topfiets die
Heb een vraagje. Ik zie je dat je de Schwalbe Pro One TLE banden hebt gemonteerd? Welk formaat is dit? Ik heb momenteel nog de stock Giant banden van 25cc (28mm) maar zou toch voor 30mm willen gaan. Al heb ik het gevoel dat de overgang van band naar wiel niet meer zo smooth zal zijn. Nu loopt die echt mooi
Heb een vraagje. Ik zie je dat je de Schwalbe Pro One TLE banden hebt gemonteerd? Welk formaat is dit? Ik heb momenteel nog de stock Giant banden van 25cc (28mm) maar zou toch voor 30mm willen gaan. Al heb ik het gevoel dat de overgang van band naar wiel niet meer zo smooth zal zijn. Nu loopt die echt mooi