Alles over vakanties op én met de fiets

Must do's in Oostenrijk (Innsbruck)

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 jul 2015 15:41

Als je dan toch gaat rijden .., Arlberg pas, dan rechts richting Lech, en in Lech links een dal in dat vervolgens links aanhouden (dus in weze weer terug gaand).. dat is een schitterend dal. klimmend niet per se hoog of moeilijk, maar wel verlaten, rustig en mooi. (tot aan een stuwmeertje aldaar).

De Kaunentahler gletsjer is ook mooi, want heel lang en heel hoog. Vorig jaar helaas in de regen beklommen, dus geen uitzicht, maar volgens de ansichtkaarten schijnt dat echt schitterend te zijn.

De andere kant op, richting Zell am See/Bruck. De Grossclockner Hoghalpstrasse (wel vroeg aan beginnen ivm veel verkeer over de pas later op de dag). Wellicht dat familie kan volgen in de auto, en dan even doortrekken tot aan het toeristencentrum bij de Gletsjer. De klim echt een superaanrader. En bij de Gletsjer is het ook erg mooi!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 08 jul 2015 19:01

53x11 schreef:Over 3 weken ben ik op vakantie in Oostenrijk, vlakbij Innsbruck (camping Natterer See om precies te zijn). Uiteraard gaat het fietsje mee.
Omdat ik net terug ben van een week transAlp (en een half jaar hard trainen daar aan voorafgaand :-) ) heb ik de familie beloofd om geen al te lange tochten te gaan maken. Maar ik wil natuurlijk wel een paar mooie klimmen op knallen om de dan (hopelijk) aanwezige topvorm ten gelde te maken ;-)
Tips anyone?
Is het niet handiger om een Transalp-verslagje te schrijven i.p.v. je deelname zo links en rechts te droppen? ;)

Het genoemde heen-en-weertje over de Großglockner naar de Franz Joseph Höhe is inderdaad een aanrader. Mooi compact ritje...

Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 jul 2015 10:07

buzz schreef:Is het niet handiger om een Transalp-verslagje te schrijven i.p.v. je deelname zo links en rechts te droppen? ;)
Haha, wie weet doe ik dat nog wel eens.
Korte versie: het was mooi, loodzwaar en waanzinnig goed georganiseerd. Iets meer dan 33 uur op de fiets gezeten, 900 km, 20000 hm. Supervet om een weekje wielerprof te spelen.

Jij ook dank voor je tip uiteraard. Ik ga me zo te zien niet vervelen (een goed teken, aangezien ik op vakantieadressen altijd acuut ADHD krijg :mrgreen: )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 jul 2015 06:16

53x11 schreef:
buzz schreef:Is het niet handiger om een Transalp-verslagje te schrijven i.p.v. je deelname zo links en rechts te droppen? ;)
Haha, wie weet doe ik dat nog wel eens.
Korte versie: het was mooi, loodzwaar en waanzinnig goed georganiseerd. Iets meer dan 33 uur op de fiets gezeten, 900 km, 20000 hm. Supervet om een weekje wielerprof te spelen.

Jij ook dank voor je tip uiteraard. Ik ga me zo te zien niet vervelen (een goed teken, aangezien ik op vakantieadressen altijd acuut ADHD krijg :mrgreen: )
ben ik ook wel benieuwd naar, kom maar op je met je hele verhaal ;) (ADHD of niet)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 mei 2016 20:54

ik zit in juli 6 dagen in Steinach am Brenner, nabij Innsbruck dus ook https://www.google.nl/maps/place/6150+S ... 11.4714428,
ga bij jou wel even strava-lurken @53x11, nog meer mensen die daar ritjes geregistreerd hebben op strava?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 mei 2016 21:29

Je volgt mee op strava toch? Ff terug scrollen naar juli vorig jaar ;-)
Kuhtai zeker doen, vooral die onverwachte km 16% is leuk...

Daar in de bergen lopen is overigens minstens zo leuk als fietsen!
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 mei 2016 21:31

53x11 schreef:Je volgt mee op strava toch? Ff terug scrollen naar juli vorig jaar ;-)
Kuhtai zeker doen, vooral die onverwachte km 16% is leuk...

Daar in de bergen lopen is overigens minstens zo leuk als fietsen!
zeker: zoals ik zei, heb al even gestrava-lurkt ;)
ga zeker ook lopen inderdaad!

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 12 mei 2016 17:33

Leuk topic ga ik even volgen, volgens mij zitten we er ongeveer in dezelfde week. Ik zit van 25 juli tot 04 augustus in Ötztal-Bahnhof. Ben van plan Kuhtai, Timmeltsjoch vanuit Sölden en Rettenbachferner te rijden.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 mei 2016 19:16

53x11 schreef:Daar in de bergen lopen is overigens minstens zo leuk als fietsen!
+1

Een keer tijdens een huttentocht de ORM gekruist.

Het barst overigens in Oostenrijk van de doodlopende wegen die de moeite zijn. Naar een berghut, stuwmeer etc. Doorgaans -zeker als je vroeg gaat - lekker rustig.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 mei 2016 20:32

Dat klopt. Het merendeel van de klimmetjes die ik daar gedaan heb liepen dood. Aanraders waren oa Axamer Lizum, mooi lopende klim, voor een groot deel door het bos. Bovenop een gigantische (ski-)parkeerplaats, maar vanaf daar gaat ook een kabelbaan omhoog met hele mooie wandelingen vanaf het eindstation. Zoek je uitdaging, dan kun je de Nockspitze beklimmen. Met eentje van 5 die zelf moest lopen en eentje van 2 in de rugzak was dat net iets teveel van het goede voor de fam. 53x11

Zoek je een fietsuitdaging, dan is Maria Waldrast een leuke. Mooie, rustige weg in natuurgebied. Komt bijna niet onder de 10-11%. Als je vanaf de hoofdweg meteen rechts erheen fietst, onder de snelweg door (ipv een klein stukje verder doorfietsen naar waar de hoofdweg begint), dan krijg je als bonus een extra stijl stukkie met percentages richting de 25%. AU!
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 12 mei 2016 21:01

ja, had je wandelingen ook al gezien op strava, leuk!
@richard-W: ik van 14-20 juli

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 31 mei 2016 12:59

Moet je op de beklimmingen waar tolpoorten staan ook betalen als je met de fiets omhoog wil? Of verschilt dit per weg.

Plaats reactie