Must do's in Oostenrijk (Innsbruck)
Tol is alleen voor auto's. Ik heb tenminste nog nooit meegemaakt dat fietsers ook tol moeten betalen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Eind van deze week ga ik naar dezelfde camping als 53x11. Diverse fietsroutes zijn gekopieerd op de Garmin. Afgelopen week nog even dat 25% stukje richting Maria Waldrast erin geplakt. Hopelijk werkt het weer een beetje mee en kan ik de nodige fietskilometers maken naast alle bezigheden met vrouw en zoon. Maar ook wandelen in de bergen vind ik prachtig. Wellicht doe ik 14 aug mee aan de Bergkaiser, een korte race vanuit Innsbruck naar Kühtai. Niet helemaal mijn ding zo'n krachtsexplosie, maar toch leuk. Laat maar komen die vakantie. Zin in.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Ik zat er dus vorige week (in Steinach am Brenner), die Maria Waldrast ook bedwongen (zoals 53x11 zegt: it's a bitch).
Zeker de Kühtai doen, (zit trouwens inderdaad ook een heftig stukje in), echt schitterend (en kijk uit voor overstekende koeien nabij de top )
die klim (Maria) is trouwens leuk te combineren door vanaf Matrei am Brenner richting Navis te fietsen (je kunt heen dan de 'Unterweg' nemen en terug de 'Oberweg' of vise versa
ik reed trouwens met de auto via ST Jodok am brenner richting Vals/Innervalt. Geen tijd om toen nog te wandelen maar aan het einde starten volgens mij een paar hele mooie wandelingen en het is daar werkelijk schitterend:
(foto is hier genomen
Zeker de Kühtai doen, (zit trouwens inderdaad ook een heftig stukje in), echt schitterend (en kijk uit voor overstekende koeien nabij de top )
die klim (Maria) is trouwens leuk te combineren door vanaf Matrei am Brenner richting Navis te fietsen (je kunt heen dan de 'Unterweg' nemen en terug de 'Oberweg' of vise versa
ik reed trouwens met de auto via ST Jodok am brenner richting Vals/Innervalt. Geen tijd om toen nog te wandelen maar aan het einde starten volgens mij een paar hele mooie wandelingen en het is daar werkelijk schitterend:
(foto is hier genomen
Omgeving Maria Waldrast heb ik zowel met de fiets als met de bergschoenen (al of niet met steigijzers) uitgekamt. Vind dit voor actieve vakanties in Oostenrijk een prachtige gebied. Wel wat bandjes, kransjes en schoenen daar versleten!
Tikje naar het westen is de klim naar het stuwmeer ook geweldig! Volgens mij kan je tegenwoordig tot het eind van het meer fietsen!
Tikje naar het westen is de klim naar het stuwmeer ook geweldig! Volgens mij kan je tegenwoordig tot het eind van het meer fietsen!
Dank heren voor de tips. Welk stuwmeer bedoel je GG?
De Zillerstrabe van Mayerhofen naar het zuid westen. Klim van 25km en kom je bij een groot stuwmeer.
Prachtig daar. Probeer juli en eerste weken van augustus te vermijden!
Overigens wie daar is en enige ervaring heeft met bergwandelen: De Berliner Hohenweg (of een deel) is een dikke aanrader.
Prachtig daar. Probeer juli en eerste weken van augustus te vermijden!
Overigens wie daar is en enige ervaring heeft met bergwandelen: De Berliner Hohenweg (of een deel) is een dikke aanrader.
Wel grappig, die 'strabe': dat krijg je met internationale toetsenborden hé...
Leerrijk filmpje hierover: https://www.youtube.com/watch?v=CMtPFuz41qo
(vanaf minuut 01'.00")
Maar goed, dat terzijde. Iets meer ter zake: Stubaital is ook een aanrader (niet erg zwaar, wel heel mooi)!
Leerrijk filmpje hierover: https://www.youtube.com/watch?v=CMtPFuz41qo
(vanaf minuut 01'.00")
Maar goed, dat terzijde. Iets meer ter zake: Stubaital is ook een aanrader (niet erg zwaar, wel heel mooi)!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Nou de kop is eraf en waarschijnlijk gaat het niet erger worden. De Kühtai vanuit Haiming via de Sattele (aka Silzer Sattel). Wat een beestenklim is dat zeg, zelden zo langdurig achter elkaar gekeken naar de cijfertjes 12 en 13%. En het was ook nog eens een graad of 30. Maar goed nu ga ik me maar weer vermaken met echte vakantiebezigheden.... Wordt vervolgd.
https://www.strava.com/activities/658592662
Die heb ik ook gereden 3 dagen geleden. Ben je ook door gefietst naar het stuwmeer bij kuhtai? Ik zit in haiming op de camping dus begon met koude benen aan de klim niet lekker.Herman_N schreef:Nou de kop is eraf en waarschijnlijk gaat het niet erger worden. De Kühtai vanuit Haiming via de Sattele (aka Silzer Sattel). Wat een beestenklim is dat zeg, zelden zo langdurig achter elkaar gekeken naar de cijfertjes 12 en 13%. En het was ook nog eens een graad of 30. Maar goed nu ga ik me maar weer vermaken met echte vakantiebezigheden.... Wordt vervolgd.
Wel aan gedacht om daar naar toe te rijden, maar het was mooi weer en vakantie. Het ligbed en het zonnetje trokken me meer dan nog een stuk fietsen.
Richard-w, zit je er nog? Gisteren ben ik met vrouwen zoon naar het Finstertal stuwmeer gelopen. Prachtig daar. Was ook erg mooi weer. Vandaag weer even de fiets gepakt en naar het Halltal gereden. Wat een waanzin is dit, maar wel mooie waanzin Een stuk met een max van 32% en dat is zeker niet overdreven. Vooraf wist ik niet wat me te wachten stond. Is die 32% een klein stukje waar je even doorheen moet rammen? Helaas helaas, het waren enkele honderden meters. Een wielrenner voor me gaf er gelijk de brui aan toen hij die muur zag. Die keerde om voordat hij er goed en wel aan begonnen was. Zelf ben ik boven gekomen maar vraag niet hoe. Moest wel even stoppen tijdens dat +30% stukje maar met de nodige acrobatiek lukte het me om weer verder te rijden. Verder viel het wel mee, er zaten genoeg stukken van 13% in waarop je lekker bij kon komen. Heb gemerkt dat je met 4-5 km/u nog heel goed door kunt rijden zonder om te vallen. Wat een monster, maar wel leuk om eens te doen. Hoewel ik me erg goed kan voorstellen dat hele volksstammen mij voor gek verklaren. Afdalen heel rustig aan gedaan. Af en toe gestopt om de velgen af te laten koelen. Weet niet of dat echt nodig was, maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dan heb ik ook deze aanrader nog wel voor je: https://www.strava.com/segments/1621777?filter=overall
Mooie brede weg, vrachtwagens mogen er niet komen (te steil ) en je hebt voldoende tijd om jezelf af te vragen waarom je niet aan het zwembad ligt en wat hier nu leuk aan is.
Mooie brede weg, vrachtwagens mogen er niet komen (te steil ) en je hebt voldoende tijd om jezelf af te vragen waarom je niet aan het zwembad ligt en wat hier nu leuk aan is.