Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Toscane - Strade Bianche, hoogtemeters en fiorentina

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 09 mei 2012 08:43

ziet er weer gezellig uit.
Alleen het stukje vlees zou ik voor passen.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 09 mei 2012 08:48

Gaaf topic! Blijf maar komen met die foto's en verslagen. Toscane staat hier op 1 op de verlanglijst voor een vakantie, komt er dit jaar niet meer van, maar volgend jaar willen we er zeker een week of drie naar toe. Weten alleen nog niet waar toe, maar heb al genoeg 'to do's 'gezien in dit topic.

Mijn zwager+ vriendin gaan er binnenkort ook naar toe, zal eens vragen waar precies want Siena lijkt me wel een aanrader voor ze en hij houdt ook wel van een stukje vlees ;-)
~live fast, die young ~

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 mei 2012 10:16

girlinred schreef:Toscane staat hier op 1 op de verlanglijst voor een vakantie, komt er dit jaar niet meer van, maar volgend jaar willen we er zeker een week of drie naar toe. Weten alleen nog niet waar toe,
Als je een combivakantie wil tussen fietsen EN cultuur is een plek tussen Firenze en Siena verreweg het handigste. Bedenk dat er in Toscane relatief weinig snelwegen zijn en als je je met de auto wilt verplaatsen schiet dat niet op. Dus de steden die je wilt bezoeken moeten toch een beetje in de buurt zijn waar je logeert.
Daarnaast is de omgeving Firenze en Siena uistekend om te fietsen en ieder bergijpt na een paar dagen waarom die Toscanen het zo goed doen in klassiekers als LBL en de WP :mrgreen:

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 09 mei 2012 10:45

Gastheerg schreef:
girlinred schreef:Toscane staat hier op 1 op de verlanglijst voor een vakantie, komt er dit jaar niet meer van, maar volgend jaar willen we er zeker een week of drie naar toe. Weten alleen nog niet waar toe,
Als je een combivakantie wil tussen fietsen EN cultuur is een plek tussen Firenze en Siena verreweg het handigste. Bedenk dat er in Toscane relatief weinig snelwegen zijn en als je je met de auto wilt verplaatsen schiet dat niet op. Dus de steden die je wilt bezoeken moeten toch een beetje in de buurt zijn waar je logeert.
Daarnaast is de omgeving Firenze en Siena uistekend om te fietsen en ieder bergijpt na een paar dagen waarom die Toscanen het zo goed doen in klassiekers als LBL en de WP :mrgreen:
Combi van omgeving Lucca-> fietsen en wat meer bergen in de buurt en daarna zuidelijker afzakken is ook nog een optie. Dagje naar Pisa en bvb Siena. Van grote drukke steden hoeven we er maar een paar in een vakantie te hebben dan zijn we het wel zat. Kleine oude steden daarentegen vind ik wel erg leuk. verder mooie omgeving, rust om ons heen en lekker eten en dan is de vakantie wel geslaagd 8-)

Je zou toch bijna emigreren....
~live fast, die young ~

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 mei 2012 10:55

Als je zorgt dat je een beetje (15min) in de buurt van de snelweg zit kan je met de auto vrij snel naar andere pleken om te fietsen zoals ik dat passenrondje (zie eerder in dit topic) heb gedaan.

Twee jaar terug echter met Ingmar( Bottechia) van Radda naar ??????? om twee passen op de grens van Toscana en Emila Romagna te gaan fietsen. De rit met de auto erheen was echter over gewone wegen en dat schiet geen zak op. Handig om VOORAF een beetje programma te bepalen EN daar je logeerlocatie op af te stemmen.
Hoe dan ook er zijn onwaarschijnlijk veel rondjes van 100km en 2000hm uit te zetten. Dat soort rondjes hoef je niet vroeg op (dan blijft het vakantie), halverweg een bordje pasta en na afloop een terrasje :mrgreen:

Lucca schijnt ook prachtig te zijn. Nog niet geweest staat wel op de "do before you die" lijst :D

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 09 mei 2012 12:25

Gastheerg schreef:Als je zorgt dat je een beetje (15min) in de buurt van de snelweg zit kan je met de auto vrij snel naar andere pleken om te fietsen zoals ik dat passenrondje (zie eerder in dit topic) heb gedaan.

Twee jaar terug echter met Ingmar( Bottechia) van Radda naar ??????? om twee passen op de grens van Toscana en Emila Romagna te gaan fietsen. De rit met de auto erheen was echter over gewone wegen en dat schiet geen zak op. Handig om VOORAF een beetje programma te bepalen EN daar je logeerlocatie op af te stemmen.
Hoe dan ook er zijn onwaarschijnlijk veel rondjes van 100km en 2000hm uit te zetten. Dat soort rondjes hoef je niet vroeg op (dan blijft het vakantie), halverweg een bordje pasta en na afloop een terrasje :mrgreen:

Lucca schijnt ook prachtig te zijn. Nog niet geweest staat wel op de "do before you die" lijst :D
Wij hebben er al naar zitten kijken, genoeg te fietsen vanuit Lucca volgens cyclingcols en plaatsje zelf ziet er ook erg leuk, maar best toeristisch, uit.

Of gewoon mijn schoonouders een weekje meenemen, die met de auto achter ons aan en wij van hotel naar hotel fietsen, nu nog kijken hoe dit als een wereldplan voor te stellen ;) . Mogen ze daarna weer naar huis :mrgreen:
~live fast, die young ~

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 mei 2012 12:31

girlinred schreef:Of gewoon mijn schoonouders een weekje meenemen, die met de auto achter ons aan en wij van hotel naar hotel fietsen, nu nog kijken hoe dit als een wereldplan voor te stellen ;) . Mogen ze daarna weer naar huis :mrgreen:
Heb ik eens twee keer gedaan met een camper. 1 keer 2 weken en een keer 3 weken. Kan je echt lekker veel verschillende cols in een vakantie rijden :mrgreen:

Even een boterham en dan doe ik vanmiddag nog een aflevering :D

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 09 mei 2012 13:08

Gastheerg schreef:
Even een boterham en dan doe ik vanmiddag nog een aflevering :D
Doe maar veel foto's ziet er beter uit dan hier buiten.... Over eten gesproken, van onderstaande heb ik nog een recept dat ik misschien maar eens uit moet proberen

Afbeelding
~live fast, die young ~

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 mei 2012 13:32

Panforte is een specialiteit uit Siena. Is zelf prima te maken. Een recept van een variant heb ik op m'n blog beschreven
http://gastheerg.blogspot.com/2010/10/panforte.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid

dario 09 mei 2012 13:36

girlinred schreef:Wij hebben er al naar zitten kijken, genoeg te fietsen vanuit Lucca volgens cyclingcols en plaatsje zelf ziet er ook erg leuk, maar best toeristisch, uit.
Tja, wat had je gedacht? Prachtige stad, absoluut, maar noem mij eens één prachtige Toscaanse stad die niét toeristisch is? (vergeleken met pakweg Firenze of San Gimignano valt Lucca overigens nog redelijk mee, als je niet in het hoogseizoen gaat)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 09 mei 2012 13:39

dario schreef:
girlinred schreef:Wij hebben er al naar zitten kijken, genoeg te fietsen vanuit Lucca volgens cyclingcols en plaatsje zelf ziet er ook erg leuk, maar best toeristisch, uit.
Tja, wat had je gedacht? Prachtige stad, absoluut, maar noem mij eens één prachtige Toscaanse stad die niét toeristisch is? (vergeleken met pakweg Firenze of San Gimignano valt Lucca overigens nog redelijk mee, als je niet in het hoogseizoen gaat)
Geen idee, ik zeg toch dat ik er nog nooit geweest ben ;) .

@gastheerg: leuke voor de volgende keer dat we visite krijgen, eerst maar een bezoekje aan duitsland brengen om goedkoop een lading noten in te slaan
~live fast, die young ~

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 mei 2012 13:47

DAG 7
Luieren, luieren en nog eens luieren. Het is echter een onderdeel waar ik erg slecht in ben. Dus na de lunch (pasta pesto) ben ik toch nog maar even op de fiets gestapt. Geen grootste onderneming maar gewoon een egoboost dat ik deze week lekker aan het klimmen was.
Dus een rondje van 50 kilometer maar wel met dik 1000 hoogtemeters. Zaten precies 3 vlakke kilometers in het rondje :shock:
Daarna nog een uurtje met vrouwlief aan het zwembad. Met een lekker ijsje 8-)

Tip om hier te fietsen blijft toch dat je de kleinste wegen moet nemen. Natuurlijk is het dan regelmatig 15% (of 20) maar als een oude en zware man als ik het kan dan moet je dat nooit uit de weg gaan. Juist die kleine weggetjes tussen de wijngaarden zijn prachtig om te fietsen.
In dit rondje ook een paar strade bianche die niet in L’Eroica zitten maar het daar niet slecht zouden doen.
S’avonds BBQ hoewel ik dat altijd zonde vind maar in een democratisch gezin doe je ook wel iets wat niet in je top 10 staat. BBQ vind ik zo zonde als je weet hoe goed je in Italië kan eten :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie