Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kraak, lijkt uit krank te komen

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 12 jun 2015 10:50

eindelijk een goede fietsenmaker gevonden die er ook wat tijd voor over had om mijn fiets degelijk na te kijken ( volgt ook regelmatig bijscholing voor campagnolo).
Nu wat scheelde er aan mijn fiets:
1) omdat er maar geen oplossing kwam voor het gekraak van mijn fiets wou ik de kettingbladen vooraan laten vervangen. Resultaat: de stronglight kettingbladen pasten niet en de vorige "fietsenmaker" ( die blijkbaar niet wist dat er een speciale bout is qua vorm) heeft de oorspronkelijke campakettingbladen slecht gemonteerd waardoor de trapaslagers kapot zouden gegaan zijn https://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q= ... 4036213251 ;
2) deze zijn vervangen en de bouten van de kettingbladen correct geplaatst;
3) hoewel ik de vorige 3 "fietsenmakers" er op gewezen had dat het gekraak achteraan
van de derailleur kon voortkomen uit een iets uit balans geraakte derailleur pad-
haak" of de kader zelf ( door rijden op de rollen?) heeft dit geen enkele van de 3
onderzocht;
4) de laatste fietsen maker merkte dit direct zelf op;
5) op het shamalwiel zat speling, de vorige fietsenmaker merkte dit op en ging de
rollagers vervangen wat niet gebeurd is en ook niet nodig was. Het euvel werd toen
ook niet verholpen;
6) de huidige fietsenmaker heeft alles perfect hersteld en fiets rijdt prima nu;
Moet ik dus een jaar met krakende fiets (campa chorus )rijden omdat mijn fietsenmaker waar ik al mijn materiaal ( behalve kader) zowat gekocht heb + nog 2 damasfietsen geen tijd wou maken om mijn fiets degelijk te repareren maar liever oude fietsen maakt van mensen en kinderen die hij nog nooit een fiets verkocht heeft! :cry: "lul".
Soit, 'k heb de laatste fietsenmaker "beloond" met mijn deze winter aangekochte kader van een splinternieuwe chorusgroep te laten voorzien en een zonda-achterwiel nog aangekocht ook ( bij het vorige was de velg gescheurd).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

marcus1981
Forum-lid

marcus1981 12 jun 2015 16:55

aj.. klinkt wel matig van je oude FM. Het is op zich makkelijk na te zoeken welke kettingbladbouten je moet hebben.
Die zijn altijd lastig te verkrijgen (want campa), en helemaal niet compatibel met elkaar.

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 06 mar 2017 23:50

Zo eindelijk is het gevonden, Toegang in frame voor bracket was uitgelubberd. Niet te repareren toen ze zeiden dat het geen garantie periode meer was, schrok ik even. Gelukkig had ik de garantie verlengd met een jaar. Krijg nu een pinarello GAN volgende week.

Plaats reactie