En ENVE en Lightweight dan?kuiper schreef: Al wil je een merk die zelf velgen produceert kan je alleen over Bontrager, Corima, Reynolds en Zipp praten.
Kuiper Trading
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Campa?
kuiper schreef:Die van Nicholas zijn inderdaad hetzelfde, zei hebben alleen de FCC50 (denk inmiddels ook al enige tijd uitverkocht).
Graag licht ik tot slot toe dat de reactie van Jarno V20 niet helemaal klopt.
Veel merken gebruiken een velg uit een open mal (ook het merk zoals door hem genoemd), die toegankelijk is voor ieder merk.
Daarbij word vaak een eigen ontwerp voor de naaf gemaakt om het wiel "unieker" te maken.
Al wil je een merk die zelf velgen produceert kan je alleen over Bontrager, Corima, Reynolds en Zipp praten.
Tot slot: De Kuiper wielen inmiddels al meer dan 5 jaar op de markt.
Ik dacht dat Bontrager gewoon bij HED gemaakt werd
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40269
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En mavic full carbon?
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 aug 2012 21:06
Iemand ervaring met Kuiper carbon wielen en dan met name de clincher uitvoering FCC50?
Wat vindt je er van?
Wat vindt je er van?
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27
Ik rij er ongeveer 1.5 jaar mee. Weeg tussen de 88 en 90kg, afhankelijk van het seizoen en val een of twee keer per jaar door slippen. wielen vingen klap goed op voorzover dat nodig was bij de slipval. Spaakspanning altijd goed gebleven en kaarsrechte velgen. Wat misschien beter zou kunnen (maar dat is niet specifiek voor de FCC50) is uitbalancering. Als je de wielen los heel hard laat spinnen geeft het een beetje een slingergevoel (hoog, laag), maar ze blijven echt kaarsrecht messcherp. Ze rijden zeer comfortabel en zeker met de continental gp4000s. Mijn cosmic carbon SLs (alu+carbonvelgkap) zijn beter uitgebalanceerd maar die zijn dus zwaarder en niet full carbon maar wel in ongeveer zelfde prijsklasse. De FCC50 blijken dus erg betrouwbaar en ik rij niet bepaald als een oud wijf. Een nadeel was dat ik een keer het aluminium freewheel (shimano) moest vervangen na ongeveer 1 jaar (7,800 km) omdat de stalen tandwielkransjes behoorlijk in het freewheel waren ingesleten. Nieuw gekocht bij KT en eenvoudig te monteren (15 min. klusje). Oorzaak zou ook kunnen zijn dat ik het achtertandwiel onvoldoende vastgeschroeft had op het freewheel, dus ik moet nog 6 maanden afwachten of deze slijtage normaal is bij de nieuwe die zeker nu goed verbonden is met het achtertandwiel. Ja, en natuurlijk het bekende probleem van swisstop geel of reynoldsblauw remafzettingen, maar dat geldt voor alle carbon velgen. Inderdaad aceton or stickerverwijderer helpt wel maar lukt me niet volledig. De gouden tip heb ik nog niet gezien mbt snel en efffectief verwijderen. Dat zouden die carbonwielenfabrieken toch eigenlijk moeten aangeven en produceren, en verwijderaar ervoor verkopen, welke producent pakt dit op?s-worksmtb schreef:Iemand ervaring met Kuiper carbon wielen en dan met name de clincher uitvoering FCC50?
Wat vindt je er van?
Ik ben net aan het kijken naar de FCC50's voor mijn eventueel nieuwe Canyon, en ik ben wel enthausiast geworden omdat het juist geheel zwarte wielen zijn en de prijs echt goed is ten opzichte van de "merken".
Even een vraag, bij de Canyon worden Mavic Ksyrium elite geleverd, iemand een idee wat de beste aanpak is om met 2 sets wielen te fietsen? 2e casette erbij kopen? of hoe doe je dat....
Thanks!
@Chris: verzending naar Spanje is ook mogelijk?
Even een vraag, bij de Canyon worden Mavic Ksyrium elite geleverd, iemand een idee wat de beste aanpak is om met 2 sets wielen te fietsen? 2e casette erbij kopen? of hoe doe je dat....
Thanks!
@Chris: verzending naar Spanje is ook mogelijk?