Kuiper Trading
Mindere ervaring achter de rug met Kuiper toch wel.
Vorig jaar kocht ik een ACC50 setje. Over die wielen zelf kan ik niet veel verkeerd zeggen, aerodynamisch niet de beste maar wel een goede set stijve wielen die hun werk doen.
Na verloop van tijd kreeg ik echter last van een tikkende bijgeluiden uit het achterwiel.
Contact opgenomen met Chris, echter bood dit geen oplossing. Dan maar het wiel terug gestuurd naar Chris zelf. Enkele weken gingen voorbij zonder enige update, verscheidene mails gestuurd zonder veel antwoord. Na een kleine 2 maanden en aandringen via mail en telefoon kreeg ik uiteindelijk te horen dat het wiel gemaakt was. Het probleem zat hem ter hoogte van de nippels, met voldoende invetten verdwijnt het geluid.
Redelijk verbijsterd dat ik hiervoor meer dan 2 maanden heb moeten wachten.
Wat mij vooral enorm stoorde was de totaal niet transparante communicatie.
Allemaal goed, ik was al blij dat ik het wiel eindelijk terug had.
Echter 2 weken na de bevestigende mail nog steeds geen wiel ontvangen, opnieuw verschillende mails later uiteindelijk een antwoord gekregen. De verzending was blijkbaar niet doorgegaan waardoor ik nog niets ontvangen had.
Ik begon het nu wel al stilaan op de zenuwen te krijgen maar eindelijk had ik mijn wiel terug. Echter zonder velglint en snelspanner, met een vuile cassette en een smurrie van vet vlekken over het wiel. Dit vond ik absoluut niet kunnen om een wiel op deze manier terug te krijgen.
Ik heb hierover zeer openlijk gecommuniceerd met Chris (en hij mag dit ook gerust hier op het forum nog eens meelezen) waarbij hij toegaf dat dit allemaal veel te lang geduurd heeft. Mede doordat hij nu een groot deel uitbesteed, waarop hij inmiddels wel zou terugkomen. De snelspanner en velglint waren vergeten omdat het wiel te lang aan de kant had gestaan en de vet vlekken waren ten gevolge van het invetten van de nippels, waarbij nog wat olie was uitgelopen op de velg. Nuja..
De snelspanner en velglint zijn nu eindelijk ook onderweg, weeral na enkele weken aandringen en een volgens Chris verloren gegaan pakketje. Iets wat ik niet kan bevestigen want ik ontving nooit een verzendbewijs hiervoor.
Voor mij was dit een zeer teleurstellende ervaring. In de eerste plaats koos ik de Kuiper wielen omwille van de uitstekende service na verkoop. Ik kan dit helaas zelf niet bijtreden. Ik wou toch even deze ervaring met jullie delen.
Vorig jaar kocht ik een ACC50 setje. Over die wielen zelf kan ik niet veel verkeerd zeggen, aerodynamisch niet de beste maar wel een goede set stijve wielen die hun werk doen.
Na verloop van tijd kreeg ik echter last van een tikkende bijgeluiden uit het achterwiel.
Contact opgenomen met Chris, echter bood dit geen oplossing. Dan maar het wiel terug gestuurd naar Chris zelf. Enkele weken gingen voorbij zonder enige update, verscheidene mails gestuurd zonder veel antwoord. Na een kleine 2 maanden en aandringen via mail en telefoon kreeg ik uiteindelijk te horen dat het wiel gemaakt was. Het probleem zat hem ter hoogte van de nippels, met voldoende invetten verdwijnt het geluid.
Redelijk verbijsterd dat ik hiervoor meer dan 2 maanden heb moeten wachten.
Wat mij vooral enorm stoorde was de totaal niet transparante communicatie.
Allemaal goed, ik was al blij dat ik het wiel eindelijk terug had.
Echter 2 weken na de bevestigende mail nog steeds geen wiel ontvangen, opnieuw verschillende mails later uiteindelijk een antwoord gekregen. De verzending was blijkbaar niet doorgegaan waardoor ik nog niets ontvangen had.
Ik begon het nu wel al stilaan op de zenuwen te krijgen maar eindelijk had ik mijn wiel terug. Echter zonder velglint en snelspanner, met een vuile cassette en een smurrie van vet vlekken over het wiel. Dit vond ik absoluut niet kunnen om een wiel op deze manier terug te krijgen.
Ik heb hierover zeer openlijk gecommuniceerd met Chris (en hij mag dit ook gerust hier op het forum nog eens meelezen) waarbij hij toegaf dat dit allemaal veel te lang geduurd heeft. Mede doordat hij nu een groot deel uitbesteed, waarop hij inmiddels wel zou terugkomen. De snelspanner en velglint waren vergeten omdat het wiel te lang aan de kant had gestaan en de vet vlekken waren ten gevolge van het invetten van de nippels, waarbij nog wat olie was uitgelopen op de velg. Nuja..
De snelspanner en velglint zijn nu eindelijk ook onderweg, weeral na enkele weken aandringen en een volgens Chris verloren gegaan pakketje. Iets wat ik niet kan bevestigen want ik ontving nooit een verzendbewijs hiervoor.
Voor mij was dit een zeer teleurstellende ervaring. In de eerste plaats koos ik de Kuiper wielen omwille van de uitstekende service na verkoop. Ik kan dit helaas zelf niet bijtreden. Ik wou toch even deze ervaring met jullie delen.
Beste Joren,
Bedankt voor je bericht.
Het probleem betreft het tikkende geluiden was op moment van binnenkomst nog niet bekend. Van lagers in en uit persen, vervangen body, opnieuw spannen van de spaken gaf niet de oplossing.
Uiteindelijk werd ik getipt door een Collega wielbouwer (Zoran) dat het zomaar eens de DT Prolock nippels konden zijn.
Nippels behandeld met olie (Boeshield) en daarbij gelukkig het probleem oplost.
Zoals ook gecommuniceerd per email betreur ik het dat je wiel met een vuile cassette en smurrie van vetvlekken terug kreeg.
Vetvlekken kan ik verklaren door de olie, waarvan mogelijk overtollig uit de nippels is gelopen tijdens transport.
Vet op de cassette zit, dan komt die hoogstwaarschijnlijk van de olie af.
De nippels zijn met voldoende olie behandeld, om er zeker van te zijn dat de DT Nippels niet meer kraken.
Vanaf juli worden er tevens Sapim nippels gebruikt in plaats van DT Swiss.
Vanaf begin september staat alles weer hier in plaats van extern.
Mocht je ooit weer moeten beroepen dat dit een prettigere ervaring met zich mee brengt.
Met vriendelijke groet,
Chris Kuiper
Ps.
FCC45 / FCC55 is leverbaar en alleen momenteel nog per email te bestellen.
FCC50 is volledig uit de collectie.
Bedankt voor je bericht.
Het probleem betreft het tikkende geluiden was op moment van binnenkomst nog niet bekend. Van lagers in en uit persen, vervangen body, opnieuw spannen van de spaken gaf niet de oplossing.
Uiteindelijk werd ik getipt door een Collega wielbouwer (Zoran) dat het zomaar eens de DT Prolock nippels konden zijn.
Nippels behandeld met olie (Boeshield) en daarbij gelukkig het probleem oplost.
Zoals ook gecommuniceerd per email betreur ik het dat je wiel met een vuile cassette en smurrie van vetvlekken terug kreeg.
Vetvlekken kan ik verklaren door de olie, waarvan mogelijk overtollig uit de nippels is gelopen tijdens transport.
Vet op de cassette zit, dan komt die hoogstwaarschijnlijk van de olie af.
De nippels zijn met voldoende olie behandeld, om er zeker van te zijn dat de DT Nippels niet meer kraken.
Vanaf juli worden er tevens Sapim nippels gebruikt in plaats van DT Swiss.
Vanaf begin september staat alles weer hier in plaats van extern.
Mocht je ooit weer moeten beroepen dat dit een prettigere ervaring met zich mee brengt.
Met vriendelijke groet,
Chris Kuiper
Ps.
FCC45 / FCC55 is leverbaar en alleen momenteel nog per email te bestellen.
FCC50 is volledig uit de collectie.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Goed bezig dus.kuiper schreef:
Vanaf begin september staat alles weer hier in plaats van extern.
Betekend dit dat je vanaf september zelf je reparaties gaat uitvoeren in Wateringen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Sinds een week of 2 in het bezit van de FCC45 voor onder m'n Scott Addict. Tot nu toe (ongeveer 350km mee gereden) zeer tevreden over de wielset. Stijf genoeg genoeg voor mij en zien er mooi afgewerkt uit.
Heldere communicatie over levertijden kon beter. Het duurde door drukte en vakantie twee weken maar communicatie daarover was niet altijd helder. Toen wielset uiteindelijk gereed was, bij Chris opgehaald en dat ging heel prettig.
ps. vork moet nog beetje ingekort worden
Heldere communicatie over levertijden kon beter. Het duurde door drukte en vakantie twee weken maar communicatie daarover was niet altijd helder. Toen wielset uiteindelijk gereed was, bij Chris opgehaald en dat ging heel prettig.
ps. vork moet nog beetje ingekort worden
Ik heb de FCC 50, nu heb ik speling op de SHIMANO body.
Heb deze gedemonteerd en zie ik geen (rubber) afdichtingsringetje zitten, is dat normaal?
Weet er ook iemand welke TYPE body's compatibel zijn voor de kuipers (NOVATEC, FFWD?)
Heb deze gedemonteerd en zie ik geen (rubber) afdichtingsringetje zitten, is dat normaal?
Weet er ook iemand welke TYPE body's compatibel zijn voor de kuipers (NOVATEC, FFWD?)
Facta, non verba!
Thnx voor de duidelijke reply!mackersv2.0 schreef:Novatec, en pas op, de kunststof ring zit nog in je naaf.
Een nieuwe body komt met nog zo'n ring, en met twee ringen loopt het allemaal net wat stroever.
Welk bepaald type van Novatec (A?) heb ik dan nodig?
Alvast bedankt!
Facta, non verba!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16483
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Maar ik zou toch opteren, nu de body er toch af is, om de bramen in de splines door het inkerven van de kronen een beetje weg te vijlen.mackersv2.0 schreef:Zou ik moeten gokken, lijkt me een A2.
Body ziet er verder nog prima uit, is de lagers vervangen geen optie?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Lcsmet schreef:Maar ik zou toch opteren, nu de body er toch af is, om de bramen in de splines door het inkerven van de kronen een beetje weg te vijlen.mackersv2.0 schreef:Zou ik moeten gokken, lijkt me een A2.
Body ziet er verder nog prima uit, is de lagers vervangen geen optie?
Lagers vv. ken ik niks van (heb ook niet het gereedschap denk)
De bramen vallen goed mee, op de foto lijkt dit erger dan in werkelijkheid.
Bij internet-bikes.com en giga-bikes.nl kan ik onderstaande bestellen voor minder dan 30.00 Euro, kan ik niet voor gaan klooien.
Alleen vrees ik wanneer het niet past een gedoe is mbt. retourneren.
(blijkbaar matige klantenservice)
Ook zéér jammer dat er niemand van kuiper reageert mijn op e-mail.
(heeft volgens zijn website geen body's op stock)
Facta, non verba!
iceman2 schreef:Lcsmet schreef:Maar ik zou toch opteren, nu de body er toch af is, om de bramen in de splines door het inkerven van de kronen een beetje weg te vijlen.mackersv2.0 schreef:Zou ik moeten gokken, lijkt me een A2.
Body ziet er verder nog prima uit, is de lagers vervangen geen optie?
Lagers vv. ken ik niks van (heb ook niet het gereedschap denk)
De bramen vallen goed mee, op de foto lijkt dit erger dan in werkelijkheid.
Bij internet-bikes.com en giga-bikes.nl kan ik onderstaande bestellen voor minder dan 30.00 Euro, kan ik niet voor gaan klooien.
Alleen vrees ik wanneer het niet past een gedoe is mbt. retourneren.
(blijkbaar matige klantenservice)
Ook zéér jammer dat er niemand van kuiper reageert mijn op e-mail.
(heeft volgens zijn website geen body's op stock)
Vandaag gebeld naar Kuiper, blijkbaar een wachhttijd van 1-2 maanden voor levering nieuwe body...
Het betreft degelijk een NOVATEC naaf, maar een compatibele body zou er niet zijn??
Ga eens navragenn of mijn Lbs. lagers kan vv. Heb nog 2 body's liggen voor Campa hopelijk kunnen deze overgeplaatst worden, zal snelste en goedkoopste oplossing zijn dan.
Wordt vervolgd
Facta, non verba!