Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 apr 2009 18:29

Uphill only schreef:Heeft één van jullie ervaring met het monteren van buitenbanden op de ACC50 wielen?
Heb er vorige week conti GP 4000 (niet -s) om gelegd maar was een wordteling en de blaar trekt nu net weg.

Welke banden kunnen makkelijker om de ACC 50 worden gelegd?


Bij de FCC50 had ik dat zelfde probleem in het begin. Bij die velgen moet je wat meer moeite doen om de buba goed "uit de velgrand" naar het midden te duwen voor dat je hem eraf haalt. Het wiel is smaller dan andere wielen en vergt daardoor een andere handigheid. Wellicht is dat bij de ACC50 ook zo.
Afbeelding

idske
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 11 apr 2009 15:36

In hoeverre heb je echt last van enorm slecht remmen in de regen?

Ik ben opzoek naar een mooi setje hoge wielen en had twijfel tussen de cosmic sl en sram s60 maar de acc/fcc50 vind ik toch ook wel erg mooi helemaal met een eigen design!

Nu vind ik de fullcarbon het mooist en zal ik niet tot weinig in de regen fietsen maar afgelopen jaar met limburgs mooiste kwam er ook een wolkbreuk uit het niets. Wordt hetd an echt gevaarlijk met remmen of valt het allemaal wel mee?

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 11 apr 2009 15:52

idske schreef:In hoeverre heb je echt last van enorm slecht remmen in de regen?

Ik ben opzoek naar een mooi setje hoge wielen en had twijfel tussen de cosmic sl en sram s60 maar de acc/fcc50 vind ik toch ook wel erg mooi helemaal met een eigen design!

Nu vind ik de fullcarbon het mooist en zal ik niet tot weinig in de regen fietsen maar afgelopen jaar met limburgs mooiste kwam er ook een wolkbreuk uit het niets. Wordt hetd an echt gevaarlijk met remmen of valt het allemaal wel mee?


uhhm ja ik vind het meevallen, alleen in de regen afdaling pakken moet je toch wel twee stappen vooruit denken dan dat je normaal doet. op vlakke wegen geen problemen mee, en ik rij er alleeen maar in koers mee!
Afbeelding

tom1
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 07 dec 2008 19:30

tom1 28 apr 2009 22:49

zijn het dezelfde wielen als die waar high road mee rijd?
zijn ook gewoon zwarte wielen, een qua uiterlijk lijken ze er sprekend op.

idske
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 28 apr 2009 23:23

hmmm denk het niet :)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 apr 2009 23:45

tom° schreef:zijn het dezelfde wielen als die waar high road mee rijd?
zijn ook gewoon zwarte wielen, een qua uiterlijk lijken ze er sprekend op.


Highroad rijdt meestal op Zipps, soms ook op Hed wielen (vooral tijdritten).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ronb
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:11

ronb 29 apr 2009 12:11

Uphill only schreef:Heeft één van jullie ervaring met het monteren van buitenbanden op de ACC50 wielen?
Heb er vorige week conti GP 4000 (niet -s) om gelegd maar was een wordteling en de blaar trekt nu net weg.

Welke banden kunnen makkelijker om de ACC 50 worden gelegd?


Hier ben ik ook benieuwd naar. Heb de ACC50 net besteld maar nog niet besloten welke biba en buba ik erom ga leggen.
Twijvel nog tussen de Michelin pro3 of krylion, Swalbe Durano of de Conti gp4000s.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 08 mei 2009 21:50

Hoe is de kwaliteit van de naven bij ACC50?

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 23 mei 2009 00:29

ronb schreef:
Uphill only schreef:Heeft één van jullie ervaring met het monteren van buitenbanden op de ACC50 wielen?
Heb er vorige week conti GP 4000 (niet -s) om gelegd maar was een wordteling en de blaar trekt nu net weg.

Welke banden kunnen makkelijker om de ACC 50 worden gelegd?


Hier ben ik ook benieuwd naar. Heb de ACC50 net besteld maar nog niet besloten welke biba en buba ik erom ga leggen.
Twijvel nog tussen de Michelin pro3 of krylion, Swalbe Durano of de Conti gp4000s.


Op de website staat :

Kuiper Trading adviseert in combinatie met de Clincher wielen:
Vredestein Fortezza Tricomp buitenband en Vredestein Butyleen binnenband.
Wij kunnen u deze banden alleen leveren, bij afname van een wielset. (Los niet
leverbaar.)

Mijn vragen zijn :

- Daar ik niet zo makkelijk afscheid wil nemen van mijn Veloflex Blacks, iemand ervaring met het omleggen van deze banden op de ACC50 en vanwaar eigenlijk het specifieke advies voor de Vredstein banden?

- Hoe kwetsbaar is dit type velg nu eigenlijk, kan ik hiet moeiteloos mee de RvV rijden of is het toch verstandig om dit type ondergrond zo veel mogelijk te ontwijken?

-De velgen zijn zo'n 300 gram zwaarder dan mijn huidige wielen, waarin ga ik dit merken en wat is nu eigenlijk, naast dat het er gewoon strak uitziet, het voordeel van hoge velgen en deze in het bijzonder?

-Qua nadelen : hoe windgevoelig zijn ze en heb ik op hoge snelheden in afdalingen veel hinder van?

-Ik weeg zo'n 86 kilo gaan deze banden dat trekken?

-Hoe kwetsbaar zijn carbon velgen in het algemeen, en wat is het voordeel van de aluminium rand?

-Er zitten remblokjes bij, heb je bij dit type velg speciale velgblokjes nodig?

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 23 mei 2009 02:12

Antwoord op de vragen van Pino, hierboven.

- Daar ik niet zo makkelijk afscheid wil nemen van mijn Veloflex Blacks, iemand ervaring met het omleggen van deze banden op de ACC50 en vanwaar eigenlijk het specifieke advies voor de Vredstein banden?
Antwoord: Je kan je Veloflex gerust blijven gebruiken, echter waarom ik de Vredestein banden vermeld als advies is omdat dit mijn banden leverancier is. Daarnaast heb ik zelf alleen maar uitsluitend positieve ervaring en zie ik alleen maar positieve recensies over dit merk. Had ook voor een enkele andere bandenleveranciers kunnen kiezen, dat voor mijn portemonne wellicht interessanter had geweest.

- Hoe kwetsbaar is dit type velg nu eigenlijk, kan ik hiet moeiteloos mee de RvV rijden of is het toch verstandig om dit type ondergrond zo veel mogelijk te ontwijken?
Antwoord: Je kan er gerust de RvV mee rijden, had dit jaar nog een fanatieke klant die vanuit België kwam rijden met de auto zodat hij ze op tijd binnen had om de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen ermee te kunnen rijden. Daarnaast zie je vele andere merken dit type velg gebruiken.

-De velgen zijn zo'n 300 gram zwaarder dan mijn huidige wielen, waarin ga ik dit merken en wat is nu eigenlijk, naast dat het er gewoon strak uitziet, het voordeel van hoge velgen en deze in het bijzonder?
Antwoord: Dit vind ik iets wat je zelf moet ervaren, kan moeilijk de verschillen weergeven tussen het wielset waar jij mee rijdt en mijn wielsets.

-Qua nadelen : hoe windgevoelig zijn ze en heb ik op hoge snelheden in afdalingen veel hinder van?
Antwoord: Zelf heb ik weinig last van zijwind, dit is eerder iets wat je kan merken bij een model met 85mm velghoogte.

-Ik weeg zo'n 86 kilo gaan deze banden dat trekken?
Antwoord: Ja,ik zelf adviseer ze tot 120KG, dit is max. aanbevolen gewicht.
Zelf weeg ik rondt de 85KG waarbij ze geen krimp geven, mijn gewicht was 2 jaar geleden wel anders (68-70KG) toen ik nog bij de Junioren fanatiek reedt ;-) heb er helaas vandaag de dag minder tijd voor om te fietsen, maar dat zijn de keuzes die je maakt.

-Hoe kwetsbaar zijn carbon velgen in het algemeen, en wat is het voordeel van de aluminium rand?
Antwoord: Ik heb tot op heden, inmiddels ruim 2 jaar geen één kapotte velg retour gehad. Zelf vindt ik het voordeel van een alu.rand het gebruiksgemak, mede doordat je gewoon je normale remblokken kan blijven gebruiken.

-Er zitten remblokjes bij, heb je bij dit type velg speciale velgblokjes nodig?
Antwoord: Bij de ACC50 versie, kan je gewoon je eigen remblokken blijven gebruiken.

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 23 mei 2009 07:47

Bedankt voor zowel je snelle als uitvoerige reactie, is het verschil tussen full carbon en met een alu rand alleen gewicht en het behoud van standaard remblokken of zitten er ook nog andere voor of nadelen aan?

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 23 mei 2009 11:48

Zit er nog een verschill in de max toegestane bandenspanning tussen de Full Carbon Clincher en de Alu-Carbon clincher versies?

Plaats reactie