Mountainbike Show Your Stuff
Het is al weer even terug... maar kreeg een mooi foto'tje van een paar week terug toegestuurd:
Overigens bevalt de MTB erg goed. Deze winter de wielen vervangen door een setje Fulcrum Red Power HP. Kon er voordelig aan komen (2016 model) en maakt de fiets toch al weer een stuk lichter
Overigens bevalt de MTB erg goed. Deze winter de wielen vervangen door een setje Fulcrum Red Power HP. Kon er voordelig aan komen (2016 model) en maakt de fiets toch al weer een stuk lichter
Leuk, wat een "kek" kleurtje! Veel plezier er mee.Ad58 schreef:Hier een fotootje van mijn Cube Ltd pro. Ik heb de Schwalbe OEM Rapid Rob en Tough Tom laten vervangen door Smart Sam's uit de performance Line.
Gezien de normale pedalen, verlichting en standaard concludeer ik dat deze fiets niet (alleen) offroad gebruikt wordt op de MTB parcours en tochten? Of ga ik dan te kort door de bocht...
Voor het meer offroad werk (meer dan alleen onverhard en wat bospaden) zou ik de standaard er liever niet op hebben, toch weer een risico om ergens achter te blijven haken... En de performance line zou ik dan vervangen door de Evo line, die zijn soepeler, lichter en geven iets meer grip door de andere compound.
Hier dan ook nog maar even plaatsen
Frame: GRAND CANYON AL SLX (2015)
Groep: Shimano XT M8000 (1x11)
Fork: DT Swiss OPM ODL 100 Race
Stuurpen: Tune Geiles teil 4.0 (110mm)
Stuur: Tune Turnstange
Handvatten: Lizard skin
Zadelpen: MCFK
Zadel: Tune speed needle
Wielen: DT Swiss X 1700 spline two
Banden: Continental x-king protection (tubeless)
Bidonhouder: Tacx Tao
Pedalen: Shimano XT
totaal = 10,4 kg
Frame: GRAND CANYON AL SLX (2015)
Groep: Shimano XT M8000 (1x11)
Fork: DT Swiss OPM ODL 100 Race
Stuurpen: Tune Geiles teil 4.0 (110mm)
Stuur: Tune Turnstange
Handvatten: Lizard skin
Zadelpen: MCFK
Zadel: Tune speed needle
Wielen: DT Swiss X 1700 spline two
Banden: Continental x-king protection (tubeless)
Bidonhouder: Tacx Tao
Pedalen: Shimano XT
totaal = 10,4 kg
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 mei 2017 14:01
Mijn Koga miyata suvivor zelf opgebouwd met deore Lx en xt Mavic wielen 26 inch http://files.danstools.com/file-convert ... 1493735925
Laatst gewijzigd door Kogakoga22 op 02 mei 2017 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 mei 2017 14:01
Mijn Koga miyata survivor uit 1999 zelf opgebouwd afgemonteerd met deore lx en xt mavic wielen 26 inch gebruik hem vaak erg fijne fiets
Mooi hoor! Is dit nou een hardtail met toch-nog-soort-van achtervering (gezien de aansluiting bovenbuis en achtervork met zitbuis)?
Heb je een 1x11 of 1x12 setup? Hoe bevalt dat?
Heb je een 1x11 of 1x12 setup? Hoe bevalt dat?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Mooie kleur!
Maak joe woar
Inderdaad, dit is de Isospeed decoupler van Trek die ook op de Domane zit (de racefiets waarmee de profs van Trek de kasseiklassiekers rijden). Stel je er niet al te veel van voor, het blijft een volbloed racer waarbij snelheid boven comfort gaat, maar het schaaft de scherpe kantjes wat weg. Bij het zitten veert hij ook zichtbaar wat in, dus het effect is er wel degelijk, maar totaal niet te vergelijken met een fully.53x11 schreef:Mooi hoor! Is dit nou een hardtail met toch-nog-soort-van achtervering (gezien de aansluiting bovenbuis en achtervork met zitbuis)?
Heb je een 1x11 of 1x12 setup? Hoe bevalt dat?
Ik heb een 1x11 setup, komende van een 2x10 setup. Ik ben er ontzettend tevreden van, ik had het nooit gedacht maar ik kom met mijn 11 versnellingen ruimschoots toe. Momenteel rij ik met een 32 vooraan, 10-42 achteraan. Hiermee kom ik zelfs in de Ardennen toe, al zal ik voor de zwaarste marathons waarschijnlijk een 30T monteren om de grootste kransjes achteraan wat te sparen. Het klinkt cliché maar het is ontzettend simpel wanneer je vooraan niet meer moet schakelen. Geen last van modder in je voorderailleur die schakelen bemoeilijkt, geen grote sprongen wanneer je plots van buiten- naar binnenblad gaat. Het ziet er ook gewoon erg mooi en strak uit vind ik (al zou ik dit nooit laten primeren op functionaliteit). En met het kleinstje kransje (10T) kan ik nog aardig bijtrappen (tot +45 km/h) dus ik kom nergens tekort. Momenteel zou ik niet terug voor een 2x set-up kiezen (mocht je voor de keuze staan bij een nieuwe fiets). Ik vraag me zelfs af waarom ze op de weg nog niet met een enkel kettingblad rijden, tijdens bv vlakke etappes of Parijs-Roubaix..
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40612
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Fraaie Trek!! Ik ben twee jaar geleden bezig geweest met dat kleurtje op een Fuel, maar ik wilde witte letters en dan werd het een duur grapje.
Less is bore