Hij gaat alvast mooi op in de herfstkleuren!
Mountainbike Show Your Stuff
Is een Slate ook geschikt voor veldtoertochten e.d.? Of is dat net te ruig voor deze fiets? Heb m'n 26inch MTB verkocht maar mis toch een off-road fiets voor sommige veldtoertochten, gravelrides e.d. dus zoek een fiets die alles redelijk goed aan kan. Of kan ik dan beter een 29-er hardtail kopen met wellicht een vaste vork?
Ik rijd met de Slate, met vaste voorvork trouwens, enkel op de weg. Ik heb ook 700C wielen gemonteerd ipv de 650b. Het is voor mij de ideale slechter weer/winter fiets met z'n schijfremmen en z'n 1x11 overbrenging met 44t - 11-25 cassette, perfect voor de tragere wintertrainingen met een mooie rechte kettinglijn.
Als ik van u was zou ik inderdaad een 29'er met vaste vork of een cyclocrossfiets kopen.
Als ik van u was zou ik inderdaad een 29'er met vaste vork of een cyclocrossfiets kopen.
Na vele jaren op een retro MTB te hebben gehad, en niet veel op gefiets eigenlijk, tijd voor wat anders.
Ik wil nu meer gaan MTB-en, zeker met de nieuwe MTB route in het verschiet, in Almere-Haven. Dat is praktisch in mijn achtertuin.
Onlangs ook voor het eerst kennis gemaakt met de trails (Lage Vuursche en Schoorl), dat deed mij besluiten om wat serieuzer te gaan biken. Dus ook wat serieuzers aanschaffen.
UIT:
IN:
Scott
Scott Spark 700 Ultimate XTR Di2 en Fox 32 Float voor, Fox eNude achter.
Samen met de Colnago:
Ik wil nu meer gaan MTB-en, zeker met de nieuwe MTB route in het verschiet, in Almere-Haven. Dat is praktisch in mijn achtertuin.
Onlangs ook voor het eerst kennis gemaakt met de trails (Lage Vuursche en Schoorl), dat deed mij besluiten om wat serieuzer te gaan biken. Dus ook wat serieuzers aanschaffen.
UIT:
IN:
Scott
Scott Spark 700 Ultimate XTR Di2 en Fox 32 Float voor, Fox eNude achter.
Samen met de Colnago:
Ja, scheelt ook 10kg ofzo
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Prima vooruitgang qua fiets, heel wat stappen over geslagen
Maar MTB route Almere Haven? Wat moet ik me daar bij voorstellen? (beetje OT)
Maar MTB route Almere Haven? Wat moet ik me daar bij voorstellen? (beetje OT)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Ze zijn bezig een route te bouwen rondom een oude vuilstort en de kemphaan.
https://mtbalmere.nl/route-kemphaan
https://mtbalmere.nl/route-kemphaan
-
- Forum-lid
Komen een hoop mooie fietsen voorbij hierzo
Hebben jullie nog in de sneeuw gereden gisteren ? Was voor mij de eerste keer met deze fiets.
Hebben jullie nog in de sneeuw gereden gisteren ? Was voor mij de eerste keer met deze fiets.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
Mooie foto's van je fatbike in deze sneeuw
Hoe bevalt het nou, de fatbike in de sneeuw? Juist beter of niet?
Kan me zo voorstellen, meer weg contact = meer grip.
Of, minder druk per cm2, dus glijdt sneller weg?
Hoe bevalt het nou, de fatbike in de sneeuw? Juist beter of niet?
Kan me zo voorstellen, meer weg contact = meer grip.
Of, minder druk per cm2, dus glijdt sneller weg?
-
- Forum-lid
Dankje
Op sneeuw heb je super veel grip alleen op echt glad ijs moet je nog steeds uitkijken. Maar ik had sneeuwkettingen gezien voor fatbikes. Dat wil ik volgend jaar eens proberen.
Had vandaag een lekke voorband , had gelukkig een reserve band in mn jas mee genomen. Ze zijn echt onhandig groot en zwaar maar langs de weg een bandje plakken is ook zo voor schut
Op sneeuw heb je super veel grip alleen op echt glad ijs moet je nog steeds uitkijken. Maar ik had sneeuwkettingen gezien voor fatbikes. Dat wil ik volgend jaar eens proberen.
Had vandaag een lekke voorband , had gelukkig een reserve band in mn jas mee genomen. Ze zijn echt onhandig groot en zwaar maar langs de weg een bandje plakken is ook zo voor schut
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Nou Dennis1987, dan kan ik niet achter blijven. Vanmiddag zo'n 85 km bij Lage/Hoge Vuursche getrapt.
Af en toe beetje "spannend" want rij met 2x Racing Ralph. Maar met beleid er gelukkig op blijven zitten en dan is het genieten in de sneeuw
Af en toe beetje "spannend" want rij met 2x Racing Ralph. Maar met beleid er gelukkig op blijven zitten en dan is het genieten in de sneeuw
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?