Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbike Show Your Stuff

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 aug 2008 11:34

Maar goed om ontopic te blijven. 't Simplon Gravity frame, XTR 950 E-type voor-derailleur en de Middleburn RS-7 Duo gecamoufleerd in een laagje modder:
Afbeelding
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

six13freak
Forum-lid

six13freak 01 aug 2008 12:31

Lefty: ik heb er 1x een middag mee gereden en een keer een volle ronde Amerongen. De veereigenschappen en de stijfheid van de Lefty konden mij wel bekoren, had een beetje het FOX gevoel, maar ik had het gevoel dat ie steeds opzij trok. Bleek ook wel toen ik met losse handen op het asfalt reed, waarbij ik continue moest corrigeren.
Liefst zou ik zelf een FOX RLC hebben met een Rockshox poplock.

[/quote]

Dit kan voorkomen als de kabels niet al te fijn gemonteerd zijn. Mijn Scalpel lefty loopt, ook met losse handen, kaarsrecht hoor! Er zijn trouwens ook Scalpels met Fox te koop dus.........

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2008 13:18

@613f: daarom schreef ik er ook bij dat ik er 2x mee heb gereden. Sowiso doet het voor mij persoonlijk toch niet ter zake omdat ik een Scalpel gewoon niet mooi vind. Een 2008 Epic vind ik bijvoorbeeld veel mooier. Maar dat is persoonlijke smaak.

@girlinred: bij de meeste veldtochten is het aandeel rechte bospaden vaak relatief groot en dan ben je idd met een CX sneller. Op de stukken ATB parcours niet, zeker niet als het wat op en af gaat of als het heel veel stuiterpaden in zitten zoals bijv in Drunen. Ik kan mijn eigen PR daar met de CX niet breken.
Less is bore

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 01 aug 2008 14:33

Heren moderators??

@ D75: Op een cx ben ik sneller dan op een MTb op wat voor Nls parcours dan ook (behalve Limboland). Waarom? Omdat ik totaal geen ervaring heb met een MTB en met een cx wel, daar ben ik dus tien keer handiger mee en die winst weegt niet op tegen het parcoursnadeel.
Jij hebt meer ervaring met de MTB waardoor je het verhaaltje andersom krijgt
~live fast, die young ~

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 01 aug 2008 14:45

girlinred schreef:Heren..... Ieder zijn ding! En of je nu op een MTb of een cx rijdt, met de fiets of met de auto naar een toertocht gaat, zolang je maar lol hebt toch? We zijn tenslotte geen van allen prof.

Amen :)
Amclassic-fan schreef: @Beide De enige veldtoertochten waar je met een CX in de problemen komt is in Z-Limburg

Ik ben zelf ook verrekes snel met een fiets als ik afstap bij een mini-obstakel, en hem optil om te gaan rennen. CX is gewoon een heel andere discipline ;)

Als je zegt dat een CX sneller is dan een MTB moet je ze ook vergelijken op MTB waardige paden. En die paden zijn er echt wel in NL hoor, je moet gewoon die 10% opzoeken, en geen saaie veldtoertochten fietsen.

Hoe bevalt dat Middleburn crankstel? Staat op mijn wishlist..
Welke bladen en casstte heb je gemonteerd?

En omdat het toch show your stuff is:

http://img213.imageshack.us/img213/5238 ... resnp6.jpg

Plaatje is inmiddels niet meer helemaal up to date, de Thomson Elite zadelpen van de HT zit inmiddels in de FS. In de HT zit nu een Tune pen..

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 01 aug 2008 15:21

Maar goede techniek alleen is niet genoeg voor snelheid.

Goede remmen en brede banden, en je bent per definitie sneller offroad. Voeg daar nog vering aan toe als je wil, om nog meer comfort en tractie te behalen.
Misschien niet op de lange rechte stukken met strakke ondergrond, maar dat heeft ook niets met MTB'en te maken.

perik
Forum-lid

perik 01 aug 2008 15:46

Ik ben het met Kukelekuipers eens. CX en MTB hebben gewoon een ander inzetgebied. Voor veldtoertochten, die meestal over snelle paden gaan, zal een cx in de meeste gevallen sneller zijn. Voor de wat lastigere mtb-parcoursen is een mtb gewoon fijner.

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 03 aug 2008 21:54

hier pas een veterinair verantwoorde: ho hooo braaf!
ik moet eigenlijk persoonlijk zeggen dat ik de HT-fully en CX-HT discussie een beetje zinloos vind. je moet gewoon punt 1 geen appels met peren vergelijken en 2. iedereen lekker laten doen wat ie leuk vindt. ik snap heel goed dat er mensen zijn die zweren bij een fully. ikzelf redt me prima met een hardtail en vind een vaste vork ook wel lekker hardcore, een CX is geen mountainbike en daarmee basta! het is zoals al genoemd een andere sport anders reden ze niet apart wedstrijden, er gaat ook niemand roepen dat je beter met een hybride op de weg kunt dan een racefiets. het is de show you're stuff pagina dus ik wil foto's zien!
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 aug 2008 00:13

En nu weer ontopic:

Epic frame opgeruild voor een Rocky Mountain Vertex frame.
EDIT: frame is trouwens een 2e handsje :D.

Spulletjes verder overgezet.

Rm Vertex frame
ChrisKing balhoofdstel
Fox F100RLC
Formula K24 schijfremmen
DT 1540 wielen
Truvativ Stylo Carbon crankstel
SRAM X9 triggers en achterderrailleur
SRAM 990 cassette + 991 ketting
XT voorderrailleur
WCS stuur + pen
Thomson Elite zadelpen
San Marco blaze zadel

Afbeelding

Afbeelding
Less is bore

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 04 aug 2008 01:00

@D75: Erg fraai zeg! Ik kijk voor het eerst eens in dit topic en ik zie, tussen wat persoonlijke vetes door, erg fraaie fietsen passeren!

Dat mtb'en begint toch wel te kriebelen. Jaren geleden kocht ik 1 van de eerste Santos mtb's in NL. Maar ik werd dat gereis naar een leuk mtb-gebied, bv Amerongen, een beetje zat en heb mij gestort op het racen. Maar nu met een verhuizing richting Driebergen of Zeist in het verschiet...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 aug 2008 01:08

Eerste testdrive heeft ie trouwens vanmorgen gehad. Met girlinred en dsSpiff (wielertoerist, stond met artikel in vorige nummer Fiets) samen op de tandem en ondertekende op de RM naar de Posbank geweest. Superleuke ochtend gehad daar. Fietsje beviel prima. Door de 100mm vork in een frame wat origineel voor een 80m vork was krijg je een zeer rustige ATB die absoluut nog wel goed de bocht om wil. Wilde in 1e instantie de vork laten verlagen naar 80mm, maar probeer het eerst zo nog maar een tijdje.
Ook leuk: de verbaasde gezichten van medebikers als die 2 malloten op de tandem plankgas langs komen vliegen in een afdaling. Ik liep 56km/u en ze reden vlot bij mij weg...
Less is bore

robinvberkel
Forum-lid

robinvberkel 15 aug 2008 02:33

mijn new achter der zit er op en klijn aan passing aan der om zorgen dat hij zelfde 1.1 heeft als MTB van sram en het werkt echt super Sram red + X.o gripshifters

Sram red weegt 140gr met normaal sram wieltjes zit nu KCNC Keramische iets lichter maar vind stuk mooier dan die kunstof dingen

bike zit nu op 8.17kg met FF en met speedking 2.1 voor als bossen goed nat zijn zit bike op 8.32kg kan lichter maar moet goed rijbaar zijn voor mijn in tijd zal mischien nog iets af gaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie