Het grote auto-topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Bij BMW worden de Premium Selection wagens (2de hands) standaard met 2 jaar garantie verkocht, maar af en toe ook met 4 jaar garantie. Dit is op de secundaire markt een bijzonder gegeven.
2 jaar garantie op een gebruikte auto (die voldoet aan bepaalde voorwaarden) is toch niet zo bijzonder? Op mijn Honda Jazz kreeg ik destijds zelfs 4 jaar als ik die auto kocht in combinatie met de Honda verzekering. Ik denk dat standaard garantietermijn voor jong gebruikte auto's iets van 2 jaar was.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
2 jaar vind ik weinig!!
Less is bore
2 jaar voor een gebruikte auto is in mijn ogen toch heel netjes. De genoemde 2 jaar op BMW is alleen op bepaalde modellen (o.a. jonger dan 6 jaar, minder dan 120k km en dealer onderhouden). Ik heb nu ook 2 jaar op mijn BMW. Ik had ook al eerder een andere gezien maar die had maar 6 maanden Bovag. Dat vind ik inderdaad te weinig. 2 jaar is een prima termijn waarin gebreken echt wel omhoog komen. 6 maanden trouwens ook wel als het puur gaat om een gebrek dat al tijdens de aankoop aanwezig is.
Ride bikes, not tanks!
Ik heb op al mijn tweedehands auto's max een half jaar gehad, wat verder prima was overigens. En mijn laatste auto was 14 jaar oud toen ik m kocht. Maar de auto's daarvoor vaak maar 4 of 5 jaar.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik wilde gewoon een stukje zekerheid. Best wel wat geld uitgegeven en dan is het fijn dat je weet dat je de eerste twee jaar buiten regulier onderhoud geen kosten voor onvoorziene zaken hoeft te reserveren. En zelfs onderhoud hoef ik niet reserveren want er zit nog een onderhoudscontract op mijn BMW. Dat gaat gewoon over naar de volgende eigenaar. Dus de eerste beurt gaat nog op kosten van het bestaande onderhoudscontract.
Ride bikes, not tanks!
4 jaar op een premium selection BMW is gewoon een topdeal. Voor mij een win op alle vlakken: auto met de depreciatie-kop eraf en bovendien een garantie gedurende zijn levensduur in mijn garage. En je kan meestal erg dicht bij je gewenste specs komen door je dealer te vragen in de Duitse voorraden rond te neuzen. Ik heb zo al een paar keer een mooie 'jahreswagen' kunnen aanschaffen, die amper km op de teller had en steeds heel dik in de opties zat.
Jammer dat BMW zo weinig aansprekende modellen heeft op dit moment want anders bleef ik die keuze zo wel maken.
Jammer dat BMW zo weinig aansprekende modellen heeft op dit moment want anders bleef ik die keuze zo wel maken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Welke fabrikant dan wel is mijn vraag....... Het is overal voor de liefhebber minder aan net worden.
Buiten mijn budget maar een nieuwe M5 is toch mijn droom auto. Hoop geouwehoer dat ie te zwaar is.
Dat was een nissan GTR 12 jaar terug ook en die reed ook alles aan gort. En een E55 AMG is maar 200 kilo lichter. dat valt ook wel mee op 2,5ton.
Mijn V60 is ook 400kg zwaarder dan mijn vorige passat, maar er kraakt niets, hij stuurt beter, is zuiniger en sneller. Dus als iets lichter is moet je het wel juist benutten.
Een 330, 340 of M3 blijft toch gewoon ook echt auto. De 4 serie ook wel.
De 5 serie, ook een van de best gelukte E segmenters met 3 verschillende aandrijflijnen.
De I7 een top limousine voor relatief weinig geld. Die is echt voor veel meer mensen bereikbaar dan je denkt.
Ik denk zelf dat ik hem in mijn lease voor elkaar krijg, dat wil ik niet vanwege de bijtelling, maar hij is denk ik net ff 11 a 1200 euro per maand.
Ik ben niet van het hoge en zeker niet van bv een XM oid.
Buiten mijn budget maar een nieuwe M5 is toch mijn droom auto. Hoop geouwehoer dat ie te zwaar is.
Dat was een nissan GTR 12 jaar terug ook en die reed ook alles aan gort. En een E55 AMG is maar 200 kilo lichter. dat valt ook wel mee op 2,5ton.
Mijn V60 is ook 400kg zwaarder dan mijn vorige passat, maar er kraakt niets, hij stuurt beter, is zuiniger en sneller. Dus als iets lichter is moet je het wel juist benutten.
Een 330, 340 of M3 blijft toch gewoon ook echt auto. De 4 serie ook wel.
De 5 serie, ook een van de best gelukte E segmenters met 3 verschillende aandrijflijnen.
De I7 een top limousine voor relatief weinig geld. Die is echt voor veel meer mensen bereikbaar dan je denkt.
Ik denk zelf dat ik hem in mijn lease voor elkaar krijg, dat wil ik niet vanwege de bijtelling, maar hij is denk ik net ff 11 a 1200 euro per maand.
Ik ben niet van het hoge en zeker niet van bv een XM oid.
Ik koop mijn eigen wagen privé maar krijg van het bedrijf een maandelijkse allowance en een kilometervergoeding. Meestal baseer ik het budget voor de wagen op die twee componenten, maar ik kan wel gewoon vrij kiezen wat ik koop - het is dus ook al wel gebeurd dat ik overhoud (zoals met de huidige wagen), maar ook meer spendeer dan wat ik binnenkrijg.
Mbt garantie op occasions is er wat gewijzigd. In principe is dat nu wettelijk gezien 12 maanden, mits een paar begrijpelijke mitsen en maren: https://www.vaartland.nl/blog/auto-advi ... bEQNG9hIl3
Twee tot vier jaar garantie op een occasion via premium of select achtig dealernetwerk (Volvo doet het ook) is gewoon erg goed, maar je betaalt er ook voor. Prijzen liggen vaak net 2K hoger dan auto's die bij reguliere bedrijven worden aangeboden. Zoals Bovag dealers.
Twee tot vier jaar garantie op een occasion via premium of select achtig dealernetwerk (Volvo doet het ook) is gewoon erg goed, maar je betaalt er ook voor. Prijzen liggen vaak net 2K hoger dan auto's die bij reguliere bedrijven worden aangeboden. Zoals Bovag dealers.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Het is gewoon een verzekering is mij uitgelegd door een dealer. En daar betaal je premie voor. Is het mij wel waard.
Less is bore