Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40346
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoe kun je dan load balancing inregelen? Je moet toch naar de P1 poort?
Kun je toch net zo goed zoiets mee trekken:
https://www.utp-kabel.nl/cat6-utp-30m-b ... gKs7vD_BwE
Kun je toch net zo goed zoiets mee trekken:
https://www.utp-kabel.nl/cat6-utp-30m-b ... gKs7vD_BwE
Less is bore
Als er geen kruipruimte onder zit kom je er niet onderdoor (tenzij je toentertijd loze leidingen hebt gelegd), dan moet je er langs, overheen of doorheen, helaas meer keuzes zijn er niet.daniel1975 schreef: ↑06 dec 2024 09:34 Ligt bij ons iets ingewikkelder. De huizen hebben een standaard fundering onder het basismodel. Ons huis, en meerdere in de straat, heeft een aanbouw die direct bijgeplaatst kon worden. Woonkamer is dan 2m dieper. Daar ligt geen kruipruimte onder helaas.
En de berging zit op dezelfde groep als de lichtpunten van de woonkamer, dus kan ook niet die kabel zomaar pakken. Wordt een leuke puzzel
@wasbeer: heb jij geen loadbalancing dan? Dan moet je ook je stp kabel aansluiten
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40346
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt, hebben de vorige eigenaren niet gedaan. Dus ga eens bij de verschillende buren neuzen hoe die het hebben opgelost.
Eén ding is mij wel duidelijk geworden: de hele EV business is belachelijk ondoorzichtelijk.
- tig verschillende laadpassen, die niet allemaal overal werken en allemaal verschillende tarieven
- onmogelijk om een simpele "wat heb ik nodig" te vinden om een wallbox aan te sluiten
- onnoemelijk veel aanbieders, zie het kaf maar van het koren te scheiden.
tis dat die Mini E gewoon superscherp is en je onmogelijk een vergelijkbare benzine auto voor dat geld kunt rijden, anders kwam er gewoon benzine denk ik.
Eén ding is mij wel duidelijk geworden: de hele EV business is belachelijk ondoorzichtelijk.
- tig verschillende laadpassen, die niet allemaal overal werken en allemaal verschillende tarieven
- onmogelijk om een simpele "wat heb ik nodig" te vinden om een wallbox aan te sluiten
- onnoemelijk veel aanbieders, zie het kaf maar van het koren te scheiden.
tis dat die Mini E gewoon superscherp is en je onmogelijk een vergelijkbare benzine auto voor dat geld kunt rijden, anders kwam er gewoon benzine denk ik.
Less is bore
Valt allemaal mee met de tesla app en de shell pas kom je vrijwel heel europa door. Load balancing vaak wat overtrokken, zeker als je thuis in de nacht laad. Maar ook met andere gebruikers aan op 3 fase gaat het prima. Verder heb je niet veel nodig om de paal aan te sluiten. Tibber kan via de p1 poort ook wel wat regelen en veel zonnepaneelsystemen kunnen daar ook wel wat mee als het moet. Kwestie van goed nadenken en een beetje voortschrijdend inzicht voordat je aan ev begint. Loopt het dan toch vast dan begin je gewoon opnieuw en bouw je een nieuw huis. Om dan na oplevering te bedenken dat je het de volgende keer toch nog anders moet doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40346
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tibber kom ik idd vaak tegen. Dat een beetje standaard punt?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13890
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@daniel, nee ik heb geen loadbalancing. Ik heb maar een 11kw lader en meestal stel ik die op 6 tot 8A in (4 tot 6kw)
En ook al gaat ie wel voluit ik heb 3x25A
Die overige 9A die duw ik niet vol met twee ovens en een kookplaat aan piek dat niet boven de 6 a 7kw dat is ongeveer 9A.
Ik heb de laadpaal 3 jaar gelden aangeschaft toen was dat een stuk duurder net zoals een lader die bv alleen op zonnewering laad, fijn als de saldering stopt. Nu is dat veel goedkoper.
En ook al gaat ie wel voluit ik heb 3x25A
Die overige 9A die duw ik niet vol met twee ovens en een kookplaat aan piek dat niet boven de 6 a 7kw dat is ongeveer 9A.
Ik heb de laadpaal 3 jaar gelden aangeschaft toen was dat een stuk duurder net zoals een lader die bv alleen op zonnewering laad, fijn als de saldering stopt. Nu is dat veel goedkoper.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40346
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dit wordt ‘m: blazing blue, zwart dak, Flavoured, M pakket.
Less is bore
Erg mooi!
Load balancing is natuurlijk wel direct gekoppeld aan slim laden als je zonnepanelen teveel produceren. Dat is zeker niet zwaar overdreven. Wat dat betreft ook rekening houden met de wallbox. De onze moet het kunnen, echter heeft de installateur geen internetkabel gelegd, rept Ayvens niet over het bestaan van app van het laadpaalmerk, alleen over hun eigen, volslagen achterlijke 'slim' laden app en de tussebpartij die de laadpaal levert evenmin. Inmiddels tientallen pagina's tekst doorrgeworsteld waarin je wordt doodgegooid met opschepperij over de intelligentie en het gemak van hun systeem, maar in de praktijk gebruik maken van bestaande slimme systemen? Ho maar! Het is echt om schijtziek van te worden.
Load balancing is natuurlijk wel direct gekoppeld aan slim laden als je zonnepanelen teveel produceren. Dat is zeker niet zwaar overdreven. Wat dat betreft ook rekening houden met de wallbox. De onze moet het kunnen, echter heeft de installateur geen internetkabel gelegd, rept Ayvens niet over het bestaan van app van het laadpaalmerk, alleen over hun eigen, volslagen achterlijke 'slim' laden app en de tussebpartij die de laadpaal levert evenmin. Inmiddels tientallen pagina's tekst doorrgeworsteld waarin je wordt doodgegooid met opschepperij over de intelligentie en het gemak van hun systeem, maar in de praktijk gebruik maken van bestaande slimme systemen? Ho maar! Het is echt om schijtziek van te worden.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Mooie kart Daniel!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13890
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Heel gaaf zo in die kleur. Gewoon een hele leuke auto.
Als je prive gaat laden op je eigen oprit kan je een aantal dingen doen mbt een laadpaal.
Ik heb gewoon een lader waarvan ik de laadstroom "dom" in kan stellen. Die staat meestal op 10A, dan laad de auto met 7Kw.
De mini is dan in max 4 uur vol. Jouw mini iets langer want daar zit een grotere accu in. Zo,n laadpaal is niet zo heel duur voor 500 koop je die wel. Kabel en een automaat erbij zit je rond de 800 euro als je wat dingen zelf kan voorbereiden dan moet je voor een 1000 a 1200 euro wel klaar kunnen zijn.
Je kan loadbalancing nemen, als je 3x25 hebt liggen en een 11KW lader gaat dat gewoon goed. Tenzij je een hottub hebt, bepaalde warmtepomp installatie of elektrische vloerverwarming. Ik noem er een paar.
Je kan ook een lader nemen die je zo kan instellen dat ie alleen met zonnestroom laad, interessant als de saldering vervalt en nu al goed voor de netcongestie.
Ook heb je al laders die zijn voorbereid op bi directioneel laden, dat is nog mooier, als de auto fabrikant het aanzet. Een lader waar alles in zit, dat zijn er niet veel en die zijn best wel wat duurder vaak ruim over de 1000 euro en de vraag is wat heb je daar nu aan?
Als je prive gaat laden op je eigen oprit kan je een aantal dingen doen mbt een laadpaal.
Ik heb gewoon een lader waarvan ik de laadstroom "dom" in kan stellen. Die staat meestal op 10A, dan laad de auto met 7Kw.
De mini is dan in max 4 uur vol. Jouw mini iets langer want daar zit een grotere accu in. Zo,n laadpaal is niet zo heel duur voor 500 koop je die wel. Kabel en een automaat erbij zit je rond de 800 euro als je wat dingen zelf kan voorbereiden dan moet je voor een 1000 a 1200 euro wel klaar kunnen zijn.
Je kan loadbalancing nemen, als je 3x25 hebt liggen en een 11KW lader gaat dat gewoon goed. Tenzij je een hottub hebt, bepaalde warmtepomp installatie of elektrische vloerverwarming. Ik noem er een paar.
Je kan ook een lader nemen die je zo kan instellen dat ie alleen met zonnestroom laad, interessant als de saldering vervalt en nu al goed voor de netcongestie.
Ook heb je al laders die zijn voorbereid op bi directioneel laden, dat is nog mooier, als de auto fabrikant het aanzet. Een lader waar alles in zit, dat zijn er niet veel en die zijn best wel wat duurder vaak ruim over de 1000 euro en de vraag is wat heb je daar nu aan?