Het grote auto-topic
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik kan je uit eigen ervaring garanderen dat je met 250pk en een heerlijk bijbehorend koppel in de Belse Ardennen echt wel heel veel meer plezier beleefd aan het rijden dan als je dat met een pruttelblikje op drie cilinders gaat doen!
Hetzelfde geldt voor de Franse tolwegen waar je gewoon 135 mag rijden, en belangrijker; kán rijden!
En tja in de randstad wil je sowieso niet met een auto komen. Als je al op tijd op je bestemming komt mag je ofwel de stad niet in vanwege milieuzones of je vindt nergens parkeerruimte zonder honderdduizenden euro’s kwijt te zijn.
Hetzelfde geldt voor de Franse tolwegen waar je gewoon 135 mag rijden, en belangrijker; kán rijden!
En tja in de randstad wil je sowieso niet met een auto komen. Als je al op tijd op je bestemming komt mag je ofwel de stad niet in vanwege milieuzones of je vindt nergens parkeerruimte zonder honderdduizenden euro’s kwijt te zijn.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ter info: Met daktent, aanhanger met vijf fietsen en 140 pk is 135 in Frankrijk geen probleem.
Dan sjouw ik een 5 x zo groot volume mee dan in zo’n M2. (Waarmee het op Francorchamps zeker veel leuker rijden is, maar je geen drempel mee over komt).
Dan sjouw ik een 5 x zo groot volume mee dan in zo’n M2. (Waarmee het op Francorchamps zeker veel leuker rijden is, maar je geen drempel mee over komt).
Niet zijken maar reiden !
Tja, die dateert nog uit 2015, toen deed ik nog net iets meer km's. En ook mijn vrouw gebruikte hem toen. Nu rijdt ze haast altijd naar haar werk met een e-bike. Ik rijd altijd met de fiets naar het werk. Probeer zoveel mogelijk verplaatsingen met de fiets te doen. Maar hé, een verbruik van net geen 6 liter/100 km en een brandstofprijs die nagenoeg hetzelfde is als die van benzine. Echt duur rijden is het ook niet.
Helemaal waar. M'n 320d kan ik daar ook nog echt gebruiken... spijtig genoeg net iets te weinig.Enzzo schreef: ↑29 jan 2023 21:34 Ik kan je uit eigen ervaring garanderen dat je met 250pk en een heerlijk bijbehorend koppel in de Belse Ardennen echt wel heel veel meer plezier beleefd aan het rijden dan als je dat met een pruttelblikje op drie cilinders gaat doen!
Hetzelfde geldt voor de Franse tolwegen waar je gewoon 135 mag rijden, en belangrijker; kán rijden!
En tja in de randstad wil je sowieso niet met een auto komen. Als je al op tijd op je bestemming komt mag je ofwel de stad niet in vanwege milieuzones of je vindt nergens parkeerruimte zonder honderdduizenden euro’s kwijt te zijn.
320d 184 Pk, 380 Nm.
Met vier personen en een hond in de koffer, een aanhangwagen met een moto en twee fietsen en alle bagage... 3.000 km, gemiddeld verbruik 7,5 liter. Op de snelweg constant 135. Nergens vermogen tekort
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
135 over de snelweg met een enkelassertje er achter waar ook nog eens een heel provisorisch vastgebonden motor op staat. Goed bezig...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Je moet inderdaad altijd denken in tellerafwijkingen
Dan moet je dat de Fransen eens duidelijk maken, want als we het in het verkeer over vervelende plakkende - met lichten seinende - chauffeurs hebben zijn het wel de Fransen die je met 160 nog even willen passeren. Vooral rondom de grote steden ( Dijon - Lyon ) kunnen ze er wat van.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Beetje overdreven. 150kw (BMW) is best redelijk en de meeste laders, zeker waar jij ze nodig hebt..... In het buitenland halen dat niet. Thuis heb je het niet nodig en sloop je alleen je accu er maar mee. Ga maar een lader zoeken in Frankrijk die 200 of 250kw haalt.daniel1975 schreef: ↑29 jan 2023 16:16Kan zijn, maar qua snelladen lopen ze hopeloos achter bij de Koreanen en Tesla. Ook qua range niet extreem goed. Niveau VW, BMW onwaardig imho.wasbeer2006 schreef: ↑29 jan 2023 15:49 Zowel de brandstof als electro aandrijflijnen van BMW zijn de beste momenteel verkrijgbaar.
Terwijl juist dat ellendige lange laden de bottleneck is van een Ev.
Vast staat dat Tesla, inclusief de infra het gewoon het beste voor elkaar heeft.