Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40968
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoge inruil is de enige manier om nog nieuwe autos te kunnen verkopen.
Bizarre ontwikkeling.
Bizarre ontwikkeling.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
De prijzen zijn de laatste jaren inderdaad echt idioot hoog geworden!bakboord1 schreef: ↑28 jan 2025 22:12 Maar wie koopt nog tweedehands auto’s voor deze absurde prijzen?
Vroeger was een auto van 4 jaar oud met 100.000 km nog de helft van de nieuwprijs.
Tegenwoordig is dat 6-7 jaar of 150.000 km.
De afschrijving lijkt doorgeschoven te worden naar de tweedehands markt die ook de hogere onderhoudskosten mag dragen.
Maar om je vraag te beantwoorden: ik blijf altijd oudere tweedehands auto’s kopen.
Niets boven de 15.000€ en bij voorkeur rond de 5 tot 7 duizend €.
Adversity is the Catalyst of Change
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Ik schrik niet terug voor hoge km standen. Mijn huidige gekocht met 3017000 op de teller.
Onderhoudshistorie is het belangrijkste!
Onderhoudshistorie is het belangrijkste!
Adversity is the Catalyst of Change
Dat zijn heel veel kilometersDubbeldekker schreef: ↑29 jan 2025 10:15 Ik schrik niet terug voor hoge km standen. Mijn huidige gekocht met 3017000 op de teller.
Onderhoudshistorie is het belangrijkste!
Toch zie je wel een kentering sinds de downsize motoren gemeengoed zijn. Dus je moet wel weten wat je koopt inderdaad.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40968
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En vergis je niet in de nieuwe automaten. Hoorde van onze leasemaatschappij dat ze steeds meer kapotte automaten krijgen tussen de 100-150k km en dus een bak-revisie nodig is.
Less is bore
Ja, alles wat je kleiner maakt en lichter uitvoert komt gewoon eerder aan zijn eind (bij onaangepast gebruik). Laat staan de huidige verlengde onderhoudsintervallen. Je zou toch zeggen dat iets kleiner en lichter prima kan maar wel juist met een kortere onderhoudsinterval. Maar ja, de leasemaatschappijen willen ook zo min mogelijk kosten.
Dus inderdaad, de tweede- of derdehandskoper is het bokje....
Dus inderdaad, de tweede- of derdehandskoper is het bokje....
Ride bikes, not tanks!
Vooral VW Audi , sommige halen de 100K niet eens - revisie à € 3500,- is normaal.daniel1975 schreef: ↑29 jan 2025 11:21 En vergis je niet in de nieuwe automaten. Hoorde van onze leasemaatschappij dat ze steeds meer kapotte automaten krijgen tussen de 100-150k km en dus een bak-revisie nodig is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ter info voor JWKeij ; ruimte is altijd fijn in een 2e hands auto. En als je niet benauwd bent voor de vaste lasten per maand, dan koop je liever een wat beter gemotoriseerde grotere auto met wat luxe.
Mijn auto motto is : liever iets ouder en ruimer dan kleiner en jonger. Onze Volvo XC60 kocht ik toen ze 8 jaar oud was met 150K km op de teller. Wel voor 1/3 van de nieuwprijs, incl. nieuwe trekhaak en set wonter velgen + banden ( dus eerste afschrijving gehad ). Wel complete onderhoud historie en bij gerenommeerd bedrijf gekocht.
Nu iets meer dan 2 jaar later en 40K km verder zonder noemenswaardige problemen ( 1x accu preventief vervangen).
Grote luxe auto met luxe snufjes ( voor die tijd ), relatief zuinig - veilig - sterk - en qua afschrijving is dit goedkoper dan een nieuwere kleine auto.
Mijn auto motto is : liever iets ouder en ruimer dan kleiner en jonger. Onze Volvo XC60 kocht ik toen ze 8 jaar oud was met 150K km op de teller. Wel voor 1/3 van de nieuwprijs, incl. nieuwe trekhaak en set wonter velgen + banden ( dus eerste afschrijving gehad ). Wel complete onderhoud historie en bij gerenommeerd bedrijf gekocht.
Nu iets meer dan 2 jaar later en 40K km verder zonder noemenswaardige problemen ( 1x accu preventief vervangen).
Grote luxe auto met luxe snufjes ( voor die tijd ), relatief zuinig - veilig - sterk - en qua afschrijving is dit goedkoper dan een nieuwere kleine auto.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40968
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De Mini Cooper E is binnen, maar laden schiet totaal niet op.
Hangt nu aan de 220v, maar zegt dat van 74% naar 100% bijna 8.5u duurt.
Ik zou volgende verwachten:
26% van 40kwh = 10,4 kwh.
Laden met 10A volgens etiket op de lader (die er tegenwoordig niet meer standaard bij zit….) zou dan toch 10.4 / 2.3 = 4.5 uur.
Iemand hier die dit snapt?
Lijkt wel of de auto reduceert naar 6A.
Hangt nu aan de 220v, maar zegt dat van 74% naar 100% bijna 8.5u duurt.
Ik zou volgende verwachten:
26% van 40kwh = 10,4 kwh.
Laden met 10A volgens etiket op de lader (die er tegenwoordig niet meer standaard bij zit….) zou dan toch 10.4 / 2.3 = 4.5 uur.
Iemand hier die dit snapt?
Lijkt wel of de auto reduceert naar 6A.
Less is bore