Het grote auto-topic
@Jakkel, heerlijk zo’n bruinkool stokende station. Zuiniger rijden de moderne auto’s ook niet - en qua inruil valt het ook mee. Zelf pas mijn 2015 Passat Station ingeruild na 3 1/2 jaar en 60K km en nog nooit zo goedkoop gereden. Ondanks het feit dat ze altijd zeggen dat een diesel ongewild is en bij inruil niets opleveren viel het me mee. Ik kreeg er € 5K minder voor terug dan dat ik betaald had 3 1/2 jaar terug.
Nu ivm graag een iets hogere zit, en toch veel ruimte gekozen voor wéér een diesel. En met bijna 20K km/ jaar voordeliger dan benzine ( zeker ook qua aanschaf ). EV was geen optie omdat ik af en toe nog wat sleur, en geen laadconnectie bij mijn voordeur heb. Ook geen gegarandeerde plaats voor de deur.
Dus doen we het met deez;
Nu ivm graag een iets hogere zit, en toch veel ruimte gekozen voor wéér een diesel. En met bijna 20K km/ jaar voordeliger dan benzine ( zeker ook qua aanschaf ). EV was geen optie omdat ik af en toe nog wat sleur, en geen laadconnectie bij mijn voordeur heb. Ook geen gegarandeerde plaats voor de deur.
Dus doen we het met deez;
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Fijne auto’s die XC60 en lekker ruim. Mijn vader heeft er ook één. Hij kocht ‘m ook vanwege de hogere instap.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Onzin! In Nederland wordt er over het algemeen steeds huftigerder gereden. In Frankrijk wordt er juist heel erg netjes gereden, echt een verademing ten opzichte van Nederland en België.rene schreef: ↑30 jan 2023 09:40Dan moet je dat de Fransen eens duidelijk maken, want als we het in het verkeer over vervelende plakkende - met lichten seinende - chauffeurs hebben zijn het wel de Fransen die je met 160 nog even willen passeren. Vooral rondom de grote steden ( Dijon - Lyon ) kunnen ze er wat van.
In de buurt van grote steden in Frankrijk is het inderdaad wel eens wat anders, vooral als er ook motoren in het spel zijn. Maar dat geldt ook voor andere landen zoals Spanje bijvoorbeeld. Om over Italië nog maar te zwijgen..
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13815
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vind het ook wel meevallen, behalve (waarschijnlijk een voetballer) een idioot in een zwaar getunede Range rover sport die echt als een gek over de ring parijs reed heb ik niks raars meegemaakt.
Het ergste zijn Zwitsers in een ander land. In eigen land allemaal heel schijnheilig 100 rijden en bij Como zitten ze met 140 op je bumper en rijden ze als gekken.
Opzich heel logisch je drukt iets in en het komt er ergens anders uit.
Het ergste zijn Zwitsers in een ander land. In eigen land allemaal heel schijnheilig 100 rijden en bij Como zitten ze met 140 op je bumper en rijden ze als gekken.
Opzich heel logisch je drukt iets in en het komt er ergens anders uit.
Ik ben 15 jaar geleden bijna eens tegen de kant van de tunnel geknald omdat uit het niets een motor op de Parijse ring me aan 250-300 (?) voorbij ging. Ik reed toen 70 wegens smog. Door die ridicule snelheid hoor je ze ook niet komen. Plots een oorverdovende 'njoeeeew'(of hoe je het ook zou omschrijven) naast je. Ik schrok me bijna letterlijk te pletter.
Fransen zijn nogal nonchalant in parkeren, alles lijkt wel een parkeerplaats maar qua hoffelijkheid idd een verademing. Ook naar fietsers toe houden ze op gewestwegen véél afstand, de occasionele idioot is er uiteraard altijd.
Rijden op Franse snelwegen is eigenlijk gewoon fijn. Breed genoeg, goed onderhouden, goeie rustplaatsen,... Je betaalt er iets voor maar je merkt ook wel waarom.
Fransen zijn nogal nonchalant in parkeren, alles lijkt wel een parkeerplaats maar qua hoffelijkheid idd een verademing. Ook naar fietsers toe houden ze op gewestwegen véél afstand, de occasionele idioot is er uiteraard altijd.
Rijden op Franse snelwegen is eigenlijk gewoon fijn. Breed genoeg, goed onderhouden, goeie rustplaatsen,... Je betaalt er iets voor maar je merkt ook wel waarom.
Die komen uit Ticinowasbeer2006 schreef: ↑30 jan 2023 13:12 Ik vind het ook wel meevallen, behalve (waarschijnlijk een voetballer) een idioot in een zwaar getunede Range rover sport die echt als een gek over de ring parijs reed heb ik niks raars meegemaakt.
Het ergste zijn Zwitsers in een ander land. In eigen land allemaal heel schijnheilig 100 rijden en bij Como zitten ze met 140 op je bumper en rijden ze als gekken.
Opzich heel logisch je drukt iets in en het komt er ergens anders uit.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik heb echt een andere mening dan @Enzzo. Zo netjes wordt er, in mijn ogen, zeker niet gereden. Hard rijden, waar het niet kan, getuige de grote aantallen "monumentjes".
Als je langs je voorganger wilt, ga je er vast dicht achter rijden.
Nu kunnen de Luxemburgse autorijders er op de Franse wegen ook wat van.
Als je langs je voorganger wilt, ga je er vast dicht achter rijden.
Nu kunnen de Luxemburgse autorijders er op de Franse wegen ook wat van.
Ik vond vooral de motorrijders op de ringwegen rondom Parijs levensgevaarlijk rijden. Met 80 kmh door de file heen en er blind vanuit gaan dat iedereen ze gezien heeft en ervoor zal uitwijken. Ik heb ze het zelfs in flauwe bochten zien doen en dan hebben ze NUL zicht of de automobilisten voor hen wel netjes binnen hun baan blijven (die niet eens zo breed is ook).
Mijn vermoeden is dat ze elk jaar een legertje nieuwe motorrijders opleiden omdat de generatie van vorig jaar inmiddels overleden is.
Verder rijden de meesten Fransen niet agressiever, beter of slechter dan de gemiddelde Nederlander
Mijn vermoeden is dat ze elk jaar een legertje nieuwe motorrijders opleiden omdat de generatie van vorig jaar inmiddels overleden is.
Verder rijden de meesten Fransen niet agressiever, beter of slechter dan de gemiddelde Nederlander
Live fast; die young. mijn blog