Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbike Show Your Stuff

koblet
Forum-lid

koblet 20 jan 2008 21:24

Mijn frame om verder op te bouwen.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 20 jan 2008 21:26

Koblet schreef:Mijn frame om verder op te bouwen.

Strak, ben benieuwd waarmee e.e.a. verder wordt afgebouwd.
What makes the boat go faster?

koblet
Forum-lid

koblet 20 jan 2008 21:36

Twijfel om vaste carbonvork te nemen gezien ik met deze weinig stuntwerk zal verrichten. De Ritchey WCS is subliem maar prijzig. De 4Za Lynx ziet er knap ui maar de kwaliteit is minder zeker (vermoed ik).

Rest zal een XT '08 groep worden. Zwarte Mavic Crossrides (budgetkeuze).
Strak zadel ( Sella Italia SLR XC ). [img=http://img250.imageshack.us/img250/5588/dsc06890bg1.jpg]

timper
Forum-lid

timper 20 jan 2008 21:55

Heel skoon!!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 21 jan 2008 00:15

Mooi frame zeg.
Ik zou het nog eens goed overwegen om een goede geveerde vork te plaatsen, misschien wat zwaarder maar je bent er een stuk sneller mee.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 21 jan 2008 09:55

spietpiet schreef:Mooi frame zeg.
Ik zou het nog eens goed overwegen om een goede geveerde vork te plaatsen, misschien wat zwaarder maar je bent er een stuk sneller mee.

Het zal soms wat comfortabeler zijn een verende vork maar sneller..
Er is voor beide opties wat te zeggen volgens mij.
Niets is wat het lijkt..

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 21 jan 2008 10:27

Op een geaccidenteerd terrein ben je sneller met een goede geveerde voorvork, dat hebben diverse testen uitgewezen.

Met zo'n mooi frame ga je natuurlijk niet alleen op de weg rijden, dan koop je beter een raceframe.....

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 21 jan 2008 11:19

spietpiet schreef:Op een geaccidenteerd terrein ben je sneller met een goede geveerde voorvork, dat hebben diverse testen uitgewezen.

Met zo'n mooi frame ga je natuurlijk niet alleen op de weg rijden, dan koop je beter een raceframe.....

Ach, die twee seconden tijdsverschil.. die zijn alleen van belang als je achterna gezeten wordt door een hond ;)
Als je een beetje kan fietsen valt het snelheidsverschil wel mee hoor, je kan alleen niet zomaar blindelings naar beneden crossen, je moet goed uitkijken en je ellebogen en knieen gebruiken. Doe je dat goed, dan ben je net zo snel.

Heb je trouwens misschien een linkje naar die test? Ben wel benieuwd hoe ze het hebben getest..

Om toch maar ff on-topic te blijven, een plaatje van mijn HT, met daarachter het fully frame wat sinds kort in mijn bezit is:
Afbeelding

Einde van deze week is de HT helemaal klaar (en 1kg. lichter), de week daarna is de fully klaar. Kan niet wachten :D

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 22 jan 2008 20:46

KukeleKupers schreef:
spietpiet schreef: Ach, die twee seconden tijdsverschil.. die zijn alleen van belang als je achterna gezeten wordt door een hond ;)
Als je een beetje kan fietsen valt het snelheidsverschil wel mee hoor, je kan alleen niet zomaar blindelings naar beneden crossen, je moet goed uitkijken en je ellebogen en knieen gebruiken. Doe je dat goed, dan ben je net zo snel.

Einde van deze week is de HT helemaal klaar (en 1kg. lichter), de week daarna is de fully klaar. Kan niet wachten :D

Ben het met je eens Kukele en nogmaals: rete mooie fiets die Commencal!
Niets is wat het lijkt..

evers
Forum-lid

evers 25 jan 2008 15:33

KukeleKupers schreef:
spietpiet schreef:Op een geaccidenteerd terrein ben je sneller met een goede geveerde voorvork, dat hebben diverse testen uitgewezen.

Ach, die twee seconden tijdsverschil.. die zijn alleen van belang als je achterna gezeten wordt door een hond ;)

Heb je trouwens misschien een linkje naar die test? Ben wel benieuwd hoe ze het hebben getest..

Om toch maar ff on-topic te blijven, een plaatje van mijn HT, met daarachter het fully frame wat sinds kort in mijn bezit is:
Afbeelding

euj, das bij mij in t dorp op perron 1, 2 :D
Train ze!

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 25 jan 2008 16:53

Haha, als dat nog maar een dorp is, dan woon ik echt in de middle-of-nowhere :p

M'n HT is inmiddels een heel stuk mooier (imo): http://i2.pinkbike.com/photo/1716/pbpic1716654.jpg

evers
Forum-lid

evers 25 jan 2008 17:36

haha :D

ziet er prima uit hoor! :)
Train ze!

Plaats reactie